Leven met een budget (en meer sparen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik koop vaak de actie van de jumbo. Van 3 soorten fruit voor 4,5 heb je een bak nectarines, bakje blauwe bessen of frambozen en een bal druiven. Maar je kan ook 3 bakken nectarines pakken. Dat vind ik echt nog wel te doen. En dan een kilo bananen en een kilo sinaasappels erbij en je bent klaar voor de week.
    Groente koop ik vaak al seizoensdingen.

    En een tientje groente hebben we ook genoeg aan met zn tweetjes.
    Frisdrank drinken we niet. Koffie is dan duur maar niet meer dan 5 euro pw.
    Melk pak ik bio maar hebben we ook maar een paar liter per week.

    Vind het ook lastig hoor.
    Toen ik nog geen kind had had ik in mn studietijd aan 30 euro genoeg. Maar jeetje wat lijkt het ineens allemaal lastiger nu.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja maar blauwe bessen zijn wel echt een luxe product vind ik.
    Ik koop nu tegenwoordig de ingevroren kilozakken. Dat schimmels niet onder je neus weg en zijn 5 euro voor en kilo ofzo.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.892
    113
    Vrouw
    Hamster jij de koffie bij een goede aanbieding (50%)?
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik vind al deze bedragen erg knap, volgens mij zitten wij toch meestal ruim boven de 150 euro per week :oops:. 2 volwassenen en 2 kinderen + 1 kat.... Nu hoeven wij niet echt op de prijs te letten, dat scheelt natuurlijk, maar alsnog vind ik het erg knap om rond te komen van 70/80 euro voor een heel gezin.

    En dan heb ik niet eens de koffie erbij, want dat bestel ik apart bij nespresso.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Ja dat moet ook wel lukken, maar ze wil juist minder. Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar ik zou het niet kunnen denk ik.
     
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Wij doen meestal voor rond de 50/60euro per week boodschappen voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Exclusief luiers en flesvoeding.

    Ik haal heel vaak dingen in de aanbieding en bestel 1 keer in de week boodschappen en haal dan fruit bij. Brood hebben wij altijd van de bakker (vinden we lekkerde en blijft langer vers).
    Deze week heb ik toevallig voor 80 euro boodschappen gedaan maar dat komt omdat zowel t bier/koffiebonen als wasmiddel op is.

    Ik zou het deel wat je wil sparen op de spaarrekening zetten en kijken op welke punten je kunt besparen
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik denk net als jij ook bij 70 euro voor een heel gezin hoe dan?!

    Wat je schrijft over het drankje buiten de deur, geniet je daar wel van? Want je moet jezelf ook afvragen of een vollere bankrekening je gelukkiger maakt dan af en toe buiten de deur leuke dingen doen? Je leeft namelijk maar 1x en je kunt je spaarrekening niet meenemen naar het hiernamaals. Wat ik eigenlijk bedoel, besparen kan nooit kwaad maar probeer ook nog te genieten!
     
    Kleintjuh85, Gewooniemand, Soullady en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    We hoeven niet op te letten. Maar ik heb toch liever een budget. Dan weet ik dat ik dat mag uitgeven en geniet ik er veel meer van.

    Ben nu ook maar weer eens op de boodschappen aan het letten. Probeer per maand met 650 - 700 euro uit te komen. We hebben twee pubers en een kleuter, dus 5 personen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  9. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Als ik echt op ga letten zal ik het voor 2 volwassenen en 2 kinderen denk ik ook wel redden met 120 euro per week. En dan bedoel ik echt alle boodschappen, eten, verzorgingsproducten, wasmiddel echt alles. Maar dan zal ik veel moeten laten waar ik nu wel van geniet.

    Ik hou van lekkere dingen. Gemiddeld ben ik per week al 80 euro kwijt op de markt (fruit, kaasboer, notenkraam, snoepkraam, slager).

    Voor iedereen die het voor een gezin met minder dan €80 red, halen jullie dan niet wekelijks wat lekkers in huis zoals nootjes of kaasjes of snoep/koek/chips? Een drankje in het weekend?
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.892
    113
    Vrouw
    Genieten kan ook prima in het park met wat van huis meegenomen drinken.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    60-70€ Oei ....... :roflmao: meestal als ik probeer met een budget te winkelen is er wel weer wat in de aanbieding. Moet ik er wel bij zeggen wij kopen veel merk spul (denk aan page toiletpapier - dulce gusto koffie - coca cola enzovoorts).

    Als het echt puur alleen eten / drinken was in de week zou ik het wel kunnen denk ik. Ik shop alleen maar bij albertheijn voor boodschappen, en laat dit bezorgen (parkeer kosten betalen wij hier bij de ah - en je kan vaak een bezorg dag kiezen a la 2,50 komt redelijk overeen). Bij albert Heijn ben ik zon 125-175 kwijt en dit is voor 3-4 weken. Hier zitten ook niet onze groentes en vlees bij in dus dat komt er dan allemaal wel apart bij.

    Maar andere bijkomende spullen -> luiers (bol €15 voor 144 pampers maat 1) billendoekjes Zwitsal koop ik vaak 1 doos + 1 doos gratis bij Kruidvat. Dit is natuurlijk niet elke week dat dit gekocht moet worden en sla ik dan ook wel vaak ‘groot’ in.

    Ik denk als ik echt bewuster zou gaan winkelen ik het wel een stuk goedkoper zou kunnen. Wij hoeven verder niet op uitgaven te letten dus ik heb makkelijk praten :roflmao: ik zou het gewoon eens moeten proberen :)
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Zelfs als ik oplet red ik het niet hoor. 80 euro voor een gezin, ik snap er niks van. Kijk als het echt moet, dan moet het, maar volgens mij teer je dan aardig in o0 de gezondheid, want ongezonde producten zijn vaak wel goedkoper.
    Een bakje nootjes kun je dan wel vergeten denk ik en dan wordt het misschien chips als alternatief.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Maar dat is nog ruim 150 euro per week dat lijkt me veel beter haalbaar dan minder dan 80 euro per week. Maar merk ook wel eens in dit soort topics dat de 1 onder boodschappen alleen eten verstaat en bijv. geen verzorgingsproducten en luiers en wasmiddel. En een ander juist de autotank erbij rekent. Dat maakt het lastig vergelijken.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.805
    7.133
    113
    Vrouw
    Dit. Idd weekmenu's maken, 1x per week boodschappen doen en niet elke dag/om de dag naar de winkel gaan want dan koop je meestal toch extra dingen.
     
  15. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat geloof ik ook wel. Mijn punt was meer dat je voor jezelf moet afwegen wat belangrijker is. Bezuinigen voor een grotere spaarrekening en niet omdat je niet rondkomt of die spaarrekening niet laten groeien en de dingen blijven doen die je leuk vind.
     
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    3 euro voor een grote zak in
    De vriezer bij jumbo, super goeie grote blauwe bessen, geloof 750 gram
     
  17. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wij halen al ons fruit bij de islamitische supermarkt ( ook veel vlees trouwens, heel goed vlees hebben ze hier) en dat scheelt echt enorm
     
  18. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Dit heb ik wel eens vaker gehoord is verder ook geen bewerkt vlees als ik het goed heb toch? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :) wat ben je hier zo ongeveer kwijt?
     
  19. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Euh ja maar dan moet ik wel opletten hoor meet 150 euro per week. Als ik dat niet doe dan zit ik makkelijk aan de 900 tot 1000 euro per maand.

    En als er hier geen coca cola en chips ed in huis komt dan gaan ze muiten ;). Pubers eten echt heel veel ;). Tosti's met kaas bijvoorbeeld. En kaas is ook niet goedkoop om maar eens wat te noemen. Elke dag gaat er wel een kitkat/bueno/lion oid mee naar school. Flesjes drinken (lees flesjes fuze tea want het moet ook nog allemaal a merk zijn).
    Probeer tegenwoordig de cola ed in Duitsland te halen daar is het een stuk goedkoper.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  20. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik denk dat de enige manier om voor minder dan 100 euro per week boodschappen te doen hier is, geen lekkere dingen meer, alleen kraanwater, limonade, koffie en thee drinken. Brood bij de supermarkt kopen, minder vleeswaren op brood en minder vlees eten en dat dan ook bij de supermarkt kopen. Fruit beperken tot appels bananen en sinaasappels. Misschien is mijn beeld erbij fout hoor maar zo zie ik het dan voor me.

    Dingen als verzorgingsproducten, wadmiddel, schoonmaakmiddel en vaatwastabletten koop ik nu ook alleen in de aanbieding. Wel A merken maar bij goede aanbiedingen kan ik dat zo voor een half jaar inslaan.
     

Deel Deze Pagina