Leven met een budget (en meer sparen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik denk idd dat als je voor een heel gezin (dus niet voor 1 volwassene en 1 kind) boodschappen voor 80 euro doet dat het heel basic is.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  2. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik weet het heb zelf ook een puber en die eet alsof zijn maag een bodemloze put is.
     
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik weet ook niet waar hij het laat. Maar ze eten me wel arm ;)
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Limonade ook niet. Een fles zonder allerlei rommel kost zo 3-4 euro.
    Wasmiddel en vaatwastabletten doe ik net zoals jij. Altijd a merk en altijd in de aanbieding.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Ja echt niet normaal en mijn man traint voor de marathon, nou dat slaat al helemaal nergens meer op.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee hoor gewoon normaal vlees maar in tegenstelling tot de supermarkt zit er geen zout water in kip. Kilo kipdijfilet kost 5 euro, kilo mager rundergehakt 6 kilo
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  7. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Maar dit doe je dan toch ook zelf? Kijk dat ze een keer een a merk willen oke maar standaard? nee sorry, dan kun je of b of c merk drinken of gewoon water.
    Als het er nu niks anders is dan moeten ze het er maar mee doen.
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Het blijft indd altijd een kwestie van weten waar je zelf waarde aan hecht en voldoening van krijgt. Wat mijn punt is is dat er genoeg leuke alternatieven zijn. Maar voor mij is het waarschijnlijk makkelijk praten omdat ik het al verkoos boven een terras toen ik nog niet hoefde te sparen. Als je er bekenden hebt zitten die je daar tegenkomt dan is het een ander verhaal.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ik heb niet alles gelezen. Maar wij hadden 't zelfde probleem met de boodschappen. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen maar we gaven makkelijk 600 tot 750 per maand uit, belachelijk. Doe nu boodschappen bij Picnic. Vorige maand 450 euro, deze maand 380 euro. En lever echt niks in! We maken een planning voor een dag of 4 a 5 wat we gaan eten en bestellen daar de spullen voor.
    Dit is incl shampoo, wasmiddel etc. En kattenvoer en kattenbakvulling.excl luiers.

    Al ben ik goed in geld uitgeven en is sparen nog niet gelukt, maar wel van 't gewone salaris hoop extra dingen kunnen doen zonder de spaarrekening aan te hoeven spreken.
     
    Huismuisie en DQueen vinden dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij gaan nooit een drankje doen.
    Meestal hebben wij visite op zaterdag en doen we een drankje bij ons.
    Elke week zit er chips, snoep en koekjes bij de boodschappen.
    Maar ik haal bijv huismerk ipv lays.
     
    bloemetje1 en DQueen vinden dit leuk.
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Klopt, dat doe ik ook zelf. Als we het niet konden betalen dan deed ik het ook niet. Maar dan nog wil ik rond de 150 euro blijven.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ja hier steef ik ook elke keer naar. Maar het lukt mij nooit mij aan het budget houden. Kom er altijd wel boven. Ik merk wel dat een kind nu ook steeds meer gaat kosten. Fruit/ groente/ vlees alles moet extra.
     
    Neilia vindt dit leuk.
  13. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.309
    893
    113
    Wij doen voor 45 euro per week zo'n beetje alle boodschappen, 1 volwassene en 1 kind, en bakker komen we soms, meestal inderdaad gewoon brood bij de supermarkt of mazzel hebben met tgt. Slager kom ik nooit, bij de supermarkt is het vlees ook prima, qua verzorgingsproducten wasmiddel en dergelijk heb ik altijd de a merken ivm allergie maar die haal ik inderdaad in de aanbieding. Mijn zoon lust alleen appels dus het beeld van eet alleen appels klopt voor hem aardig, zelf eet ik ook nog wel komkommer, tomaat, meloen of druiven enz afhankelijk van wat er in de aanbieding is. Ik drink altijd water of thee, mijn zoon ranja, lusten beide geen melk, frisdrank heb ik wel altijd in huis voor visite en soms in het weekend drink ik een glas cola gewoon als ik er zin in heb maar omdat ik al jaren water drink vind ik heel veel te zoet en drink ik sws liever water. We hebben elk weekend chips in huis, ieder mogen we 1 zak chips en op is op, als we goed uitkomen haal ik ook nog wel eens pate met toastjes ofzo, mijn zoon is dol op droge toastjes haha. Qua eten is het toch vaak aardappels, groente en vlees, of pasta, met een autist in huis hoef ik niet teveel rare dingen te maken want dan eet hij niet. Ik denk dus dat je beeld aardig klopt hoor, maar ook dat het geen ramp is om zo bewust te kijken naar wat je haalt en eet, wij gooien amper wat weg, ik haal wat we nodig zijn en het lukt vaak nog wel wat over te houden zodat we 1x per maand patat kunnen halen of een keer een milkshake of sorbet op het terras. En we gaan geregeld een dagje weg met kortingsacties en dergelijke dan neem ik zelf alles mee voor die dag en genieten volop.
    Als er acties zijn haal ik vaak veel voorraad zodat we weer een tijd vooruit kunnen en eigenlijk heb ik nooit het gevoel dat we wat te kort komen of ieder dubbeltje 3x om moeten draaien, tuurlijk zou het soms fijn zijn om nergens naar te kijken maar over het algemeen halen wij wat we lekker vinden en lukt dat gewoon.
    Van de kbs en ons vakantiegeld halen we kleding, cadeautjes voor verjaardagen voor zo ver dat lukt en doen we een leuk uitstapje, we zijn dit jaar zelfs een week op vakantie geweest, wel compleet buiten het seizoen om maar dat is in onze situatie juist fijn omdat het dan nergens druk is.
    Dus deels klopt je beeld wel denk ik qua wat er gegeten en gedronken wordt maar jij doet het alsof het erg is en dat is het in mijn ogen niet, ik ken dit ook van huis uit niet anders en zijn we allemaal groot om geworden.
     
    Liekje81, Zwierezwaai en DQueen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik wil niet teveel inleveren op kwaliteit. Ik denk wel soms zou het best wat handiger in kunnen kopen.

    Van een drankje op het terras geniet ik heel erg, maar goed, misschien is 1 wijntje ook wel prima ipv 3.
    We gaan ook elke woensdag met zn tweetjes even een kop koffie met een taartje eten bij de hema. Het valt wel mee maar het is toch weer een euro of 8.

    Ik reken de tank van de auto niet mee. Die verschilt per maand en ik rij super veel. Maar dit zijn zakelijke kosten.
    Verzorgingsproducten tel ik wel mee. Maar ik gebruik voor mijn gezicht de lotion en crème van weleda. Daar reageert mn huid het beste op en dat zijn ook geen prijzen om vang van te worden. Probeer nu wel op te letten wanneer de etos weer een 1 + 1 gratis actie heeft. Dat scheelt dan wel weer een bak met geld.

    We bestellen ook wel een pizza. Maar goed een diepvriespizza kan net zo goed en is een stuk goedkoper. Daar kan ik denk ik wel besparen.

    Oh wasmiddel altijd ecover maar koop dat in de sale wat groter in bij de AH.
     
  15. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Maar minder lekker :oops: en hier ben ik zelf dan weer zo kieskeurig dat er geen tomaten saus op mag - maar laat de pizzeria daar nou juist een oplossing voor hebben :roflmao: (ja ik ben echt erg!!!)
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja of hem zelf maken. Deed ik vroeger thuis ook altijd. En dan kan je erop doen wat je wil.

    Ach ik zie wel mogelijkheden. Je moet er denk wat minder lui van worden en laat ik dat nu net een beetje zijn :oops:
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Haha dat herken ik wel. Minder lui is zeker goedkoper. Overigens vind ik diepvriespizza echt fantastisch!
     
    Katelynn en Huismuisie vinden dit leuk.
  18. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Haha en ik doe gezellig met je mee ... hier ook hoor :roflmao::rolleyes:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  19. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik doe voor ongeveer 50 euro per week boodschappen. Dat is voor 1 volwassene een tiener en 2 schoolkids.

    Wat ik doe op zondag middag rustig een boodschappenlijstje maken van de 5 supermarkten hier in het dorp.
    Als ik dan weet wat er waar in de aanbieding is dan ga ik een week menu maken daarop afgestemd. Op maandag heb ik iemand die mee gaat boodschappen doen en dan heb ik voor de hele week de boodschappen in huis. Fruit komt hier van de markt daar haal ik een aanbiedingstas van 4,50 iedere week. Deze week zat er bijvoorbeeld in: 8 appels, 5 peren, tros bananen, stuk of tien mandarijnen, pond aarbeien en een pond Druiven.

    Het is even werk maar voor mij werkt het. En heel eerlijk ik kan ook niet anders anders had ik vast ook wel iets meer uit gegeven.
     
    Gewooniemand en lidu1 vinden dit leuk.
  20. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    sorry wilde niet over komen alsof dat iets ergs is. Het is namelijk ook niet erg. Maar als het financieel niet nodig is om op deze manier boodschappen te doen doe ik het liever niet en koop ik liever de producten die ik echt lekker vind (zoals brood bij de bakker en vlees en broodbeleg bij de slager).
     

Deel Deze Pagina