Leven met een budget (en meer sparen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik verbaas me ook wel over de 'standaard' in veel berichten hier. Hierin ooit fris, chips, nootjes etc. Gewoon omdat 't dan ook allemaal opgaat en 't is ongezond. We drinken water koffie of thee en de jongens af en toe limonade. Niet omdat ik 't niet kan betalen maar vind 't gewoon niet nodig.
    Zelfde met fruit. Bosbessen zijn heerlijk, maar ik vind 5.99 voor een emmertje vrij duur dus dat is er maar 1 per week en op is op. Verder indd bananen, apps en druiven en afen toe een mango, nectarines oid. Zelfde verhaal, vind 't gewoon niet nodig elke dag.
    Koek en snoep etc hebben we al helemaaaal niet in huis
     
    Zwierezwaai en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Eigenlijk hier net zo hoor, drinken A merk, zoetigheid op brood A merk, pasta en rijst en wc papier weer huismerk. Ik weet ook wel waar ik op zou kunnen besparen. Ik koop vlees en broodbeleg bij de slager, kaas bij de kaasboer, nootjes bij de notenkraam, vis bij de visboer. Als ik dit allemaal in de supermarkt haal zal het zeker 50 euro, misschien meer, schelen in de week. Maar ik kies dan toch liever voor duurder als ik het lekkerder vind.
     
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Maar feit is dat je geld opgaat
    Heb je zicht op waar je het dan precies aan uitgeeft?
     
  4. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik maak echt heel veel zelf. Pizza altijd bijv. Zelfs wraps maak ik vaak van bloem zelf. En die kosten in de winkel niet veel maar scheelt wel weer plastic afval. Nu heb ik daar ook tijd voor, dat heeft niet iedereen
     
    DQueen en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, maar dat schreef ik al in dit topic. Denk dat ik op de gewone boodschappen niet veel kan besparen.
    Overigens vind ik 100 euro pw aan eten en leuke dingen geen schokkend bedrag. Maar an kom ie niet toe aan sparen.

    Een paar flessen wijn en af en toe een drankje op het terras en een keer eens per week koffie met taart bij de Hema.
    En verder gooi ik denk ik teveel weg.
     
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Mijn dochter krijgt ook bijna geen snoep. Maar we hebben wel veel dingen in huis omdat er hier ook best veel bezoek komt aanwaaien
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou als ie vegetarisch eet zal je toch wel noten aan je dieet moeten toevoegen want anders krijg je te weinig goede voedingstoffen binnen ;)
     
  8. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Oh en zet fruitplanten in je tuin of op je balkon als je die hebt! Wij hebben bergen aarbeien uit de tuin, frambozen, bramen van de overhangende takken van de buren :D kun je niet het hele jaar door van eten maar scheelde hier in de lente en de afgelopen weken wel in het fruitbudget! En veel werk is het niet
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh daarover gesproken. Hier achter het huis staan allemaal bramenstruiken. En die zijn best lekker...
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.045
    113
    Vrouw
    Doordeweeks is het niet veel variatie, vaak is het iets van broccoli, rode kool, spinazie, boontjes, bloemkool met een stuk rundvlees of kip.. enkele keer aardappelen erbij.
    Fruit is er altijd genoeg.. nemen allebei 1 a 2 stuks mee naar het werk. M'n zoontje gaat 2 dagen naar de opvang en krijgt daar dan eten.

    Verder kijk ik gewoon wat er die week in de aanbieding is qua fruit/ groente/ vlees. Hetzelfde voor broodbeleg.

    We eten echt niet weinig hoor. Het is meer dat ik niet enkel bio producten pak en A merken.. plus sap en frisdrank heb ik wat blikjes voor in huis voor als er visite is, zelf drinken we enkel water, koffie, thee..
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Maar eet je dan soms alleen groente met vlees en geen aardappelen? Dat is hier bijvoorbeeld echt niet te doen. Ik kook rond de 2 kilo aardappelen en dat gaat vaak bijna op.

    Ik pak eigenlijk nooit a merken, wel vaak bio, dat tikt wel aan natuurlijk.

    Er gaan ook zeker 7 broden per week doorheen.
     
  12. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ja maar dan bespaar je sat op vlees. Ik eet weinig vlees maar vaak wel vervangers. En dan is noten dus geen snacken voor de bank maar een onderdeel van je dagelijkse voeding en behoefte. Dat is dan ook geen zak borrelnootjes gok ik ;)
     
    Huismuisie en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik snap die lage bedragen ook niet. Zal nu ook wel liggen aan het feit dat boodschappen in België veel duurder zijn. Maar dan nog...

    Naar verschillende winkels gaan: dat kost toch massa's tijd? Misschien het lot van twee werkende ouders, maar wij zijn al blij als wij in 1 supermarkt geraken.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja daar had ik voorheen ook echt geen tijd voor toen ik nog werkte. Nu probeer ik het wel, maar vind het ook wel een gedoe hoor. Moet eigenlijk weer eens naar de Aldi, maar vind het zo'n rotwinkel.
     
  15. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Op de recepten site van AH kun je ook veel budget recepten vinden. Probeer hier eens een weekmenu mee te maken.
    Groenten en fruit van het seizoen en op de markt is een overweging waard.

    En dat kopje koffie met een taartje bij de Hema, ik snap dat dat gezellig is samen!
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Het is maar net wat je gewend ben denk ik.
    Qua fruit worden hier appels,bananen, druiven en aardbeien gegeten.
    Meer lusten/willen ze niet.

    Frisdrank hebben we zelden in huis.
    Appelsap/ijsthee/ander sap halen we 2 pakken per week, en 2 pakken optimel drink.
    Verder drinken ze aanmaaklimo, en wij ook.
    Snoep halen we af en toe een zakje, maar hebben wel een koekje bij de thee savonds.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    nee dat hoeft echt niet. Ik haal massa's fruit en groenten elke week. Beide kinderen zitten op 3/4 stuks fruit per dag, ze eten elke dag 2 volle bakjes rauwkost, dan haal ik niet alleen appels en bananen maar ook blauwe bessen, bramen en frambozen. Dan nog voor het tienuurtje, lunch en avondeten. Wij zitten rond de 80 euro en kopen ook alcohol haha.
    Dus 55/60 met 1 volwassene en 1 kind moet zeker lukken.
     
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar hoe dan... of is dit alleen voor eten? Want ik reken wel de verzorgingsproducten erbij in het bedrag.

    Wat voor alcohol drinken jullie? Ik pak meestal een fles wijn. Het zijn er max 3 per maand maar dan wel ongeveer 10 euro per fles.
    Voor de rest geen alcohol en in drink verder koffie, thee en water.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik snap echt niet hoe dan of eten jullie veel minder dan wij? Wij drinken niet eens alcohol..
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    nee hoor, hier dus echt luxe fruitsoorten zoals frambozen, blauwe bessen, bramen en ook appels en peren. Elke dag verse groenten en ook chipjes, nootjes, kaasje bij de zuivelhoeve etc. En wij komen zeker niet aan de 100 euro.
     
    DQueen en Ukkie1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina