wat voor voer voor de hond

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi wij gaan morgen kijken voor een hond een bull terrier.
    ik wou alleen even weten wat voor voer jullie aan de hond geven, welk merk en waarom?
    de hond is al volwassen.
    de hond eet nu een speciale voer voor allergieen omdat een medehond dat heeft.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij hebben een flatcoated retriever en die krijgt Eukanuba, kreeg ze al bij de fokker (ze is nu net een jaar). Binnenkort gaan we over op Bento Kronen, dat kreeg onze vorige hond ook, is iets minder duur, maar ook prima kwaliteit.
    Dat heel goedkope voer hoef ik niet, vaak moet je er extra veel van geven, omdat er minder voedingsstoffen in zitten (wat er in gaat, moet er ook weer uit...vaak veel meer poep) en ik ken honden die gewoon meuren door het voer dat ze krijgen.
    BARF, dat rauw voeren lijkt me ook wel wat, maar ik kan dat echt niet allemaal invriezen, daar is onze vriezer te klein voor, anders zou ik dat nog wel overwegen of goed kant en klaar versvoer.
    Het verschilt gewoon erg per hond hoe ze er op reageren, sommige honden kunnen alles hebben, onze vorige hond kreeg van Royal Canin bijv. schilvers in de vacht, terwijl dat verder ook een prima voer is. Ik zou wel aanraden om eerst het voer nog even te mengen met wat hij nu krijgt voor je op wat anders over gaat, dan kan hij er aan wennen en heb je minder kans op diarree of klachten. Niet dat ze dat altijd krijgen, maar de een is er wat gevoeliger voor dan de ander.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb 2 franse bulldogs, hier voer ik kant en klaar versvoer, op internet te vinden onder kvv. Ik geef verschillende dingen; smuldier,carnibest,en gewoon lamshart en runderhart, kipfilet,gehakt, eigenlijk alles wat voorhanden is (behalve varken,zeker niet rauw,kunnne ze erg ziek van worden namelijk)

Dit omdat hier geen toegevoegde rommel inzit. In brokvoer zitten verschillende schadelijke stoffen, die grens voor die hoeveeheid die ze erin mogen stoppen voor honden veel hoger ligt dan voor mensen. Het scheelt ook een hoop haaruitval plus het feit ik ze gewoon zie genieten van dit soort voeding ipv brokken, die eten ze met lange tanden. Als je tijd en zin hebt kun je ook barfen

4. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb mijn hond sinds een paar weken op volledig kvv gezet.
    Hij krijgt smuldier vlees compleet, pens/vlees compleet en tussendoor kip, vlees, pens en hart, of gewoon rauw gehakt (rund!), en om de dag een rauw ei met schaal en al. Heb ook rodi gevoerd, maar dat vind ik te fijn gemalen.
    Over een tijdje wil ik er ook bij gaan barfen.
    De veranderingen zijn echt enorm: In plaats van 3/4 keer op een dag poepen, poept hij nog maar 1 keer een klein beetje. Daar merk je aan dat hij bijna alle voedig die hij binnen krijgt, ook in zijn lichaam opneemt. Ook is hij van die vervelende rode/zwarte uitslag af, die hij van alle brokken krijgt.
    Op het moment verhaart hij ontzettend, meer dan normaal, maar het blijkt dat hij aan het ontgiften is. Na een tijd stopt dat overmatig verharen vanzelf. En nee, dit verharen is niet het gewone ruien, maar het komt puur door de voeding ;)
    En dan last but not least, hij eet eindelijk met smaak, en eet tenminste meteen als hij het krijgt. Hij hangt zich er echt voor! Met brok was dat wel anders, soms at hij een hele dag niet.
    Laatst had ik het nog met een voedingsdeskundige erover, en die zei ook dat in brok veel te veel troep zit, die een hond niet nodig heeft en niet kan verwerken. En dan maakt het niet uit welk merk je voert, en of het nou duur is of goedkoop.
    Naar mijn idee is het voor de hond het beste om de natuur zo goed mogelijk te benaderen. In het wild eten zijn voorouders namelijk ook geen brokken, en het maag/darmstelsel van onze honden is nog steeds ingesteld op het eten van prooien. Compleet met huid en haar.

Ik zou dus aanraden om kvv te gaan voeren, zit geen toegevoegde rommel in, alleen puur natuur!

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Jeetje Sandra, zitten we alweer op 1 lijn :) ;)

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Even benieuwd, dat kvv....hoeveel en hoe vaak op een dag geef je dat?
    En moet je daarbij nog iets meer voeren?

Want onze hond eet ook gewoon brokken, maar idd, wat er af en toe uit dat beest komt!

Ook herken ik t dat ze soms de hele dag niet eet!
    Dan zet ik er smorgens brokken neer en dan eet ze de volgende dag pas.
    En ze stinkt uit dr giegel af en toe..bahbah....terwijl er toch geen tandsteen ofzo te bekennen is!

Dus ben er best in geintgeresseerd

7. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Dan komt onze hond (kruising Amerikaanse Stafford/Labrador) er maar karig vanaf... ;)
    Hier krijgt hij Bonzo menu brokken.Niet te duur en hij vind het erg lekker!
    Ik weet niet meer wat hij eerst in het asiel kreeg, maar toen is ons in ieder geval aangeraden om niet in 1 keer te veranderen, maar het oude merk te vermengen met deze.
    En waarom weet ik ook niet meer.(pfff heb een geheugen van een zeef sinds de zwangerschap.. :) )

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn hond is 1,5 jaar jong en de eerste tijd heb ik haar Hill's gegeven.
    Daar deed ze het goed op, maar sinds ik over gegaan ben op KVV, nog een heel stuk beter.

Mijn hond is nu wel ook aan het ontgiften en hierdoor poept ze juist heel erg veel en idd vreselijk verharen. Ik ging twijfelen of dit voer wel goed was maar las toen idd over het ontgiften.
    Ik herken wel wat ik hierboven lees. Brokken at ze soms de hele dag amper wat van, als ik nu naar de keuken loop en haar bak pak dan wordt ze al helemaal blij. Het eten is ook zo op!

Als je een vriezer hebt, zou ik echt kvv of barfen. Ik merk ook heel veel verschil aan de hond zelf, ze glanst veel meer, is minder hyper, ze stinkt een stuk minder uit haar mond en is gewoon een gelukkiger hondje geworden sinds ik het voer.

Mijn hond krijgt 2 x per dag eten. Als je de complete variant voert dan is dat voldoende!
    Ik geef rodi en smuldier, bevalt hartstikke goed en ik vind het erg makkelijk.
    En idd zoals hierboven staat soms wat gehakt, kipfilet, pens, lamshart etc. Idd geen varkensvlees geven!

Ik ben echt blij dat ik hiermee begonnen ben. Het is nog goedkoper ook dan de brokken die ik gaf.

9. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ik denk dat dit per ras verschillend is. Wij hebben 2 Jack Russels en zij mogen dus wel alleen maar brokvoer, al dat andere is juist níet goed voor hun. Ik zou het navragen of opzoeken wat je het beste aan jouw ras kunt geven. En daarbij denk ik dat de meningen hier toch verschillend over blijven. Uiteindelijk zul je gewoon moeten uitproberen wat het beste bij je hond past denk ik.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant

Waar kun je dan terug vinden wat het beste is voor een hond?
    En waarom mag een Jack Russell dan alleen maar brokken?
    Wij hebben een kruising maltezer x jack russell.

Onze hond is trouwens dol op groente!
    En dan vooraal rauw, als ik de groente schoon sta te maken dan zit ie trouw naast me :)

11. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Wij hebben ze bij een erkende fokker gekocht en die heeft ons dat aangeraden. Dus ga ik ervan uit dat hij er verstand van heeft ;) Het was blijkbaar beter voor de spijsvertering en voor de tanden.

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier enkel brokjes en van Royal Canin Chihuahua :)
    Sowieso raad ik je aan géén Eukanuba te nemen. Worden erge dierproeven gedaan in hun labo's.. Kijk maar op Peta..

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bedankt voor de reacties ik wil gewoon brokken geven en niet van alles en nog wat.
    ik ga even kijken naar wat er bij het ras staat.
    @tacha goed dat je dat zegt dan ga ik dat zeker niet geven.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat een jack russel niet op kvv of barf kan dat is echt onzin...
    Ik heb ook een jack en ze doet het hartstikke goed. Ken denk ik wel 20 jack russels die het op barf of kvv hartstikke goed doen.
    Niet iedereen is voor kvv of barf, je hebt mensen die het niks vinden en dat mag, maar die mensen zullen het je dus ook nooit aanraden.

Voor de tanden is het belangrijk dat je ook vlees met botten geeft of bijv penslappen e.d.
    Ik geef mijn jack soms gewoon wat te kluiven en ze heeft hele gezonde tanden.

Lees nu dat je brok wil voeren.
    Wat ik goede brok vind is bijv Farmfood of Cavom.
    Brokken als Pedigree, Frolic etc zijn echt verschrikkelijk. Sowieso zit hier al teveel zout in.
    Honden vinden het heel lekker (mede door het vele zout) maar is niet goed voor ze. Over Frolic zijn bijv veel honden die hun ontlasting opeten alleen al door de geur en smaak van frolic die achterblijft in de ontlasting.
    Ik vind veel brok te commercieel en ze zijn erg lekker voor de hond, elke hond zal er om staan te springen, maar gezond is het niet voor ze.
    Ook is het belangrijk dat er niet teveel eiwitten inzitten, mij is altijd verteld rond de 24% eiwitten en niet meer. Calcium en fosfor rond de 1% maar dit is vooral voor pups.

Een goede broek uitzoeken is moeilijk en blijft waarschijnlijk uitproberen want elke hond reageert weer anders.
    Farmfood en Cavom doen het vaak goed.
    Hill's vind ik ook een goed merk maar stervensduur en dat vind ik jammer, want dat hoeft eigenlijk niet zo te zijn.
    Mijn jack deed het alleen op Hill's goed vandaar dat ze dat kreeg, maar nu ze kvv krijgt doet ze het nog beter.

Iig goed kijken naar de ingredienten en kijken waar je zelf een goed gevoel bij hebt, das het belangrijkste.

15. maja22

maja22 Niet meer actief

Mijn oudste hond daar begon ik met royal canin ( dit kreeg ze bij de fokker) maar dat vond ze niet echt top toen ben ik overgegaan op duck (kvv) en met de jongste begonnen we met Hill's ( ook van de fokker) maar met hem zijn wij ook naar duck overgegaan en ze vinden het beide super lekker!

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik gaf mijn hond gewoon lichtverteerbare lam/rijst brokken die ik bij dierenzaak kocht. Hij vond die lekker en ze waren betaalbaar.

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mandy,

Jij had toch laatst je hond weggedaan vanwege de kleine?
    En nu wil je weer een nieuwe hond? Denk goed na over je keuze.
    Ga naar een erkende fokker en laat je goed voorlichten.

Idd versvleesvoedingen zijn het beste voor een hond.
    Schaf een extra vriezer aan en verdiep jezelf goed in de combinatie voeding/training.

Succes

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Is absoluut niet waar dat een JRT geen vers of barf mag... het is een hond, en een hond kan rauw/vers eten. Daar is zijn natuurlijke spijsvertering ook op gebouwd.

ALS je echt perse brok wilt geven zou ik iig een natuurlijke ne geperste brok geven,die zijn namelijk een stuk minder verhit en blijvgen en dus voedingsstoffen over. Die andere (krokante) brokjes is echt alles eruit. Prins lam/rijst, cavom . Zit het minste rommel in.

Maar zeker de goedkopere merken als bonzo/pedigree, echt please is zowat puur vergif dat jue erin gooit. Stikt van de kunstmatiuge geur/kleur/smaakstoffen plus stoffen die hoogst kankerverwekkend zijn. Daar bovenop een dikke lading zout, dus de nieren draaien overuren.

Wisten jullie trouwens dat van brokken het hoofdbestandsdeel graan is? Nou dat is echt niet de hond eerste behoefte, een hond kan die namelijk helemaal niet verteren en peopt dus veel. Maar om brokken op te vullen en goedkoop te kunnen zijn gebruiken ze dat, samen met bietenpulp. Het vlees wat erin schijnt te zitten zijn snavels,botten,hoeven,veren en ander afval.

Ik gaf in het hele prille begin ook brok, tot ik me erin ging verdiepen en heb een hele boel gelezen erover en ik weet genoeg; ik duw geen brokken er meer in. En als het dan moet die natuurlijke die ik hierboven noem.

Excuus voor mij pro-versvoer verhaal, wil niemand afkraken die wel brokken geven, maar heb zo een verandering gezien bij mijn dogs. En als je je eenmaal verdiept in brok schrik je gewoon dus vandaar dat ik zo pro-vers ben

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Prins had ik ook, vond het nog niet eens duur!
    Een zak kost een tientje geloof ik (kleine hond, dus niet veel nodig) en deed er best lang mee.
    Maar hondlief was het snel tegen gegeten en vrat dus soms een dag of 2 niet!
    Dus overgestapt op andere en sindsdien eet ze wel wat beter, maar schijten zeg!
    Echt 3 x per dag en best veel

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn bericht even wat aangepast dus zie up

Deel Deze Pagina