Leven met een narcist.

Discussie in 'De lounge' gestart door Blondje89, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is best moeilijk allemaal zo.. Pff
    Hij heeft al een nieuwe "vriendin". iemand die er wel lekker uit ziet etc ..
    Hij heeft gezegt dat hij niet wilt tekenen voor een scheiding omdat hij geen geld aan me wilt geven.. Ben nu aan het kijken hoe ik het kan oplossen

2. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wat een vervelende situatie zeg. Volhouden je kunt het.
    Heb je al een advocaat in de arm genomen? Misschien kan hij/zij je helpen.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hij heeft helemaal geen vriendin hoor, is gewoon een trucje om je terug te krijgen. En tekenen moet ie toch. Als jij voet bij stuk houdt, dan zal hij waarschijnlijk wel tekenen. Hij probeert jou gewoon van gedachte te doen veranderen. Gewoon verder doen met wat je plan al was. Als jij echt wil scheiden, kan hij daar volgens mij weinig aan veranderen. Dan gaat het via rechtbank denk ik dus hij zal sowieso moeten plooien. Ofwel tekent ie gewoon ofwel via de rechter (en dan moet ie nog meer betalen)

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hij heeft een nieuwe vriendin, maar wil niet scheiden? Hij blijft wel vasthouden zeg :x Krijg je nu wel meer steun uit je omgeving? Ik bedoel, iedereen kan nu toch zien wat voor een type hij is? Bewaar alles wat hij je stuurt, laat het zien aan je advocaat. Hoe harder hij tegenwerkt, hoe beter dit is voor jouw zaak. Heel veel kracht en liefde gewenst voor jou en je kindjes.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lijkt me wel een goed idee om zo snel mogelijk de rekening te laten bevriezen of zo. Straks haalt ie alles leeg, omdat hij je geen geld wil geven.

Is dat overgemaakte geld al terecht? Heb je een rechtsbijstandverzekering? Misschien kun je die eens bellen voor advies.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Die nieuwe vriendin komt gewoon uit zijn dikke duim. Allemaal om je slechter te doen voelen. Verder sluit ik me aan bij meisje89.
    Heel veel sterkte en hou vol!!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hij hoeft niet te tekenen. Duurt dan wel heel lang voor je gescheiden bent maar je hebt zijn *handtekening niet nodig* voor een scheiding kan dan wel een jaar of drie duren maar scheiden kan altijd zeg het hem maar!! Ooit zal de rechter echt je scheiding uit spreken. Wees sterker op wat je antwoord en ken je wet. En ga voor voorlopige voorzieningen! Dat kan binnen 6 weken geregeld zijn. Dan ben je niet gescheiden maar wel al van een soort van tafel en bed en zorg dat het huis dan bij jou is komt!! De rest komt later.

En over die vriendin als hij het zo speelt! Dan ben jij er van af.! doe als of het je niks doet. Anders heeft hij vat op je.

Sterkte en een dikke vette digiknuffel.

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Jeetje wat een eikel. of het gelogen is of niet het is gewoon misselijkmakend dat die je zo behandeld. Een handtekening moet die inderdaad geven of zo zonder kosten of via de rechtbank en dan mag hij betalen! zou ik ook als tegen argument gebruiken. Ook zou ik tegen hem zeggen dat je zijn geld absoluut niet hoeft dat die dat mag houden maar dat je wel een handtekening wil! als die echt ze geld niet kwijt wilt zou die wel moeten tekenen dan.

Hebben je ouders al door wat die allemaal aan het doen is? en heb je nog een plekje waar je de aankomende tijd met je kindje kan verblijven?

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Kleinegup het is niet perse een eikel. Het is een narcist en die zijn gewoon (ongeneeslijk) psychisch ziek. Zijn ziekte spreekt. Narcisten hebben bv geen geweten, daarom dat ze vaak heel rotte dingen zeggen en doen. Waarbij een ander echt iets heeft van "jee zoiets kan toch niet?", is voor hen geen probleem. Allemaal normaal en ze beseffen gewoon niet wat voor effect zulke reacties teweegbrengt. Enige wat zij willen is zelf als een God behandeld worden en constant de energie van anderen wegzuigen door oa manipulatie.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hebben ZIJN ouders al door waar hij mee bezig is?

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wat mag je trots op jezelf zijn, dat je dit doorzet voor je kindjes en jezelf! Hou vol, nu is alles onzeker en verwarrend, maar uiteindelijk komt alles goed. Vertrouw op en in jezelf!!

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Meisje89 : Ik snap het je heb helemaal gelijk. Maar ik zat me even gigantische kwaad te maken vanmiddag hierom:)

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ja snap ik! Is ook heel frustrerend zoiets. Gaat zo hard tegen je waarden in en is heel moeilijk te begrijpen van waaruit zij handelen.

14. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Lieve meid,

leven met een narcist heb je alleen jezelf mee, been there done that. Na 7 jaar durfde ik ook de stap te nemen om met 2 kleine kids (lees jongste 3 maanden) weg te gaan bij mij ex.
    En de jaren erop waren zelfs nog verschrikkelijk, doodsbedreigingen, inbreken in huis, je kan het zo gek niet bedenken. Tot hij zelfs mij fysiek zo heeft mishandeld nadat hij erachter kwam dat ik een nieuwe relatie had dat ik alles opalles heb gezet om elk ingang voor hem te blokkeren.

Niet alle mannen zullen vast zo ver gaan, maar narcisten zijn geen normale mannen. Ik herken zoveel van je tekst.
    Hou je ogen in je achterhoofd, laat het "medelijden" je vooral niet lijden, daar ben ik nogal de fout in gegaan.
    Pas nadat ik mijn rug volledig heb recht gezet en me niet meer heb laten klein maken is het wat rustiger geworden.

Met als gevolg dat hij is veroordeeld zelfs, maar nu wel weet dat hij narcitisch kan zijn als de pest, maar ik niet meer met me laat sollen.

Ik raad je aan om in gesprek te gaan met iemand, huisarts, psycholoog en zij kunnen je veel meer inzicht geven over hoe hiermee om te gaan.
    Heeft mij goed geholpen destijds.

Ik wens jou alle sterkte, en onthou heel goed: dit is ook JOUW leven en jij verdient wat je accepteert....... Accepteer geen ellende meer!

Succes meis en als je wil babbelen hoor ik je wel.

15. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik denk idd dat de beste manier is om je rug te rechten, en te zorgen dat ie niet onder je huid kruipt

16. Prinsessa

Prinsessa Lid

1 jun 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat?

17. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL

Kan niet beter! Ik ben nog steeds blij dat ik deze keus heb genomen.
    Het huis staat te koop, zolang het niet verkocht is blijf ik hier wonen.
    Hij wilt me terug dus hij blijft alle rekeningen meebetalen..
    Ik krijg nog wel dagelijks smsjes ofzo met spijt betuigingen, zelfs brieven.
    Vind t wel zwaar als de baby dadelijk komt, maar daar kom ik wel uit.

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik heb je hele verhaal gelezen! Wat knap van je meid dat je doorgezet heb.. Afschuwelijk lijk me dat als je man narcist is..

Heel veel sterkte!

19. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Gefeliciteerd meid! Heel goed van je. Lekker laten lopen die waardeloze zak.

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh ik heb aan je gedacht, maar kon je topic niet meer vinden. Ik vind het zo knap van je, je klinkt zo sterk en positief! dat voel je vast niet altijd zo en dat is heel begrijpelijk. Ik wens je straks heel veel geluk met de geboorte van je kindje :)

Deel Deze Pagina