Leven met een narcist.

Discussie in 'De lounge' gestart door Blondje89, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wauw!!! Ik hoop dat dit jou keerpunt is èn blijft. Hoeft nog niet eens zo te zijn dat je per definitie bij hem weggaat. Door kritisch naar jezelf te kijken en hem te laten zien dat je meer bent dan hoe je jezelf de afgelopen jaren hebt neergezet, gaat hij mss ook anders met jou en jullie relatie om... Al lijkt het me, door enkel naar jou verhaal te luisteren, dat die kans klein is en je uiteindelijk mss toch 100% voor jezelf en je kinderen zal moeten gaan... Maar werk eerst aan jezelf voordat je belangrijke en doorslaggevende beslissingen neemt. En àls je ze neemt, zet ze dan ook door!

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Vergeet nu niet dat een narcist meester is in manipuleren.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ga er gewoon niet meteen vanuit dat hij een narcist is door alleen ts haar verhaal te lezen;) Zij heeft erg hard meegewerkt om hem te laten zijn wie hij nu is. Om hem meteen de stempel narcist te geven gaat mij te ver..

4. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

10 aug 2014
    152
    0
    0
    Helemaal mee eens.
    Vind ts hier heel fout in, als ik het zo lees is het constant oorlog.
    En dan ineens vanuit het niets: ik ben zwanger van de tweede, bewust.. Want het ging weer even goed? Sorry hoor, maar wie hou je voor de gek?

Ik vraag me ook serieus af of familie en vrienden nog achter jou staan op dit moment, want door zo in de slachtofferrol ( en dat ben je ook zeker, slachtoffer) te kruipen en er vervolgens niks mee te doen, is zeer vermoeiend weet ik uit ervaring.

Ik snap echt wel dat je niet zomaar je spullen pakt en alles achterlaat.
    Maar dit is al zo lang bezig, je hebt een kind en een tweede op komst.. Wat heb jij die kinderen te bieden als je zelf constant in de put zit doordat je gekleineerd wordt door je man.
    Kinderen pikken zó veel op..
    Je wil toch niet dat hun er ook wat aan overhouden? Alhoewel je dat stadium waarschijnlijk al gepasseerd bent met de oudste.. Want die zal er ongetwijfeld nu al last van hebben.
    Maar probeer de schade te beperken en ga ajb weg bij die nare man!

Edit: of hij nu zo geworden is door jou, of het is een narcist.. Jullie kunnen duidelijk niet met elkaar leven. Mits het verhaal wat jij verteld klopt.

5. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Rennen , weggaan en niet meer omkijken

6. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

zoek professionele hulp.
    deze situatie is erg ingewikkeld waar je niet zomaar een beslissing over zal nemen. Het feit dat jij nog twijfelt aan wat je wil en/of moet doen, zegt genoeg.
    Je bent nog niet klaar voor een beslissing. Probeer er daarom met een hulpverlener over te praten. Zij staan hier ook blanco in. Jouw ouders/vrienden niet. sterkte en succes.

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wat goed van je dat je hulp gaat vragen!!
    Ik heb 17 jaar zitten wachten totdat hij eindelijk besloot dat hij wilde scheiden.
    Ik was al jaren mezelf kwijt,ik moest in therapie, durfde niet toe te geven dat het flink fout zat en ik kreeg en gaf mezelf overal de schuld van.
    Was ik maar eerder weggegaan!
    Ik ben nu ontzettend gelukkig met mezelf en mijn nieuwe gezin en blij dat ik van hem af ben.

Heel veel sterkte en wijsheid!

8. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta altijd verbaasd van dit soort verhalen... Er is 2x per week minimaal ruzie maar hey laten we toch aan kinderen beginnen... Zielig voor die kinderen. Wat is er toch tegenwoordig maar met iedereen om in een slechte relatie aan kinderen te beginnen?!

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Tegenwoordig? Helaas is dit van alle tijden. Enige verschil is dat er nu over gesproken kan worden.

10. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Die had ik direct aan de kant gezet..
    Mijn ouders gingen ook scheiden mijn moeder kwam alleen te staan met 2 kinderen en geen werk..
    2 mnd bij opa en oma gelogeerd tot we een flatje hadden!
    Dus mssn kan je even bij je ouders terecht
    Kan hij het huis alleen overnemen? Pf moet het verkocht worden?
    Je kinderen zien jou liever gelukkig en door je zo te laten behandelen waar je dochter bij is geef je ook een verkeerd voorbeeld af..
    Ik zou echt alles op alles zetten als ik jou was om te kunnen scheiden!

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh als mijn man zou zeggen: "Er is niks goed aan je en ik hou niet eens van je!" Dan kon ie mooi oprotten.
    Echt, waarom blijf je bij hem.
    Je krijgt een tweede kindje met hem. Zoek lekker een plekje voor jezelf en je kindjes. Gegarandeerd dat je dan een fijner leven hebt.

Edit: goed dat je naar je ouders gaat. Ik hoop dat dit het punt is waarop je voor jezelf en je kindjes gaat kiezen :) heel veel sterkte en succes.

12. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    wat een nare reactie vind ik dit... heb je je wel eens verdiept wat zo iemand met een persoon kan doen?

of heb jij alleen die vermoeiende ervaring vanaf de buitenkant? boehoe!!! ik denk dat het voor die persoon nog vele malen vermoeiender is...

ze heeft al een vent die dr de grond in boort.. daar heeft ze jou niet ook nog voor nodig om te vertellen dat t allemaal haar eigen schuld is !

@ts.. heel goed van je om dit nu zo op te schrijven !! dat je het nu inziet is al de eerste grote stap...

ik hoop echt dat je hiermee naar een professional durft te gaan die jou hiermee kan gaan helpen!!

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk dat het nogal simplistisch geredeneerd is om te zeggen, dan ga je gewoon weg. Leven met een narcist ja heel ingewikkeld en doet wat met je. Het is ook heel verlammend en verwarrend.

Het is heel makkelijk om te zeggen, gewoon weg gaan. Net zoals in situaties met huiselijk geweld.

Heeft iemand de site over het verloren zelf al gelinked?

Zo nee, bij deze dan. Topic starter, ik raad je dringend aan om dit te lezen; Het verdwenen zelf | Herstellen van emotionele en psychische mishandeling

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Jeetje wat erg, heb medelijden met je

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dit inderdaad. Uit zo een situatie komen in je eentje is echt ontzettend zwaar.

16. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

10 aug 2014
    152
    0
    0
    Nou zo naar is het anders niet bedoelt.
    Wat ik probeer te zeggen is volgens mij hetzelfde als wat iedereen hier zegt.
    Ja ik heb me er zeker in verdiept, jij ook?

Ik zeg ook helemaal niet dat het allemaal haar eigen schuld is, dat maak jij ervan!

Vind het heel naar voor TS, als ze het voor haar zelf niet wil doen, dan voor haar kinderen. Ik hoop oprecht dat ze eruit komt.

17. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik heb van zeer dichtbij meegemaakt hoe een narcist je kan hersenspoelen en kan manipuleren. Dus ik zou toch echt hulp gaan zoeken en weggaan. Natuurlijk heeft ts hier ook haar aandeel in maar om nu te zeggen dat ts heel fout hier in is nee. Een narcist manipuleert je wel zo dat je wel weer gaat geloven dat alles goed is en dat ze samen wel weer voor een kindje kunnen gaan. Die reacties dat ts ook erg fout is vind ik erg vreemd.

18. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Als je zo bedoelt dan kan dat maar zo kwam jou tekst op mij niet over.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk dat veel mensen denken dat ze van buitenaf wel kunnen inschatten hoe dat gaat en denken dat het hen niet zou overkomen. Maar dit is nu echt zo een situatie waar je niet over kunt oordelen als je het zelf niet meegemaakt hebt.

20. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kreeg net een appje of ik naar huis kon komen want de wasmand lag nog vol. Ik moet dat vandaag wegwassen en wat boven ligt hup de kast in. Ik ben naar huis gegaan zonder dochter en heb spullen gepakt voor een paar dagen en ben gegaan zonder iets te zeggen. Nu word ik constant gebeld etc.. Word vervolgd..

Deel Deze Pagina