Leven met een narcist.

Discussie in 'De lounge' gestart door Blondje89, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoop dat je voet bij stuk houdt want nu hij 'spijt' heeft zal hij je de hele wereld beloven en uiteraard zal dat voor korte duur zijn.

2. leutjj

leutjj Niet meer actief

Het is moeilijk maar ik zou toch bij hem weg gaan!

Mijn vader heeft ook echt van die trekken (kan der wel een boek over schijven).
    Ik weet dat zulke mensen niet veranderen, mijn moeder is dit jaar nog weg gegaan bij me vader. Maar toch weer terug gekomen. En dag meer omdat hij zulke mooie praatjes heeft en zegt dat hij zal veranderen (gebeurd dus niet, ja eerste weken en daarna alles precies hetzelfde).
    Ook voor je kinderen zal ik bij hem weg gaan. Ik heb eigenlijk niet echt een leuke jeugd gehad!
    Me moeder is nog bij me vader. Maar gelukkig is ze niet (op sommige momenten wel), maar kan dat aan haar zien aan haar uiterlijk en hoe ze zich gedraagd.
    Ik snap dat het moeilijk is, want je moet 'opnieuw' beginnen, maar wss wel beste.
    Je mag altijd pb sturen.

3. leutjj

leutjj Niet meer actief

Lees dat je weg bent wat goed!
    Herken het wel.
    Mijn vader belde mijn moeder ook steeds soms ook huilend en zeggen dat hij gaat veranderen (gebeurt niet).
    Ze kunnen alles mooi verwoorden! Want toen ze terug was kreeg zij overal de schuld van. Jij bent weg gegaan, jij hebt dit gedaan...
    Nooit zal hij iets fout doen. Mijn vader heeft mijn moeder ook wel geslagen.
    De 'buiten wereld' zal nooit helemaal weten hoe hij echt is, want dan kan hij zich ineens heel goed en lief/aardig gedragen!

Sterkte!

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik kan hier nooit zo veel mee. Het is een volledig eenzijdig verhaal. Misschien praat hij wel met mensen op deze manier:

Ik werk me kapot, alles om het hoofd boven water te houden. Kom ik thuis, is het nog een rotzooi en chaos. Als ik er wat van zeg komt er een zeurverhaal, maar ja, ik ben ook moe?
    Enzenz.

Ik zeg niet dat jij dingen fout ziet of dat je je aanstelt, maar jij hebt jouw waarheid en ervaring en wij horen hier nu alleen de negatieve kanten. Gebruik zijn spijt om in therapie te gaan, kijk allebei in de spiegel. Ga je uit elkaar dan kom je door therapie hopelijk tot een harmonieuze scheiding, wordt het alsnog negatief vanuit hem dan heb je dè bevestiging dat een toekomst er niet inzit. Maar wie weet, hey wie weet, worden de mooie momenten wel meer en zit er toch een toekomst in.

Jammer dat niet eerst aan die basis is gewerkt toen het in het begin niet lekker ging en er nog geen kinderen waren, maar ja dat geef je zelf al aan dat het niet heel slim was.

Ik denk sowieso niet dat je klaar bent om hem los te laten,vanmorgen lucht je nog je hart op het topic, nu zit je bij een vriendin. Dit zijn impuls acties, ook al is er misschien al maanden spanning opgebouwd, deze koers is zo plotsklaps. Kans op terugval in oude patronen zonder hulp is echt groot,dus mijn advies nogmaals, heeft ie spijt? Prima,therapie en kijk wat jullie toekomst is, apart of samen.

5. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Sommige hebben echt makkelijk praten merk ik
    .ik heb 2 jaar in die roller coaster gezeten.wel doen niet doen??en dalijk ben ik alleen en dan?en me kinderen??voelde me eigen dankzij hem een misslukkeling. .dat ik me huwlijk niet eens in stand kon houden (dacht ik) ..was ik jet bevallen in 2009 met een keizersnede kwam uit de douche met een slip aan kreeg ik een reactie nou nou..ohh ieee celia blijf je lichaam altijd zo?? Vn die opmerking als ik terug denk nu denk ik echt tjonge jonge heb wel jou kind gebaard! En zo nog veel meer dingen dit is maar een kleine voorbeeld
    Die man heeft me echt geestelijk kapot gemaakt! Ik had liever een paar klappen gehad dan zulke vernederende woorden...
    Ik hoop echt meid dat je ooit de krachten krijg om door te zetten. .tis niet makkelijk zoiezo niet!maar je komt er wel geloof me!veel sterkte

6. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Beetje lastig dit.
    Een kant heeft altijd 2 verhalen en het is altijd makkelijk om op een forum een oordeel te vellen.
    Als het allemaal zo zwart wit is en je gaat af op basis van wat hier is geschreven dan zou je denken, pak je spullen.
    De dingen die je man zegt of doet kunnen ook niet door de beugel.
    Aan de andere kant denk ik, deze punten waren eerder ook al bij je bekend met ups en downs en toch bleef je bij hem, kreeg je nog een kind van hem.
    Als je nog nooit therapie hebt gehad is het misschien een idee om samen in therapie te gaan. Als jij jou verhaal doet en hij zijn verhaal zal een therapeut daar vast wel doorheen kunnen kijken.
    Deze relatie zou ik voor nu dus alleen voortzetten onder deze voorwaarde, therapie. Levert dat geen resultaten, dan heb je je best gedaan en kan je beter alleen verder. Zoals de situatie nu is, zo moet je in ieder geval niet verder gaan.
    En ja, ik weet wel wat het inhoud hoor een narcistisch persoon. Ken zelf ook iemand.
    Een narcistisch persoon zal therapie onzin vinden, want het ligt niet aan hem of haar. Hij of zij heeft zelf niet in de gaten waar ze mee bezig zijn, dus misschien opent therapie wel de ogen. Heb geen idee of dit bij een narcistisch persoon ook zal helpen, maar wie weet. En de stempel narcist wordt nu wel gedrukt en ook dit is makkelijk via een forum, maar je weet niet zeker of dit wel het geval is.

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Het is moeilijk om van een narcist los te komen! Hij zal zich ook erg gekrenkt voelen dat JIJ HEM verlaat!
    Ik ken iemand die met een narcist getrouwd was.. Gooide het servies door de keuken als hij boos was, ze mocht nooit gtst kijken want dat vond hij onzin of uberhaupt op de bank zitten als hij thuis kwam, ze moest altijd bezig zijn! Toen ze hem verliet heeft hij zich ook echt als slachtoffer gedragen terwijl hij een ander had!
    Succes en sterkte!

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Wat goed dat je weg bent! Nu doorzetten en niet toegeven aan zijn "spijt". Hij zal toch nooit veranderen. En vervelend dat je ouders je niet echt geloven. Als ze maar wel gewoon achter je keuze staan en je steunen en helpen waar nodig. Zet m op je kan t!:)

9. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik krijg net een smsje dat meneer net een andere auto heeft gekocht van ons spaargeld... Zodat ik er niet aan kan zitten.
    Ik kan wel door de grond zakken nu!

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    kan jij bij die rekening? anders zou ik een gedeelte overmaken naar een andere rekening zodat je in ieder geval wel wat geld hebt.. Super knap van je dat je weg bent gegaan..

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wtf zeg, wat een smeerlap! Heeft ie dat echt zo gezegd? Laat dat bericht maar eens aan je ouders lezen! Mag toch hopen dat je voorgoed weg gaat nu. Normaal ben ik niet van hup scheiden met kinderen in het spel, maar deze relatie is niet gezond voor jou en je kindjes.

12. mumija

mumija Niet meer actief

Zie deze debiele actie als een reden om door te blijven zetten!
    Je bent nu weg, en prent jezelf in dat je dus de goede beslissing hebt genomen! Het zal moeilijk worden, maar meid; als je nu terug gaat, kom je helemaal niet meer weg.
    Negeer hem, want hij wil alleen maar reactie van jou! Of dat nu positief of negatief is maakt niet uit; aandacht is aandacht.
    Heel veel succes en sterkte!

13. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    smsje bewaren, dan heb je eventueel later bewijs.
    En laat je niet gek maken... hij probeert je nu te manipuleren op welke manier dan ook.
    Misschien bluft hij wel? kan je de rekening checken?
    Grote bedragen kunnen namelijk niet zomaar cash worden opgenomen. En particulieren accepteren meestal geen bank overschrijving. Lijkt me sterk dat je op zondag bij een auto bedrijf terecht kunt.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Probeer voor jezelf geld apart te zetten op een rekening waar hij niet bij kan.
    En negeer hem; daarmee trap je een narcist pas echt op zijn pik!

15. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er stond 5500 op, er is maar liefst 4250 ergens anders heen geboekt..
    Ik heb de rest nu overgeboekt naar een vriendin.
    Ik snap echt niet waarom dit zo moet hij probeert me hiermee terug te krijgen denk ik. Kreeg net weer een smsje dat als ik terug kom hij de auto aan mij geeft ofzo. Vaag verhaal..
    Nu weet ik het zeker ik ga van hem af. Dit topic heeft me er gelukkig wel de kracht voor gegeven dat ik sterk moet zijn en voor mij en mn kindjes moet gaan
    Het zal heel zwaar worden😟..

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hij wil dat je in paniek raakt, gun het hem niet!! Laat hem weten dat als hij jouw het leven zuur maakt, er gelukkig zoiets is als een rechter die ervoor zal zorgen dat ook jij je deel krijgt. Bewaar alles, laat alles zien aan je ouders, maar ook aan je advocaat straks. Laat je niet zo bang maken dat je terug gaat. Hij is echt compleet gestoord :$:x Dan nog liever zonder (spaar)geld, dan dat jij en je kindjes nog een dag langer bij hem in een ruimte moeten leven. Bah, bah wat een griezel :(

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #77 one of kind, 6 dec 2015
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
    Herkenbaar helaas.
    Ik ben in totaal bijna 8 jaar getrouwd geweest met zo'n narcist.
    Gelukkig heb je nog contact met je vriendinnen!
    Houdt deze ook in ere want ik was echt afgesloten van de wereld.
    Ik lees net de reactie van je ouders en dat is echt absurt!
    Maar zo'n mensen kunnen zich gewoon heel goed anders voor doen helaas.
    Maar neem die stap en vertrek!
    Het wordt echt niet beter!
    Ze beloven telkens etc.
    Je bij de keel grijpen enz ja nu schrikt hij nog.
    Maar op een gegeven moment kunnen ze te ver gaan.
    Heb een schedelbasisfractuur overgehouden van een harde kopstoot.
    En ik ben ook veel te lang gebleven.
    Gelukkig toen mijn zoon is geboren , gingen mijn ogen open.
    Ik heb nog gevochten maar gelukkig vertrokken toen hij net 1 jaar was!
    Zet de stap echt waar

18. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Als de rekening op beide namen staat zou ik morgen de bank even bellen en zeggen dat het een verkeerde incasso is. Vaak word het geld dan terug gestort. Ik weet niet hoe jij in elkaar steekt, maar ik zou het echt niet pikken.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zo te zien gelukkig voor jou, nooit in die situatie gezeten!~
    Mijn ex praatte ook zo , ach ik werk me kapot enz enz.
    Iedereen dacht slecht over mij.
    Maar dat je elke dag geestelijk en lichamelijk mishandeld word.
    Daar kan geen therapie aan helpen.
    MIjn ex zei ook tegen de psychologe ik zal dit of dat niet meer doen.
    Om thuis direct weer doorgelaten te worden!

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Laat je niet gek maken door hem! Hij bespeelt je nu gewoon.
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Deel Deze Pagina