Leven met een narcist.

Discussie in 'De lounge' gestart door Blondje89, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ben ik het wel mee eens. Een ruzie af en toe is wat anders dan deze overdreven uitspattingen.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Omdat zowel geestelijke als lichamelijke mishandelingen een gewoonte worden. Je krijgt een klap en vervolgens komt hij thuis met bloemen, bonbons ed. om het goed te maken hij belooft je gouden bergen. Sommige vrouwen word het aangepraat dat ze het verdienen om geslagen te worden, dat het hun eigen schuld is. En dit ga je op een gegeven moment ook geloven.
    Je word zo enorm gehersenspoeld, en raakt al je zelfrespect kwijt. De lichamelijke en geestelijke mishandelingen behoren tot je dagelijkse leven en je weet gewoon niet anders dan dat dit normaal is. Daarnaast is er vaak nog de angst om weg te gaan door alle doodsbedreigingen ed. Je kiest op een gegeven moment om door te gaan, te gaan trouwen, kinderen te krijgen. Vaak onder druk. Soms is dit de manier om te overleven.

Het is zo makkelijk om vanaf de zij lijn te roepen hoe iets niet moet zijn, hoe jij zou handelen.
    Dit overkomt zelfs vrouwen die sterk in hun schoenen staan!

Wees blij dat je dit ook niet hoeft te begrijpen!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#143 MMarianne, 7 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015

Bedankt voor je uitleg maar ik heb genoeg zelf meegemaakt en om heen gezien om voorgaande mening te kunnen mogen uitspreken ;)

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,
    Heb niet alles gelezen hoor maar misschien is het verstandig alles tot in de puntjes voor te bereiden en dan ineens zonder dat ie t aan ziet komen weg te gaan. Als je zegt dat je weg gaat wordt ie misschien wel erg agressief. Zorg dat je ergens je verhaal kwIjt kunt en kijk of iemand je kan helpen bij de voorbereidingen. Zorg dat je mensen hebt die achter je staan en je er doorheen slepen. Veel sterkte hoor! En blijf in jezelf geloven! Doe het beste voor je kids!

5. mumija

mumija Niet meer actief

Vrouwen die aan zo´n relatie beginnen met een "narcist" zijn vaak ook al vrouwen die zelf al het nodige hebben meegemaakt, in hun jeugd bijvoorbeeld en dus heel zwak in hun schoenen staan. Niet altijd natuurlijk.
    Die vallen op de sterke persoonlijkheid en voelen zich veilig, in eerste instantie. Als je vervolgens jaren van mishandeling erop hebt zitten, heb je ook gewoon een periode van jaren dat je zelf geloofd dat je dat verdiend hebt.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wie zijn wij om te mogen bepalen wanneer iets voor iemand een gewoonte is? Voor de 1 is dit naar een maand en voor een ander pas naar jaren. Dit verschilt per persoon, iedereen heeft een ander karakter.

Dat jij genoeg hebt meegemaakt en hebt gezien (zien om je heen is in mijn ogen al heel anders dan zelf in de situatie zitten) betekent toch niet dat alle vrouwen zo moeten handelen in bepaalde situaties.
    Als je zelf geestelijke en lichamelijke mishandeling hebt meegemaakt zou je ook moeten weten dat het niet altijd makkelijk is om weg te gaan. Daarnaast is elke situatie weer anders! Geen enkele lichamelijk of geestelijke mishandeling is hetzelfde.

Om dan te zeggen dat je niet snapt waarom iemand trouwt en besluit kinderen te krijgen, dat hoef jij ook niet te snappen. TS zou op dat moment er zo haar redenen voor hebben gehad dat besluit te nemen. Net als dat ze nu heel dapper heeft besloten bij hem weg te gaan. Wat een super sterke keuze is! Had ze eerder deze keuze moeten maken? Ja waarschijnlijk wel, maar aan achteraf gepraat heeft ze niets meer.

7. mopa36

mopa36 Niet meer actief

Dit is een goede uitleg....

Het wordt normaal je gaat er gewoon op wachten dingen krijgen een patroon... en als je dat door hebt zit je er zo in vast dat je geen kant meer op kan

Als die persoon toen moet had gezegd van ik haal je daar weg weet ik niet hoe het afgelopen was mijn ex was en is tot alles in staat.

Mijn eigen beeld en zelf respect was gewoon weg ik voelde me een 0 een niks... gelukkig samen met mijn kinderen altijd super sterk gestaan en samen hard gewerkt....

Zo iemand is zo slim zo geraffineerd en weet iedereen om zijn vinger te wikkelen

Mensen geloofde mij niet toen pas nadat ik weg was begonnen mensen te zien hoe hij was en is...

Vanaf de zij lijn is zo makkelijk praten maar als je in zo een relatie zit is het een hel een gevangenis.

En niet voor te stellen hoe het werkelijk is

8. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Wat een verhaal, zeg.
    Ik wil je alleen een hart onder de riem steken, er zijn jou een heleboel vrouwen voorgegaan die met pijn en moeite uit een moeilijk huwelijk (of relatie ) zijn gestapt.
    En bijna geen van deze vrouwen had achteraf spijt van haar besluit;)
    Een partner die je kleineert, respectloze dingen tegen je zegt en er daarna van uitgaat dat jij maar aardig tegen hem doet, die deugt niet hoor. Hij zou zich moeten schamen!
    Mijn ex-stiefvader had ook van die narcistische trekjes en maakte mijn moeder altijd slecht bij anderen of vernederde haar in ons bijzijn, wij als kinderen kregen dit uiteraard mee en dat was zeer pijnlijk.
    Na de scheiding was mijn moeder een andere vrouw, veel gelukkiger en relaxed.

Ik hoop dat jouw ouders en vrienden achter je staan.
    Succes met alles:)

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Tuurlijk kun je uit elkaar gaan. Ook wanneer je kind 1 is. Maar WAAROM eraan beginnen als een man al agressief is?

Ik zie dat als een verplichting naar je (dan nog ongeboren kind) toe dat JIJ de verstandige moet zijn. Een kind kan toch nooit fijn opgroeien met een agressieve vader die moeder bij de keel grijpt en haar uitscheldt??

En ja, dus niet aan kinderen beginnen

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Zo kan ik er nog wel tig situaties bedenken..

Kenmerken van een narcist zijn manipuleren.. En als je in een relatie zit met een narcist dan denk ik niet dat je daar over nadenkt als je aan kinderen begint.. Daarnaast mag iedereen zijn of haar geluk hebben, en ook kunnen relaties stuk gaan na de geboorte van kinderen.. Ik vind het zo'n dooddoener...

Ts neemt nu de verantwoordelijkheid voor de kindjes zelfs nadat ze lange tijd afgekraakt is, haar zelfwaarde naar beneden gehaald is.. ik vind het respect voor iedere vrouw/man die weg durft te gaan en voor haar(hem)zelf en kindjes kiest, na zolang te zijn afgekraakt..

11. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vind niet dat je t recht hebt over een ander te zeggen dat die niet aan kinderen had moeten beginnen. Dat is nogal wat.. :$ Volgens mij neemt iedereen die beslissing zelf en TS geeft al aan dat dit in gelukkigere tijden is gebeurd.

12. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ze schrijft dat bij het samenwonen de ellende al begon.... Dus daarom begrijp ik het niet. Ik zeg niet dat ze van mij niet aan kinderen mag beginnen. Ik vind dat iedereen de plicht heeft om een verantwoorde setting te creëren voordat je je zwanger laat maken. En dat lijkt me hier niet het geval geweest.

Maar goed, ik wil hier geen lompe discussie aangaan over het wel of geen kinderen krijgen. Ik hoop dat TS veel geluk heeft in de toekomst en kiest voor het geluk van haar en haar kind.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dit dus!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Wat lief dank je wel!
    Ik snap heel goed dat het moeilijk is om de knoop echt door te hakken.
    Zoals lovely al schreef je bent gewoon gehersenspoeld!
    Ik ben gelukkig alweer bijna 4 jaar van die kerel af!
    Met zijn nieuwe vrouw gebeurdt gewoon al hetzelfde.

Degene die mij heeft gered eigenlijk en mij moed heeft gegeven is mijn zoon geweest!
    Ik zeg altijd tegen mensen, hij is mijn redder geweest zelfs met zijn 13 maanden!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Een narcist begint met geestelijke minshandeling.
    En als het hem niet lukt je helemaal in bedwang te krijgen zal hij wel over gaan op lichamelijke.
    En wat is mishandeling.
    2 hele verschillende dingen en de geestelijke is vaak nog veel erger!

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Dit klinkt niet als iemand die helder kan nadenken maar met een ernstig scheef en laag zelfbeeld! En wat erg dat jij (of jullie) denken dat ze dit met 100% verstand doet.. En ook de veroordeling uit je eerste bericht is goed af te lezen want "ze heeft wel maar liefst 4 (!!) kinderen met hem".. :(

17. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry heb nog niet alles gelezen maar ik wou jullie even op de hoogte brengen.

Meneer had spijt van alles. Ik heb alles opgeschreven vanmiddag wat me dwars zat zodat ik zeker niks zou vergeten. Het was erg heftig.
    Het ligt niet aan hem maar aan mij want hij is de baas in huis en ik werk maar 16 uur dus ik kan makkelijk de hele dag poetsen want daar zijn vrouwen voor.
    Ik heb hem gevraagd of hij voorlopig ergens anders kan blijven want mijn dochter slaapt alleen goed in haar vertrouwde omgeving. Arme kind heeft vannacht geen oog dicht gedaan.
    Toen hij spullen aan het pakken was ben ik gaan douchen, weliswaar met de deur op slot. Heeft ie t slot open gedraaid en kwam naakt bij me staan en begon aan me zitten. Of het nog ff kon voor die wegging een paar dagen. Heb m weggeduwd en hij is boos weggegaan. Beneden heeft hij een lamp kapot gemaakt om dit....

Ik ga de scheiding doorzetten en morgen met een advocaat bellen etc. Valt me erg zwaar maar ik ben blij dat ik eindelijk deze stap heb kunnen zetten. We zullen altijd in elkaars leven zijn ivm de kinderen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Hij riep nog voor die ging dat ie zo een ander wijf heeft die wel wil .....

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ugh wat een griezel!! :$:(:x waren je ouders er niet bij?? Voortaan niet meer alleen met hem afspreken, voor hij je echt iets aan doet. En ik ken je helemaal niet, maar ben plaatsvervangend trots dat je zo goed voor jezelf en je kindjes opkomt :)

19. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja mn ouders waren er wel maar waren toen weg.
    Ik denk dat nu zn ware aard naar boven komt nu die weet dat ik het echt meen nu

20. wachtend

wachtend Niet meer actief

Och hemel wat een griezel! Maar ben heel trots op je dat je nu voor jezelf en je kindjes opkomt!

Deel Deze Pagina