Even kort uitleg van dit topic: Mams en ik kwamen er achter dat er een speciaal topic was voor mei 2011 mamma's met een 2e kindje.... Nou is dit voor mij mijn eerste kindje en zo zullen er vast nog meer zijn. Maar Mams zou in 2011 ook mamma worden alleen is dit helaas mis gegaan... Nu is het bij het gewone mei 2011 mamma's behoorlijk druk en soms onoverzichtelijk en als Mams daar berichtjes post wordt er toch vaak over heen gelezen... En omdat ze nu geen mamma meer wordt in mei 2011 betekent het nog niet dat ze er niet meer bij hoort. Dus vandaar dit topic. Ik vind het fijn om met meiden te praten die natuurlijk al wat ervaring hebben, maar ik vind het ook heel fijn om juist met meiden te praten waarbij dit het eerste kindje wordt.... Zo kunnen we elkaars onzekerheid en onervarenheid delen en elkaar door leuke en minder leuke tijden slepen! Liefs
Hoi meiden! Mei mama's kan ik ook niet bijhouden omdat het zo druk is maar wil het wel graag hier proberen om mee te kletsen! Ik klets ook in het 10 kilo afvallen topic door die meiden mede is het gelukt dit jaar een kleine 30 kilo af tevallen dus hun zijn erg belangrijk voor mij geworden. @Mams85 hoe voel je je? @SQ hoe is het met jou?
Hey Welkom Zustertje Wat goed zeg dat je zoveel bent afgevallen. Met mij gaat alles naar omstandigheden goed. Goed hersteld, alleen momenteel ziek. Dus dat is wat minder Leuk dat je hier komt kleppen X Mams.
@zustertje van harte welkom! Ja het is moeilijk bij te houden al dat geklets, maar soms kan ik ook geen aansluiting vinden omdat veel meiden al een kindje hebben... en dan is het toch anders. Absoluut niet raar bedoeld, maar ik dacht dat dit wel fijn zou zijn voor alle meiden die hun 1e krijgen, maar mams past nergens tussen op die manier dus vandaar dat we het zo gemaakt hebben dat ook zij er bij past... dus die mamma ZOUDEN worden in mei 2011. Hier gaat het weer wat beter. Ik ben de afgelopen dagen nogal beroerd geweest en voor het eerst ook 2x over gegeven dus dat was niet echt fijn. Vanochtend mijn ontbijt binnen kunnen houden, maar wel een paar uur lang daarna een naar gevoel in mijn maag gehouden wat nu gelukkig is afgezakt! Knap zeg dat je zoveel bent afgevallen. Zo ben ik 20 kilo afgevallen omdat mijn cyclus helemaal overhoop lag gevolg van PCOS, maar nadat ik was afgevallen had ik spontaan weer een mooie cyclus en het gevolg in 1 keer zwanger! Waar afvallen al niet goed voor kan zijn! Hoe voel jij je verder? Liefs
@Mams het is echt heftig he een miskraam! gaan jullie wel gelijk weer verder voor een kindje of wacht je even af? Ja ik ben erg blij dat ik zoveel afgevallen ben. En nu sinds ik zwanger ben ook nog steeds op hetzelfde gewicht. @SQ balen dat je moest overgeven! Ik ben al vanaf 2 dagen voor NOD misselijk en dan 24 uur per dag maar gelukkig niet over geven. En moe maar ja dat is niet anders heb het er graag voor over. Voor ons is het ook het eerste kindje (wel 2de zwangerschap maar dat is helaas een spontane miskraam geworden met 9 weken) Super dat jij ook zoveel afgevallen ben! Wij hadden in Januari afgesproken in april naar de HA te gaan omdat we nog steeds niet zwanger waren en toen ben ik gelijk begonnen met afvallen omdat ik de HA voor wilde zijn En dat is gelukt want 26 april was ik al 17 kilo kwijt toen we bij hem kwamen. En in 15 juni testte ik positief toen was ik 25 kilo kwijt na de miskraam nog 4 kilo afgevallen en toen was ik weer zwanger. Hoe oud zijn jullie? Ik ben 23 jaar oud
@Zustertje: ja best hefitig ja, ik heb 2 jaar lang een spiraaltje gehad met alle gevolgen van dien, mijn eileider dus gaan verkleven, en dat heeft zich geresulteerd in een bbzw. Daarvoor een laparoscopie gehad, eileider verwijderd. Nu ben ik eigenlijk ziek van mijn eerste menstruatie koorts etc. Nu goed op de been na operatie. Verder gaan "klussen" ligt nog even in het midden omdat he best een harde klap is, en daarbij weet je niet wanneer je laatste eileider het overneemt. Die is iig niet verkleefd, maar toch kan het zomaar een jaar duren voor je zwanger raakt.En de vraag is tegen die tijd ook nog maar of het goed gaat, daarbij denk ik dat ik eerst even me volgende cyclus afwacht. X mams
Mams85 dat is heftig ik wist niet dat dat kon door een spiraaltje Heeft het lang geduurd voordat je zwanger werd na het verwijderen of niet? Ik hoop echt dat jullie ook weer een kindje mogen verwachten. Wel erg spannend lijkt mij en onzeker! Wij hebben er ook 2 jaar op moeten wachten voordat we zwanger werden maar hebben de moed nooit opgegeven.
Hey zustertje we zijn even oud en bijna net zo ver zwanger... Ik ben 2 dagen verder! Leuk zeg! Werk je ook? Liefs
@SQ ja ik zag het net ook grappig! eigenlijk zou ik al 12 weken 2 dagen zijn maar ons boksertje loopt een weekje achter Ja ik werk in de thuiszorg als verzorgende en dat voor 24 uur in de week en jij?
Ik werk ook in de zorg. In een verpleeghuis op de kleinschalige afdeling met woningen van 6 bewoners die dement zijn. Ik werk 18 uur in de week, maar ik merk wel dat het zwaarder wordt nu ik zwanger ben. Heb jij dat ook? Liefs
Ja dat kan wel degelijk! kwamen ze achter bij de sectie op de eileider, ik zei al dat ik een spiraaltje heb gehad, en die er bij de huisarts uit heb laten halen maar er is verder geen echo niks aanwezig daar dus nooit meer op gelet, en nu bleek dus dat er heel veel miskramen/ bbzw's zijn na het verwijderen van een mirenaspiraal. En nee lang moeten wachten heb ik niet hoeven doen, was binnen 3 maanden zwanger, maar het eindigde dus zo.. Onckerheid is er zeker. 2 jaar, meid wat lang! Dubbel gefeli dan maar
Het is wel zwaar omdat ik zo misselijk ben maar ben wel heel blij met de afleiding want thuis ga ik lamlendig op de bank hangen en op mijn werk ben ik gewoon lekker bezig. Al houdt de planning er volgens mij stiekem wel rekening mee want ik heb allemaal makkelijke clienten en veel medicatie clienten enz erg lekker werken En mijn manager kwam ook gelijk met geef het echt aan als het te zwaar is want dan passen we je werk schema gewoon aan. Bij mij is wel het voordeel dat ik thuis niks hoef te doen omdat mijn man sinds 3 weken zijn vaste baan kwijt is door de crisis en hij al het huishouden doet en hij is volop in het klussen in ons huis (wij hebben een heel oud huis en daar zijn we nog volop in bezig) Dat is echt wel een voordeel. Ben jij getrouwd of niet? Ik wel al bijna 3 jaar!
Nee wij zijn nog niet getrouwd... We zijn nog maar 10 maanden samen, maar het voelt zo goed dat we voor wouden gaan... En we hadden niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn, maar het was meteen de 1e ronde raak! Liefs
En wij zijn maar 7 maanden nu bij elkaar Ach ja het leven zit vol verrassingnen. Nou maar hopen op een leuke eerdaags!
Wij waren 28 oktober precies 6 jaar samen En nog steeds super gelukkig met elkaar. Misschien is het handig als we in het mei topic dat ze hier ook kunnen komen kletsen of niet? Wanneer moeten jullie weer naar de verloskundige? Wij 28 november maar als ik over een 2 weken hartje wil luisteren mogen we ook even langskomen maar als het goed is krijgen we morgen de angelsound binnen dus dan kunnen we het zelf horen ben zo benieuwd!
Hoi meiden! Mag ik hier ook mee kletsen? Ik kan het andere mei topic echt niet bijhouden. Ik ben ook zwanger van ons 1e kindje!