Leven met een stuiterbal

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door twinkle star, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Bedankt meiden het doet me goed zoveel lieve woorden te krijgen van jullie.
    Mijn man zit nu met mijn dochter te wii-en, dus die vermaken zich wel even.
    Op het moment zit mijn dochter ook in een fase dat ze mij continu nadoet, maar ook tegen de opmerkingen naar mijn man.
    Ze noemt hem altijd bij de voornaam, want ja die naam valt hier nog wel eens op een dag. Of zegt" zeg doe is gewoon" of "is dat nou nodig?" of "hou is even op" Ze luistert ook totaal niet naar hem en mijn man geeft mij daar de schuld van, terwijl hij het zelf veroorzaakt...
    Vanavond wil ik een gesprek en heb dat nu al aangekondigd zodat hij voorbereid is. Er moet iets gebeuren want dit wil ik niet meer, voel me niet meer gelukkig in dit huwelijk, maar wil de kinderen het ook niet aan doen om uit elkaar te gaan.
    Dus vanavond gaan de vuisten op tafel!

2. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Spikkel
    Mijn man is er ook niet blij mee dat ik op dit forum zit.
    Ik heb weinig geslapen, en aangezien mijn man nooit thuis is, moet ik het vandaag ook weer zelf uitzoeken.
    De afwas staat er nog, de vuilnisbakken zitten overvol, geen woord van medelijden of begrip omdat ik migraine heb.
    Ik ben er zo klaar mee.:x
    Ik zou wel een normale man willen die werkt van 8 tot 17 uur en dan gezellig thuis is, maar nee hoor als hij al thuis is kijkt hij tv.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    jeetje mama roos je hebt groot gelijk laathem ook maareens wat gaan doen..

Ik zal wat vertellen..
    hier weet manlief het al jaren dat hij adhd heeft. Hij herkent zich heel erg in de mannen die er zegmaar "net"achter zijn gekomen.Zo voelde hij zich ook. Nadathij het een plekje kon geven heeft 3jaar geduurd ging het beter.

Hier is hij veranderd nu. Met zijn dagen( soms weken) dat ik hem wel kan schieten.
    Wat hier heeft geholpen is dat ik hem negeer als hij zo'n dag heeft. gewoon negeren. Nergens op reageren en mijn eigen gang gaan. Dan word hij soms wel eens woest maar krijgt op een gegeven moment door dat het geen zinheeft enik het gewoon niet tolereer.
    Vanmorgen ws hij niet te genieten, ik ben gewoon gaan stofzuigen dweilen en boodschappenlijst gemaakt. heb aan em gevraagt of die mee wou Maar was een hoop gezeur dus alleen gegaan, ik kom thuis compleetandere vent, vrolijk behulpzaam.

Misschien is het een tip voorjullie proberen te negeren. En praten praten praten. honderden keren zeggen wat je niet wil hebben of juist wel. Nou is elke man verschillend natuurlijk. Maar wie weet kan het helpen..

Nou ja misschienmoest ik het ook wel gewoon zelf ff kwijt haha

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nou jeetje zeg dat is lekker. Kun je hem geen vaste taak geven? allende vuilnis ofzo? hier heeft hij als enige taak: vuilnis en nu kattenbakken. werktdat niet?

5. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Nou ik probeer hem ook te negeren via whatts app.
    Maar nu stuurt hij van die huilende poppetjes.
    Mannen blijven kinderen...:$

Mijn zoontje heeft als taak de vuilnisbakken en de hond uitlaten.
    Maar hij is kampioen er onder uit te komen.
    En nu is hij niet thuis.....en ik weiger de vuilniszakken te doen.

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    jeetje datis wel echt kinderachtig ja. Man man Het zijn echt net kinderen inderdaad.

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    meiden ik lees nog steeds mee, ik heb echt met jullie te doen...
    sommige dingen zijn naar wat ik weet,echt geen adhd gedrag maar mannelijk kinderachtig gedrag

zie toch echt een wezenlijk verschil tussen de adhd man en de adhd vrouw ook......

dikke knuffel voor jullie allemaal!
    mama roos heel veel sterkte vanavond!

8. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Twente
    thanks baby bergen ik geloof ook dat er een verschil is tussen gewoon zijn karakter of het 'adhd gedrag', maar kan vaak niet tot hem doordringen dat hij niet alles op adhd kan gooien of 'zo ben ik nu eenmaal'.

Minnimouse: mijn man kan ook zo zijn om alles maar gewoon te laten en zijn eigen ding te doen en niet naar de rommel kijken, laat staan meehelpen. Hier heeft hij daarom vaste taken, zoals stofzuigen, de kattebak en de bak aan de weg zetten.
    Dit gaat altijd met gezucht en gesteun, maar moet hij doen.
    Verder heb ik wel geleerd dat alles wat ik van hem wil qua huishouding moet ik hem vragen, vragen en nog eens vragen... hoe graag ik ook wil dat hij het uit zichzelf doet, dat zit er dus niet in. daar heb ik mij inmiddels bij neergelegd.

Spikkel:
    negeren hielp hier ook altijd redelijk, ook al had ik hier zelf meer last van dan hij. Hij denkt dan dat er niets mis is zolang ik niets zeg. Dit helpt echter niet meer sinds dat mijn dochter 3 is en meepraat en duidelijk meekrijgt hoe schreef de relatie eigenlijk is.
    Gelukkig dat hij inmiddels is bijgedraaid en heerlijk voelt dat he als je het gewoon van je afschrijft!

Ik moet hier geloof ik weer effe in actie komen, mijn man zit weer te racen op de wii, maar had hem 3 dagen geleden al gevraagd om het wiegje uit elkaar te halen wat al weken op de overloop staat, vanmorgen ook al een paar keer gevraagd, maar hij is het alweer vergeten...
    Tot nu toe verloopt de dag aardig rustig, maar weet nie wat ie gaat zeggen als hij moet stoppen met racen...

9. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Nou negeren hielp niet want hij stond opeens voor mijn neus.
    Ach hij bedoeld het goed.
    En ik ben ook niet de makkelijkste op dit moment.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb gelezen en gereageerd maar.....weg... Z zucht. Ik kom later terug. Leuk dat er zo actief geschreven wordt!!!

Mama Roos, heel veel sterkte vanavond!!!!
    Ohja Babybergen, wat is typisch ADHD gedrag en wat niet volgens jou? Ik ben wel benieuwd want ik denk dat alleen jij dat kan zeggen. Ik en manlief schuiven daar nu wel een hoop op. Denk overigens dat al het gedrag wel deel gekoppeld zit aan ADHD. Ben al een tijd op zoek naar informatie over ADHD voor partners via internet maar komt toch wel erg vaak "mijn man" tegen hagah

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    En wat jij zegt is dus voor mij weer ontzettend herkenbaar ;)
    Opper ik rond half 11 om maar eens naar bed te gaan 'nee ben nog niet moe.' Dan ga ik er niet op door en soms liggen we er dan uiteindelijk rond 11 wel in (ik noem maar een tijd he) en slaapt hij nog eerder als ik :$'

Ik lees over mannen die 'boos' zijn over dit topic? ik vertelde mijn man erover en hij vond het eigenlijk wel best. Was er niet negatief over. Het was meer: dan herken je zeker veel van wat ze daar zeggen.

Huishouden is hier ook een paar jaar een ramp geweest! Hij ziet totaal niet wat er moet gebeuren (ook deels ermee te maken dat het een man is misschien?). Maar in de loop der tijd hebben we kleine klusjes afgesproken die voor hem zijn. Toilet en de vuilnisbak doet hij altijd! En nu dat al een langere tijd zo is lukt dit eigenlijk prima. Soms moet ik wel zeggen 'haal je de vuilniszak er even uit', maar dat vind ik geen probleem.

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Eigenlijk het meeste zoals het ook beschreven staat

snel afgeleid
    gevoeligheid voor prikkels
    hypefocus
    weinig overzicht
    uitstellen
    vergeetachtigheid
    snel uitgekeken raken
    enthousiast beginnen en niet afmaken
    dromeriger traag en vaag
    altijd een constant draaiende motor (soms alleen geestelijk)
    friemelen en of timken
    veel en vlug praten
    dingen eruit flappen
    eerst doen dan denken
    gesprekken onderbreken
    ongeduldig zijn
    impulsief gokken, kopen,banen aannemen of relaties aan gaan
    snel wisselende stemmingen
    woedeuitbarstingen
    verslavingsgevoelig
    veel twijfelen
    moeite met ontspannen
    somberheid, (seizoengevoelig)
    slaapproblemen
    behoefte aan spanning
    onder het niveau presteren
    dwangmatig of neurotisch gedrag
    laag zelfbeeld
    en dan heb je nog wat bijkomstigheden die niet hoeven maar wel kunnen
    zoals persoonlijkheidsproblematiek angststoornissen, dyslexie en ect

dit is bij de meeste adhd' ers van toepassing
    let wel, niet elke adhd heeft dezelfde klachten en uit het op dezelfde manier

ik heb bijvoorbeeld geen verslaving, en ben niet rommelig en ik geef niet inpulsief geld uit
    bij mij is dat doorgeslagen in obsessief gedrag, ik ben een krent en heb bijna smetvrees

ik ben soms wel "woordblind", misschien hebben jullie dat gemerkt in eventuele fouten met schrijven

13. twinkle star

Woordblind ben ik ook met mijn autocorrect... Grrr las net een stukje van mij zelf terug.....

@babybergen, dat lijstje ken ik, ik bedoelde eerder welk gedrag wat je van onze mannen leest vind je geen ADHD gedrag?

14. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Het enthousiast beginnen en niet afmaken, dat herken ik zo!
    Manlief gaat volgende week de zolder verbouwen en twee dakkapellen plaatsen, maar had eigenlijk al weer een afspraak tussendoor willen plannen....terwijl hij mij beloofd had hier drie dagen aan een stuk te werken.
    Ik heb al tegen hem gezegd; je kan er aan beginnen, maar je maakt het af ook!:x

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    dat ga ik even opzoeken (want ik onthou dat dus niet :cool: )

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    te fanatiek aan het zoeken met andere dingen in mijn hoofd, tja dan lukt het mij dus niet
    ik bedoel iig het lawaai maken als hij naar bed gaat
    dat is niet iets typisch adhd, ik kan ook gewoon zachtjes doen hoor
    en zo ook mijn vriendinnen (toevallig ook 2 met adhd)

ik zal als ik het lees wel even quoten

17. twinkle star

Nee herrie maken alleen niet dat kan iedereen. Maar naar mijn idee is het een combi van druk gehaast zijn, dus deurtjes klappen, deuren slaan en geen rekening houden met een ander. Niet beseffen dat anderen liggen te slapen. Impulsief licht aan, toch nog naar beneden want war vergeten enz. Allerlei tekenen van ADHD die er samen voor zorgen dat hij met herrie naar bed gaat.

Ik hoop dat het gesprek bij mama Roos een beetje goed uitpakt vanavond!

18. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Twente
    Hallo allemaal,
    pffff dat was wel heftig dat gesprek, maar volgens mij wel heel goed. Heb alles op tafel gegooid, ook hoe ik me voel en dat ik aan het eind van mijn latijn ben, als het zo doorgaat is het echt afgelopen, daar is hij heel erg van geschrokken, want hij dacht dat het wel mee viel.
    Nu afgesproken dat ik bezig ga met het accepteren van zijn adhd nukken tenzij we uitzoeken wat daar echt onder hoort!
    Maandag gaan we hulp zoeken, hij wil absoluut niet aan de medicatie, dus hij moest van mij een alternatief kiezen.
    Huisarts ziet ie het nut niet van in, dus het weekend gaan we zoeken naar een coach of relatietherapeut ook gaan we naar voeding kijken evt dietiste in de arm nemen of te kijken of er op dat gebied winst te behalen is.
    Ook hebben we gister een lijst met regels opgesteld waar het hele gezin zich aan moet houden, deze word opgehangen, zo kan ik mijn man daar ook op aanspreken als het mis loopt en is het voor hem ook duidelijk. Kan hij niet meer zeggen, dat wist ik niet of ben ik vergeten.
    Hij gaf aan dat hij meer complimentjes van mij wil als hij juist wel wat goeds doet ook al is het maar klein, daar zal ik aan proberen te denken.

Nou ja dit is in het kort effe een stukje, we hebben nog veel meer besproken, ik hoop echt dat het nu beter gaat

Groetjes

19. twinkle star

Fijn mama Roos! Is toch altijd lastig en bij onze mannen weet je nooit waar zo'n gesprek naartoe gaat.

Dat van die complimentjes herken ik wel. Logisch, wij vergroten altijd wat niet goed gaat en het is natuurlijk lastig want zo lijkt het of ze nooit goed doen. Ik was daar van de week ook mee aan de slag gegaan. Hier viel dat niet zo goed uit. Er was wat stuk, heeft hij het direct gemaakt en jawel.... Meteen het gereedschap opgeruimd wat er normaal nog een week ligt voor ik zwicht en het opruim. Zei ik tegen hem dat ik blij was dat het gemaakt en opgeruimd was. Weet je wat ik terug kreeg? Ik ben geen klein kind!

Maar jullie hebben het afgesproken dat is super goed. Je kam altijd verwijzen naar de afspraak en de regels. Vervelend dat regels nodig zijn maar tegelijk super fijn want zo kun je altijd verwijzen.

Waarom wil jouw man geen medicatie? Het tijdperk ritalin is al lang voorbij. Er zijn verschillende soorten medicijnen die verschillend werken. Mijn man wilde ook niet maar hij is er nu juist blij mee. Hij heeft medicanet, een soort concerta, deze vervagen je gevoelens niet.

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    inderdaad, Er zijn ook homeopatische middelen beschikbaar, misschien voelt je man daar meer voor?
    Ook zijn er zelf hulp boeken

goed dat jullie een goed gesprek hebben gehad, hopelijk kunnen jullie hier beter op door

Deel Deze Pagina