helemaal mee eens hoor, alleen zijn mannen vaker kinderachtig dan vrouwen, ook niet adhd'ers althans mijn ervaring zo uit het leven
hebben jullie mannen , of hebben jullie voor jullie mannen een bepaald systeem tegen de vergeetachtigheid? ik heb op zich een goed systeem, hij heeft alleen wat verbeter puntjes nodig, misschien hebben jullie wel slimmere oplossingen
Ik heb een planbord opgehangen voor hem met zijn rooster van die week erop. Zodat hij elke dag kan kijken wat de planning is. Hangt in de gang. Hebben jullie mannen ook moeite met accepteren van jouw grenzen? Als ik een grens aangeef is hij gauw geneigd om te zeggen, maar ik benje man of jamaar ik doe lief en dat soort kreten
Ik had eerst een kalender in de wc hangen,maar die ging per week. Nu een groot bord in de keuken hangen met een maand planning. Daar staan de belangrijkste afspraken op. Dat is zijn geheugensteun. Hij kijkt er regelmatig op als hij weer eens niet weet waar we ook alweer heen moesten. Maar de dingen die ik hem zeg of als hij wat door moet geven,vergeet hij snel. Ik onthoud weer extreem veel, dus best vervelend als hij dan weer veel vergeet.
Dan denk ik dat jij nu en in het verleden de verkeerden mannen treft want dat klopt echt niet hoor. Ze zeggen dat mannen 4 jaar achter lopen maar dan moet je een man kiezen die vier jaar ouder is. Wij hebben een gezamenlijke agenda die vanaf beide telefoons te openen is. Zo kunnen er hem beiden overal inzien en aanvullen en dat gaat goed.
Je bedoelt als hij zijn medicatie uitgewerkt is? Eigenlijk net zo als dat ik met de kids omga maar dat kan hij niet altijd hebben. Ik probeer me dan eigenlijk ook een beetje van hem af te sluiten en zo min mogelijk op hem te letten. Het is wel erg lastig want soms is hij zo extrem dat hij ook echt de aandacht wil en door blijft gaan totdat ik hem die aandacht geef en dat is vermoeiend. Na ons laatste gesprek incasseerd hij kritiek wel wat beter, gaat niet zo snel in discussie en zoek geen conflict op. Zijn gedrag zelf is niet veranderd maar het is voor mij wel makkelijker om hem ergens op aan te spreken. Dit is nu al anderhalve week zo dus wel vreemd dat het nu ineens wel kan......maar ik ben er blij mee want dat geeft iets meer rust. De kids hebben nog 1 week vakantie en zijn wel toe aan school. Gaan elkaar nu een beetje dwarszitten en de dagen dat hij thuis is doet hij rustig mee.... Vrijdag was ik met de kids Alleen een dagje weg, heel ontspannen, geen ruzie en super gezellig. Hij moest overwerken en was laat thuis, de kids lagen al op bed. Een druk dagje dus maar zo ontspannend en gezellig! Gewoon doen waar je zin in hebt, savonds onverwacht bij een vriendin eten (normaal is dat een drama met hem omdat het niet in de planning zit) zij woont vlak bij mijn broer dus de kids gingen na het eten even gedag zeggen. Dus ze belde en vroegen of wij ook een bakkie kwamen doen. Tuurlijk...gezellig ook dit kon ik alleen beslissen en was zo gezellig. Kids werden moe dus hup zonder strijd naar huis, onder de douche en naar bed. Spitstijd wat normaal altijd ontaard in "ruzie" vervelende stemming en spanning was nu relaxed. Jammer dat dat niet altijd zo kan. Nu belde mijn vader gisterenavond, zijn wasmachine is stuk dus of hij vandaag hier een was kan draaien. Tuurlijk, blijf je eten? Mijn man keek mij aan en werd boos..... Hoe wat kom ik daar bij hij had willen bbquen zonder "gedoe". Mijn vader is alleen en zit eigenlijk elke avond alleen. Hij heeft door zijn werk(veel in bet buitenland) geen grote vriendengroep om zich heen. Ik denk dan, we hebben vlees genoeg, we hebben eten genoeg, waarom niet? Hij vindt dat dan "vervelend". Maar ik heb geleerdme daar dan niet neerdruk over te maken. Het is ook mijn huis dus bekijkt het maar. Gisteren een verjaardag gehad, gezellig en hij had niet heel veel bier op denk maar twee. Maar de drukte, doet ons vandaag de das weer om. Wat issie chagerijnig zeg! Hij zit nu voetbal te kijken en ik lekker in de tuin. Lekker rustig hahahaha Mama Roos, hoe gaat het nu thuis?
Hallo daar ben ik weer, zaterdag de hele dag ziek geweest, het kwam er aan alle kanten uit... bah! wat een drama. Mijn man kan er dus ook niet tegen als ik ziek ben alsof de wereld vergaat... herkennen jullie dat, komt ie terwijl ik lig te spugen klagen over hoe vervelend de kinderen wel niet zijn en dat ie niets kan beginnen ja uh wat wil je dat ik daar op dit moment aan ga doen. Gelukkig maar 1 dag spugen vandaag alweer op de been en verjaardag gevierd zonder cadeua van mijn man... Wel een gezellige dag gehad. Qau kinderachtigheid hier ook heel erg bekend, mijn oudste en hij kunnen mekaar helemaal gek maken en ook ik heb dan 3 kinderen... qua vergeetachtigheid hebben we hier een familieagenda die op de dressoirkast ligt hier staat alles op wat er per week gaat gebeuren per persoon die door mij word bijgeschreven.
Zonder cadeau van je man?? Zou ik nooit accepteren. Mijn man is 6 jaar ouder. Maar ik vind echt; mannen blijven kinderen.:x Als wij ergens naar toe gaan zeg ik ook altijd: we moeten er om half 8 zijn. De afspraak is dan om bv kwart voor acht of acht uur. Maar anders zijn we altijd te laat!! En sindsdien zijn we op tijd.
Ik ken toch ook een hoop mannen die gewoon volwassen zijn hoor. Eigenlijk alle mannen in mijn omgeving. Nouja ze vinden het super in een achtbaan te springen of met de kids een potje te voetballen maar dat is naar mijn idee niet kinderachtig. Mama Roos, wat heb je tegen je man gezegd?
Ik heb het heft in eigen handen genomen en vrijdag geschopt voor nieuwe schoenen en een nieuwe tas voor mijn verjaardag! Dus had ik toch wat te schowen aan de gasten gister, hij schaamde zich wel hoor, maar zijn excuus was omdat is zaterdag ziek was dat hij geen cadeau meer kon halen... Hij doet alsof hij niets kan met 2 kids om hem heen, maargoed dat is een heel ander verhaal. Vandaag mocht ik uitslapen en kreeg ik ontbijt op bed, hij had met de oudste geknutseld voor mij en vandaag gaan we naar een woonwinkel en mag ik nog een cadeau uitzoeken, dus hij zal zich toch wel schuldig voelen. Vandaag hier ook weer een kinderachtige dag ben ik bang. denk tong uitsteken, oh dat ga ik mama zeggen, oudste steeds laten schrikken, billen laten zien, net doen of hij van de trap af valt dat soort ongein... pffff word een lange dag vandaag, maar morgen mag ik weer werken. Helaas heeft mijn man nog een week vakantie... Fijne dag vandaag
echt op momenten als dit kanik die vent van me wel schieten. Hij zegt eerst tegen dochter dat zemee mag met boodschappen doen, ze wil niet 1 shirt aan en vervolgens mag ze niet mee,. oftwel ik zit hier nu met een overstuur kind dat niet meer luisterd compleet over de rooie is en waar is hij? WEG nou echt serieus hoor. ik ben kotsmisselijk heb vanmorgen lopen overgeven, en nog presteert hij het... echt ik ben woest.
oh spikkel wat vervelend!! Ik leef met je mee op dat soort momenten grrrrr ben je er zo klaar mee! Sterkte vandaag!
Mama Roos fijn dat hij het toch een beetje goed maakt, beetje jammer dat dat altijd achteraf gebeurd. Ze beseffen dan ineens dat ze iets gedaan hebben wat niet echt goed is en dan kan het ineens wel. Vind ik echt zo jammer!! Spikkel, zo herkenbaar. Als bij mijn man een grens is bereikt is het klaar. Zo had de oudste gisteren een meningsverschil buiten met het buurmeisje. Manlief roept hem en zegt dat hij normaal moet doen. Er was alleen niks aan de hand. Vervolgens gaat zoonlief naar buiten en omdat hij zijn zusje even later een beetje geirriteerd riep (zusje daagde hem uit) moest hij naar binnen, geen discussie over mogelijk. Het was klaar, de deur was dicht geen mogelijkheid voor mijn zoon uit te leggen wat er aan de hand was. Op zulke momenten word ik wel boos. Ik was eerst geneigd te bemiddelen maar dat doe ik niet meer dat kost mega veel energie en er vechten dan twee mensen tegen mij ipv tegen elkaar. Daarvoor trok ik mijn eigen plan en ging ik over de grens van mijn man en maakte ik zijn straf een soort van ongedaan. Ook niet handig omdat zijn gezag dan teniet gedaan werd. Nu verwijs ik zoonlief naar papa. Van hem heb je de straf gekregen, met hem moet je het oplossen. Dit gaat soms heel ver en als ik zie dat het echt onterecht aantoe gaat dan grijp ik in. Maar papa moet leren dat zijn straffen en reakties dingen los maken die hij zelf moet leren oplossen. Maargoed.....zoonlief is dan al wel 10 jaar. Maar ook dat is weer zo herkenbaar en zoooooo vervelend!!
Alsof het blauwe gedeelte mijn woorden zijn, soms gewoon spooky! Dat is vaak ook ons probleem, ik doe de straf van mijn man weer ongedaan omdat ie ook echt niet fair is. Resultaat een dochter die niet naar mijn man luistert en een man die boos op mij is om wat ik doe met zijn straffen. Mijn dochter is echt nog te jong om het zelf met papa op te lossen, dus moet haar daarom echt nog in bescherming nemen vind ik. Verder verliep hier op kinderachtig gedrag na de dag redelijk rustig alleen sprong ik 1 keer weer zowat uit mijn vel door maar 1 opmerking van mijn man die opzich helemaal niet verkeerd bedoeld was, maar juist omdat hij het zegt zo verkeerd viel. We aten buiten en mijn dochter en ik kregen de slappe lach en om ons gelach moest de jongste heel grappig lachen. Zegt mijn man tegen mij: joh je bent zo overheersend kan het wat zachter...!!! Dat kan zo'n leuk moment zo verpesten he, maar ik slikte een paar keer en zei: vind je mij overheersend, dan weet je hoe jij bent elke moment van elke dag!
Spikkel: hoe is het verder gegaan vandaag? Vervelend zeg dat je je ook zo misselijk voelt, de hele dag of alleen s'ochtends?
@Twinkle ja dat heb ik dus ook precies wat jij omschrijft. @mama roos ben de hele dag door misselijk wat de sfeer in huis nou niet echt vrolijk maakt.De rest van de dag ging wel goed eigenlijk gelukkig behalve vanmiddag ff.. Maarja
Mama Roos ik vind dat je je kind ten alle tijden moet beschermen! Hier dus ook hoor. Ik hou het altijd in de gaten. Maar ik merk dat ik nu meer rust heb dan toen de oudste wat jong was en ik me vlucht voelde het altijd voor hem op te nemen. Ik kom err altijd 's avonds ook wel op terug niet dat daar later nog warmer gebeurd maargoed. Ik spreek hem dan niet aan op zijn gedrag maar meer wat het met het kind doet als er zo gereageerd wordt. Zo wordt hij niet pers, aangevallen maar gaat hij zelf over zijn gedrag nadenken. Onze jongste is zijn oogappel en krijgt alles van hem gedaan. De middelste is zoals hij dus dat klikt goed en hij kan zich in haar inleven. De oudste is net als ik en ook nog eens super slim. Hij gaat dus de confrontatie aan en voer nogal een pittig verweer, dat voor hem dus erg lastig is. Ik had mijn man van de week ook beet. Hij zij tegen onze middelste wat, ergerde zich op een druk moment aan haar gedrag. Hij zei er wat van en zij reageerde zoals hij kan reageren. Dus hij werd boos. Ik bleef heel rustig en zei, fijn hè dat er zelfs voor jou spiegels zijn om in te kijken. Hij keek me aan, schrok en lachte een beetje. Mijn schoonzusje was er bij dus dat nou die gaat vol in de verdediging. Dat was dus niet zo en zei hem heel rustig en vriendelijk kijk lieverd, zo is het nu voor mij, dagen dag uit. ALTIJD! hij was eigenlijk wel onder de indruk. Vanaf dat moment en na ons laatste gesprek gaat het echt wel beter. Zijn gedrag is er nog steeds maar hij reageerd wel anders dan anders en dat scheelt al zooooo veel! Hoe is het bij jullie?
@Twinkle dat lijkt me echt idd een spiegel voorhouden!hopelijk blijft het helpen.. @hier man wat heb ik het warm, ben de afgelopen dagen flink ziek van de zwangerschap en die hitte helpt niet echt mee. Verder gaat het hier nu goed haha..Meneer heb ik naar buiten geschopt om te roken aangezien ik per direct gestopt ben. en zonder mokken dus ja ik ben tevreden haha
Hey hallo, pfff tis inderdaad best warm en sorry voor jouw spikkel, maar dat blijft het ook voorlopig geloof ik... Balen dat je je niet lekker voelt dat maakt de sfeer inderdaad niet beter! Ik slaap de laatste 2 nachten al superslecht en kan je zeggen dat dat ook niet bervordelijk is voor de sfeer hier. Ik weet niet wie er chagerijniger is hij of ik! Fijn dat het beter gaat bij jullie twinkle star... lachen van die spiegel en gelukkig schoot het hem niet in het verkeerde keelgat