Leven met een stuiterbal

Discussion in 'Algemene clubs' started by twinkle star, Jul 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dat vroeg ik idd. Spannend!!

2. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Twinkle star: een heftig gesprek dus... maargoed streep eronder lees ik. Hoe ging het vandaag... Beter?
    Hier was het weer een heftige dag, zijn naar het strand geweest... drukke plek dus en das vragen om problemen, maar ik vertik het om de dingen dan maar niet meer te doen omdat hij daar niet tegen kan! Ben der zo klaar mee... Maargoed ben nu ook gewoon te moe, misschien denk ik er morgen weer wat milder over.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hoe zijn jullie partners snachts als ze slapen? Erg onrustig in slaap, of juist niet?

4. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

Mar 13, 2008
    234
    14
    18
    Pff snachts onrustig . Wat een nacht was dit. Gisteren drukke dag gehad,ik was erg moe. Maar vanacht amper geslapen. Kids zijn logeren dus worden we niet vroeg wakker gemaakt.
    Ligt meneer de hele nacht hard te snurken,draaien en dekens weg te trekken! Heb nu koppijn! :( ik ben allang wakker en hij slaapt nog. Hij is thuis aan het klussen met mijn vader. Waarschijnlijk staat mijn vader zo weer voor de deur. Maar meneer komt echt zn bed niet uit. Daar moet ik weer achteraan........

5. schorpioentje82

Mar 13, 2008
    234
    14
    18
    Kunnen jullie mannen met geld omgaan? Wie regelt thuis alle financiele en administratieve zaken?

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Goedemorgen dames,
    Kwa financien regel ik het anders gaat het compleet fout. dat hebben we geprobeerd maartoen werd de helft vergeten..

Hier gister weer zo'n dag, gaan we een dagje uit heel gezellig, Naar juliana toren. Dochter was wat vervelend, luisterde niet echt maar goed kon wel lekker spelen dus ach. op een gegeven moment krijgt man het in zn hoofd en moeten we naar huis. ik dach och dan lopen we rustig naar de uitgang en gaan ondertussen niog in wat attracties voor dametje. NOT ik vroeg het nee ik ga dr niet belonen voor slecht gedrag ok.. kon ik nog enigzins inkomen maar vervolgens staan we dus bij de uitgang zegt hij ineens gaan we nog een rondje lopen? Dusik zeg nee je zegt net dat je naar huis wil en ga niet weer het park doorlopen als ik er net gweest ben. En toen was het boem.. Man man man hoezo de drukte kwam er uit. chagerijnig wooow.. Maar goed uiteindelijk is het wel gezellig weer geworden hoor maar man man..

7. twinkle star

Mama Roos idd een heftig gesprek maar moet zeggen dat het gisteren stukken beter ging. Hij zette zich goed in en als ik hem aansprak over iets schoot hij niet meteen in de weerstand en zocht geen conflicten op. Maar we zijn nu onderweg naar de Efteling.... Duimen maar hahaha

Mijn man snurkt ook vreselijk. Zegt niet naar bed te gaan omdat hij niet moe is maar ligt binnen een paar seconde te snurken. Hij gaat dus vaak laat naar bed en is de dag er na moe en prikkelbaar. Als ik hem zeg vroeger naar bed te gaan zegt ie, ben niet moe. Waarop ik hem in het gesprek gezegd heb dat jij volwassen is dus ookal issie niet moe, moet denken dat het beter is en gewoon moet gaan. Want als hij ligt is ie zo weg. Hij zegt dat het niet zo werkt in zijn hoofd. Heb hem toen gezegd als hij als volwassene daar al geen verandering in kan brengen er ook geen hoop is voor de rest. Toen werd ie wakker.

Ik beheer de financiën, door ook de "administratie". Dat wil zeggen ik beheer de la met spullen haha. Het is ook mijn werk en omdat dan thuis ook te doen staat me tegen. Ik heb er ook de puf niet voor dat er ook nog uitgebreid bij te doen. Voor mij is het overzichtelijk. Maar mijn man klaagt wel eens over de kleding die ik koop voor de kids of mijzelf maar als hij voor een boodschap de deur uit gaat komt hij met 6x zo veel meer thuis behalve het geen wat hij moest hebben. Zo hadden we in 1 week bloemkooltaart zonder bloemkool, spaghetti zonder spaghetti, em spinazie zonder vlees, ach... Moet kunnen toch? Gelukkig hadden we wel voor 2 maanden koekjes en melk en ontbrak het ons voorlopig niet aan chips, lol!

Gelukkig hebben we het financieel goed en maakt het dan niet zo uit maar toch...

8. schorpioentje82

Mar 13, 2008
    234
    14
    18
    Wij hebben het op zich niet slecht,kunnen rondkomen. Maar moeten elke maand toch echt goed opletten. En dan werken we beiden.
    Even zomaar iets extras doen is er niet bij.
    We zij nu aan het verven in huis en hebben vakantie. Het geld wat we maandelijks vrij te besteden hebben gaat nu op aan verf en benzine om dagjes weg te kunnen.
    Meneer wil het liefst alles kunnen. Is laatst al zelf 2x een dag weg geweest wat een hoop geld heeft gekost. Geld wat er dus voor het gezin niet meer is.
    Nu gaat hij in de vakantie nog eenpaar keer vissen. Is weer benzinekosten en wat spullen halen. Dat vind ik dan nog niet zo erg.
    Nu zijn vorig jaar een 4tal mannen in de straat met elkaar naar Walibi geweest. Hij dus ook. Bezopen kwamen ze thuis. Entree was gratis. Verder heeft mijn man "maar" 50 euro uitgegeven. De rest nog veel meer.
    Nu heeft de buurman besloten om over 2 weken weer te gaan.
    Wij hebben dan nog geen nieuw salaris binnen. Ons geld is bijna op.
    Hij ziet het niet en wil gewoon gaan. En dan net als de anderen geld uitgeven. De anderen kunnen zich dat veroorloven,wij niet.
    Ik krijg het er echt niet in dat hij keuzes moet maken. Komen al regelmatig in de problemen door dit soort acties van hem.
    Hoe moet je hier nou mee omgaan?

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Ja dat vind ik ook altijd lastig schorpioen dat is hier ook ,Wat ik hier doe is dat hij per week zeg maar 20 euro krijgt of 50 afhankelijk van wat we te besteden hebben. die mag hij zelf besteden zoals hij wil. Dus wil hij een dagje weg prima maar meer als 50 krijg je niet mits we extra over hebben..

Misschien voorstellenvan dat het nu niet gaat desnoods berrekeningen laten zien en dan zeggen dat hij volgend jaar kan gaan ofzo?

10. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Twente
    Goeiemorgen dames,
    wat een herkenning hier ook een onrustige snurker...
    we hebben alles al geprobeerd op snurkgebied, maar niets helpt en zelf heeft hij hier geen last van, maar ik lig vaak wakker.
    Financieen doe ik ook, ook hier word hij onrustig van in zijn hoofd zegt ie.
    Eigenlijk de enige vaste taak is voor hem stofzuigen, dit is duidelijk en doet hij om de dag, hoef ik hem bijna nooit aan te herrinneren, verder alles wat ik wil dat hij doet moet ik hem 10 keer vragen.
    We werken hier met een familie agenda anders vergeet hij elke keer wanneer ik moet werken en wie er jarig is enz zo kan ik hem enigszins verantwoordelijk houden als hij weer wat vergeten is wat wel in de agenda stond. Dit gaat redelijk.
    Wat ik ook heel lastig vind, we hebben 1 email account en hij opent dus ook vaak mijn mail, maar zegt het dan niet waardoor ik soms te laat achter sommige belangrijke dingen kom.
    Dit gaat ook zo met telefoongesprekken, dan belt er iemand voor mij en geeft hem de boodschap door, nou ja je raad het al, deze boodschap krijg ik dus nooit en dat levert soms vervelende situaties op. De meeste mensen weten nu dus ook als ik er niet ben dat ze terug moeten bellen.

Kennen jullie ook dat als ze de situatie niet aan kunnen doen dat ze dan agressief kunnen worden puur uit onmacht?

Twinkle star: fijne dag vandaag!

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    @Mamaroos oh zeker ken ik dat, als het te druk, teveel stress is dan kan hij agressief worden. En gelukkig gaat het beter Maar er word dan geregeld wat gesloopd een deur, borden kopjes, tafels. Maar gelukkig gaat het steeds beter. het is dan inderdaad gewoon onmacht, daarna heeft hij ook ontzettend veel spijt. Maarja het geeft wel een behoorlijke indruk..

12. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Twente
    Dat wispelturige herken ik ook wel van jullie bij julianatoren, eerst niet en dan weer wel willen, hoe onduidelijk ook voor kinderen.

Fijn dat je ook dat herkent spikkel. Heb heel lang getwijfeld of die agressiviteit erbij hoorde of dat dat iets van hem zelf is.
    Hier sneuvelt er ook regelmatig wat of rijd hij weg in de auto om zo een paar uur te verdwijnen.
    De agressiviteit en de adhd is erger geworden sinds hij vorig jaar gestopt is met roken.
    Gister sneuvelde hier een zonnebril omdat hij zijn hoofd stootte aan de openstaande kattebak, hij smeet de bril zo hard de straat op en liep een eind weg en ik ben dat inmiddels gewend, maar vind het zo erg voor onze dochter.

Gister dus ook weer een pittig gesprek gehad en zowaar lijkt het vruchten af te werpen. Hij kwam vandaag zelf met het idee om te gaan fietsen om zo ze energie kwijt te kunnen, moet ie wel eerst gemaakt worden, maar heeft hij gelijk wat te doen.
    Ook hebben we afgesproken dat hij een paar dagen in de week tijdens de vakantie bij zijn vader in de zaak gaat werken. Deze hebben een eigen zaak (schoenenmaker)
    Wow stond helemaal perplex...

13. schorpioentje82

Mar 13, 2008
    234
    14
    18
    Spikkel: een bedrag in de week is wel een idee
    Maar vind het dan toch nog wel lastig. Hij rookt ook erg veel. Zeker 3a4 pakjes shag per week. Is ook al 25 euro. Moet hij dat dan ook van zijn eigen geld doen? Als hij boven op het roken ook nog ander geld moet hebben,blijft er voor mij en de kids zo goed als niks meer over. Zeker niet als we ook nog verjaardagen of en dagje uit hebben.
    Blijft erg lastig het geld.
    Hij laat zich ook erg meetrekken door anderen. Zij beste briend en buurman hebben beiden veel meer te besteden. Hij kan geen nee zeggen en wil ook mee. Maar dat gaat dus niet zomaar.
    En vaak word ik dan aangezien als boeman ( het voelt in ieder geval vooral zo),omdat ik zeg dat hij niet zomaar alles kan doen.

14. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Twente
    schorpioentje: dat is inderdaad lastig zeg! Wij hebben ook niet zo'n breed budget dus ik snap het helemaal.
    Hier ben ik dan inderdaad maar de boeman en kan hij niet mee, hij is tenslotte toch al een keer geweest.
    Maar leuk is anders...

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hier doe ik ook de administratie, anders wordt het niet wat. Maar hij begrijpt het vaak ook niet als hij iets wil besteden en ik dan zeg dat het neit kan.

Wat het slapen betreft, wil mijn man nogal eens schoppen in zn slaap. Iets van de laatste maanden. Vanacht weer, kon nog net op tijd wegschieten. Erg rustig slaapt dat niet. Maar goed wat kan hij er aan doen, als het in zn slaap gebeurt....

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    @Schorpioentje, nee dat gaat dan van zijn budget af. wij hebben dat hier, Eerst vaste lasten eraf, dan boodschappen budget, daarna ga ikz ijn weekgeld verdelen, in de zin van zoveel voor roken, en de rest zoek je maar uit. hier is het 2 pakjes shag in de week. Maar wel lastig hoor meid..

17. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    ja hoi heb jullie gevonden (wat een ei ben ik ook he hahaha)

18. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Twente
    Welkom verrassingei!

19. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    Dank je wel

20. twinkle star

Welkom verassingsei! Ik had de link geplakt in het andere topic. Ik herken het wel, agressief worden. Mijn man is echter niet fysiek agressief maar meer vervaal. Hij is dan heel dominant, kijkt dan heel boos en er valt dan niks meer te bespreken.

Ik zou idd ook weekgeld instellen. Ga eens met hem aan tafel zitten en laat de vaste lasten zien. Laat hem zien wat ervoor het gezin over blijft en laat hem nadenken hoe hij dat tussen jullie wil verdelen. Vaak help laten zien meer dan het vertellen. Hier gelukkig een man die verder nergens om geeft, nouja... Gelukkig ik moet hem vaak sturen om leuke kleren te kopen anders doet ie het niet. Hij heeft meer zoiets van ik zie jou en de kids liever gelukkig. Wat dat betreft is hij wel echt voor zijn gezin. Maarja als hij wat doet doet hij het goed hahaha.

Vandaag een leuke dag, aan het eind merkte ik dat zijn pil was uitgewerkt. Hij werd uitbundig en irritant maar gelukkig op een vrolijke manier. Hij is met de jongste af en toe ergens anders heen gegaan als wij (ik en de twee oudste en vrienden met hun zoontje) in de achtbaan gingen. Op die momenten genoot ik van de rust en als hij er weer bij kwam merkte ik dat het me echt aanvloog. Het is zo jammer, hou super veel van hem, maar die ADHD maakt zo veel kapot!

Verassingsei, pittig onderschrift heb je!

Share This Page