Leven met een stuiterbal

Discussion in 'Algemene clubs' started by twinkle star, Jul 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    dat klopt, er zijn wisselende momenten , die heb ik ook
    dan neem ik mij voor het allemaal beter te gaan doen, dan toon ik 100% inzet en later verval ik weer in een oude ritueel

je zegt dat de omstandigheden hetzelfde zijn, misschien voor jou op het oog? Want in ons (drukke)hoofd is dat dus niet altijd het geval
    jantje huilt jantje lacht is een goede toepassing op ons

ik ben namelijk ook nog eens hoogsensitief, en ik vind dat echt vreselijk
    ik vaar ontzettend op de energie van andere

als ik dus een negatieve of depressieve collega heb, of iemand die ik veelvuldig zie of spreek (soms zelf lees) dan heeft dan een enorme invloed op mij
    niemand heeft dat echt in de gaten, ja ineens ben ik van de ene dag heel vrolijk in een andere dag waarin ik niks meer zie zitten en alles slecht is en wat ik hier in godsnaam op deze planeet doe.....

we zijn verslavingen gevoelig, depressie gevoelig en zeer wispelturig,vooral van humeur..ook varen we wel op bepaalde spanningen, die zoeken we op, daar is bijv hard rijden in de auto er 1 van (zoals ik hem ergens hier las)
    niet alle kenmerken zijn op elke adhd'er van toepassing,maar wel veel voorkomende en ik bekijk het nu uiteraard ook even vanuit mijn oogpunt ;)

begrijp mij niet verkeerd he, ik wil niks "goed" praten
    ik wil je alleen een kijkje in "onze keuken" geven

ik vecht elke dag met mijn innerlijke ikke.........
    elke dag is een strijd, op 1 punt of op meerdere...
    rustig auto rijden is moeilijk omdat ik te snel afgeleid raak en daar dan juist brokken ga veroorzaken
    snelheid is voor jullie dus te snel, of heel snel
    voor mij is dat dus juist normaal en lekker....

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    o ja...en waarschijnlijk nog mee herkenningen punten: veel praten, laat slapen en vroeg weer op, overdag niet goed kunnen rusten en de dag erna of twee dagen erna helemaal stuk zijn
    zodra 1 ontspanningsmoment in het hoofd gevonden wordt, rot ik in slaap......

3. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

May 14, 2011
    3,570
    55
    48
    Nou babybergen:
    dat klinkt me bekend in de oren.
    Hard rijden...anders is manlief bang in slaap te vallen achter het stuur.
    Laat slapen en vroeg weer op...waar ik van baal want ik kan nu ook niet op tijd gaan slapen.En 's morgens gaat de wekker minstens vijf keer voor hij eruit gaat. En dan ben ik dus weer klaarwakker en mega chagerijnig door het slaaptekort.

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ja want waarschijnlijk is hij dan nog moe en heeft moeite om eruit te komen? omdat zijn geest eindelijk rust heeft gevonden (staat nog in slaapstand)

ja ik heb dat ook :cool:
    maar zodra ik iets heb (bijv tandarts waar ik bang voor ben) dan draait de geestelijke motor meteen op volle toeren zodra ik een seconde wakker ben

ja autorijden is echt een probleem zeg ik eerlijk, als mijn dochter niet in de auto zit rij ik hard, of als ik niet hard kan rijden dan speel ik met mijn mobiel
    ontzettend fout natuurlijk,maar ik vaar dus wel bij dat, zou ik "opletten" in het verkeer dan dwaalt mijn gedachte af en zou ik rustig bovenop iemand klappen

edit: maar kan jij niet alvast naar bed gaan dan?

5. Minniemouse1974

May 14, 2011
    3,570
    55
    48
    Ik baal ervan dat hij ook zo hard wilt rijden met ons erbij.
    Dan moet ik mopperen. En dan zet hij de cruise control op 140.
    Nog te hard...

Ik kan niet eerder gaan slapen want dan word ik wel weer een paar keer wakker. En grote kans dat ik de rest van de nacht niet meer slaap.
    Sowieso slaap ik erg licht. En moet ik sinds ik zwanger ben wel 5 x per nacht plassen.
    Ik ben wel bang dat als de kleine geboren is er van slapen helemaal niks meer terecht komt. Als hij dan bijv naar bed gaat word de baby wakker....of als je net slaap wilt de baby de fles :$

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    Jammer dat hij het besef niet heeft dat hij jullie angst in boezemt...
    nou ben ik met mijn dochter erbij een stuk braver, maar ik moet wel iets te doen hebben anders wordt de situatie voor ons juist gevaarlijk als ik niks doe.....
    misschien heeft hij dat ook?
    (ik zing met mijn dochter, ben erg goed in teksten van liedjes, gelukkig is ze nog klein en merkt ze er weinig van)

maar doet hij dan niet zachtjes als hij naar bed gaat? ik ga ook altijd mega laat maar de kleine werd er nooit wakker van
    vent wel,maar die heeft er (gelukkig) geen moeite mee

of misschien toch apart slapen, oordopjes?
    dat probleem kennen wij namelijk niet...lijkt mij erg moeilijk!

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    *merk alweer aan mijzelf dat ik redelijk fanatiek mee doe en weer (te) nadrukkelijk aanwezig ben in het topic ;)

gewoon zeggen hoor als jullie iets vervelend vinden!

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Oh die van mij slaapt ook altijd laat en doet echt niet zachtjes als hij naar bed komt. Licht aan in de slaapkamer, herrie in de badkamer enz. Gelukkig slaap ik dan redelijk snel in.

Babybergen, ik snap jou wel, mijn man ook maar dat veranderd niks aan de situatie. Ik heb serieus last van zijn gedrag en hij slikt een pil en ontkend dat verdere hulp niet nodig is omdat er nu niks meer is.
    Weet je wat het is, heb het mijn man ook wel eens gezegd, als het een vriendin was geweest was het nu geen vriendin meer. Ik wil me door niemand zo laten behandelen. Zijn reaktie zal vast een impulsreaktie zijn maar die reaktie doet mij pijn.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    @mama roos heb je een beetje geslapen vannacht meid.

@Baby bergen wat een duidelijkheid schept dat zeg..Vindhet wel fijn.

@Mininmouse nee heir heeft hij dat niet zo althans soms wel eens ineens zo van hoe kan dat eigenlijk ontstaan zijn..

@twinkle star het is en blijft lastig.zeker omdat wij graag verandering zien. Maarhun die niet altijd kunnen geven..

@Topic, hier heb ik het gewoon verteld hij weet dat zp mijn uitlaat klep is en ik hebook verteld van dit topic. hij leest zelfs mee met sommige berichten engeeft antwoord opmijn vragen. ( in een goede bui dan) maar als hij een slechte heeft begint hij er gelukkig nietover.Hoeft hij ook niet te doen want dan word het oorlog.mijn plek is mijn plek. punt uit.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Mijn man weet ook van het bestaan van dit groepje

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ja dat is natuurlijk niet zo......het is een lange weg, medicijnen en therapie
    en hij kan zich niet verschuilen achter zijn pil en zijn stoornis
    uit je verhalen proef ik dat hij dat wel doet, klopt dat?

12. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Lees net het stukje over slapen. Ook hier is het zo. Laat naar bed, om een paar dagen erna helemaal moe te zijn en super chagerijnig. Soms zegt hij ook op tijd naar bed te komen en ga ik vast slapen. Word ik rond 3 uur wakker en ligt meneer nog niet naast me. Kan ik zo chagerijnig van worden! Gelukkig komt het niet meer zo vaak voor als vroeger, nu misschien 2/3 keer per maand, vroeger veel vaker.

13. twinkle star

Soms wel, soms niet. Net hoe de wind staat eigenlijk. Als ik 's avonds met hem in hesprek ga ontploft altijd eerst de bom, hij wordt boos. Uiteindelijk kan ik tothem door dringen, hoe het voor mij is en wat zijn gedrag voor invloed op mij en de kids heeft waarop hij dan standaard zegt dus je geeft mij de schuld?! Neeee luister nou.....na heftige discussie en gehuil gaat hij vaak in de slachtofferrol. Ik wil dit ook niet, kan er niks aan doen enz. Uiteindelijk komen we er wel uit en gaat het een tijdje goed. Lastige is dat hij het op zijn werk keurig doet. Hij heeft een drukke, pittige baan met veel druk. Onder druk presteerd hij prima en thuis....moet alles er uit.

Maar dat is natuurlijk het hele probleem niet. Ik weet dat hij ADHD heeft, weet ook dat hij er in zekere mate niks aan kan doen maar ik pas er voor de uitlaatklep te zijn van zijn werk, de ellende er van te hebben. Ik wil ook graag tot rust komen thuis en dat gaat niet. Ik heb hem gezegd dat het misschien verstandig is een andere baan te zoeken, iets meer structuur en een vaste werkplek naar dat wil hij niet want daar ligt het niet aan zegt hij. Deels klopt dat want als hij niet werkt is het ook niet altijd gezellig maar ik denk dat het in zijn hoofd een stuk meer rust kan brengen. Ik draag hem dus van alles aan maar hij wil niks (kan ook zijn eerste imp. reaktie zijn) maar komt er vervolgens ook niet meer op terug.

Maar weet je wat het is, we zitten nu gewoon even in een dip. Ik voel me gewoon rot over hoe het de laatste tijd thuis gaat. Ben gewoon een beetje moe van het accepteren en het toch moeten blijven incasseren. Hoe zou jij het vinden als jouw man continue heftig zou reageren als je wat zegt (ok impulsief zeg jij dan maar dat veranderd niks aan hoe het tegen mij gezegd wordt en wat voor "schade" het aanricht). Het gaat mij niet eens zo zeer dat hij druk is, daar vind ik mijn weg wel in of dingen vergeet ofzo. Maar heb echt het idee dat door de ADHD de relatie een beetje erg scheef is komen te liggen. Hij kletst de hele avond over zijn werk, aan tafel komt niemand er tussen. Praten kan hij dus wel maar vragen hoe het met mij gaat en daar opreageren is er nu even niet bij. Hij vraagt het wel maar wacht niet op antwoord en het gesprek valt dan weg. Of hij reageerd heel impulsief met dan meld je je toch ziek? niet denkende wat voor consequenties daar aan vast zitten. Daar heb ik dus helemaal niks aan haahahha Maar als ik de enige ben waar hij zo op reageerd ok...maar de kids worden ouder en dat is voor hem pittiger. Ik ben dus bang dat het alleen nog maar erger gaat worden de komende tijd.

14. twinkle star

hahaha herkenbaar! Hier ook bijna elke avond! vervolgens geeft hij aan dat hij prikkelbaar is omdat hij moe is ja hallo...dan moet je eerder naar bed. Hijgeeft aan 's avonds niet moe te zijn maar als we samen naar bed gaan slaapt ie binnen notime. Ik zei toen ook dat ookal is hij niet moe, hij is volwassen en moet dan eigenlijk denken ik slaap ik ga gewoon naar bed. Ik ga ook wel ens naar bed als ik nog niet moe ben als ik de dag er na vroeg uit de veren moet. Niet omdat ik dan moe ben maar omdat ik weet dat ik de volgende dag een probleem heb. Hij is volwassen dus moet eigenlijk zichzelf een schop onder de kont geven maar hij zegt dat niet te kunnen. warop ik dan zeg, prima...maar dan moeten wij niet het slachtoffer zijn van jouw prikkelbare gedrag... en dan is de cirkel weer rond.

15. Minniemouse1974

May 14, 2011
    3,570
    55
    48
    Ik heb het ook verteld.
    Maar of hij wilt veranderen?
    Ik denk eerder dat hij mij een zeur vind. :D

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Mannn echt waar weer zo'n punt he.

We zijn een klein beetje bezig metzindelijkheid in de zin van als ze een schonekont krijgt gaat ze ff op de wc. gister afgesproken dat we vanaf zaterdag dr gewoon zonder luier gaan laten lopen en dan kijken wat er gebeurd. Maar vandaag gaf ze na de wc zelf aan dat ze op het potje wou. vind ik dus prima maar nee van man moet ze een luier om want we beginnen pas zaterdag. ik probeer tot hem door te dringen dat je het beter kan stimuleren en ze vanzelf wel een luier komt halen. Maar nee hoor dan ben ik weer uit op ruzie en snapt hijniet waarom ik niet snap dat hij het niet kan begrijpen..

nou echt pffffffffff ik ben het echt ff zat...

17. twinkle star

hahahah ook dit is herkenbaar. Gisteren bijvoorbeeld, eerst naar de voetbal geweest voor de oudste, was mooi weer dus ik en de meiden mee. Hier had hij niet op gerekend dus flinke "tegenvaller" ff omschakelen. komen we laat thuis, 19.00 uur en moesten nog eten. Ik had zoiets van heerlijk kids hebben vakantie dus dat kan nu mooi een keertje. Maarja dat wijkt af van de structuur, de jongste "hoord" om 19.00 uur op bed te liggen.
    Ja als we hen normale ritme weer hebben gaan we om 19.00 naar boven. Ik vind het doordat we het normaal heel druk hebben en hij aan de structuur geboden zit heerlijk en ontspannend er eens van af te wijken. Bij hem niet mogelijk dus...botsing. Na het eten, kids super goed gegeten en alle buurkindjes nog buiten dus ik zeg nou hup jullie mogen nog wel even buiten spelen. Nou hij draaide op zijn stoel werd onrustig en geirriteerd naar mij. hoe kan dat nou, normaal liggen ze tussen 19.00 en 19.30 op bed (de jongste dan) Hij wil maar structuur ook terwijl het vakantie is. Dus legde hem uit dat waarom ze van mij nog naar buiten mochten. Lief geweest, mooi weer, kindjes buiten, vakantie waarop hij antwoordde ja maar toen ik ze een keer veel te laat op bed had gelegd werd je boos en gaf je aan dat ze zo en zo laat naar bed moesten. Dat zijn de tijden die wij hebben afgesproken. Dit was een keer dat ik de deur uit moest en hij ff op zijn laptop zat en "vergat" de kids op bed te leggen. Ja ze waren zo lief aan het spelen. Maar de dag erna moesten ze naar school. Een hele andere situatie dus maar hij kan zich daar niet in verplaatsen. Hij neemt dingen dan heel letterlijk. Maar spikkel, deze situatie had ons ook kunnen overkomen.

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    @twinkle haha ja idd het is dan echt ff grmbbll mar ja even later gaat het dan wel weer.. ach het hoort erbij maar toch zo af en toe grrrr.

19. twinkle star

Hier een goede dag Jippie!!!! Op het moment van spitstijd rond het eten. Hij heeft heerlijk met de oudste voetbal op bed gekeken dus ik kon voor het eerst in lange tijd ff in alle rust op de bank zitten. Nu is hij beneden en hyperd onwijs maar merk dat ik dat nu beter kan hebben omdat hij een tijdje boven is geweest en ik echt even tot rust gekomen ben. Als dit werkt.....hebben we een kleine sleutel gevonden! Ben een soort van happy hahahahah

Snoept jullie man ook zo veel, hij komt nu weer met een schaal chips met dipsaus. De bak zonnepitten en marsjes zijn als op.

Hoe is het bij jullie gegaan vandaag?

20. twinkle star

Mama Roos hoe is het vandaag bij jullie gegaan? Is ie al wat bekoeld?

Share This Page