leven op 1 salaris

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Voor de twee verdieners onder ons: kunnen jullie alle vasten lasten (inclusief boodschappen/benzine) nog betalen als er één salaris geheel wegvalt?
    Dus er is dan ook geen WW o.i.d. er is nog maar 1 salaris om van rond te komen. Redden jullie dat?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik denk t wel. Dan ook geen kosten zoals kinderopvang. Dat kost meer dan ik verdien. Zeker als we goedkoper zouden wonen.

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ja dat is wel te doen.

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Nee. Maar dat komt mede door een eigen zaak. Toen mijn man in loondienst was kon het wel.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat hebben we hier meegemaakt, ideaal is anders. . Maar wel mogelijk, alleen sparen niet.

6. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Van mijn man zijn salaris net niet meer (Door de crisis een slechter betaalde baan dan voorheen)
    en op mijn loon ook niet ..Ik werk partime

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Bij ons nu nee, wij werken namelijk beide parttime.
    Wel als 1 vd 2 fulltime zou gaan werken.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Zonder mijn inkomen wel, zonder mans inkomen niet. Dan zou 1 van beide extra werk moeten vinden. In geval van nood zouden wij rond kunnen komen van bijstandsniveau ivm de lage lasten. Mijn inkomen zit daar alleen nog onder.

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, maar het ligt eraan met het salaris van wie. Met alleen mijn salaris lukt het niet, maar met het salaris van mijn man wel. We zouden dan zelfs meer geld overhouden per maand, want de kosten voor de kinderopvang vallen dan weg. Wij betalen aan kinderopvang namelijk meer dan dat ik verdien. ;)

10. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Alleen met het salaris van mijn man. Krap wordt het wel.

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee. Onze hypotheek is berekend op 1,5 salaris en hoewel we meer zijn gaan verdienen zijn de vaste lasten ook hoger geworden. Als er één salaris weg zou vallen moeten we het huis waarschijnlijk verkopen en gaan huren omdat je op één modaal salaris geen hypotheek krijgt tegenwoordig. Daarnaast koop je hier niets onder 200.000. Na mijn verlof ga ik de ww in en dat redden we wel als we zuinig aan doen.

12. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Vinden jullie dat dan geen vreselijk akelig idee voor degene bij wie het ook niet kan?
    ik ben allerlei berekeningen aan het maken maar ik vind het idee echt heel beangstigen dat ALS een van ons echt werkloos wordt en geen recht meer op ww heeft dat we de vasten lasten niet kunnen betalen

13. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ja hoor, doen we nu ook al. Ons huis is ook alleen op mans salaris gekocht.

14. Luja

Luja Niet meer actief

Makkelijk. Met 1 loon heb je gauw recht op alle toeslagen.
    Ik heb nu als alleenstaande moeder van 3 kinderen met parttime werk meer geld over in de maand dan toen ik fulltime werkte en bij mijn parttime werkende ex woonde.
    Doe maar eens een proefberekening op de site van de belastingdienst....

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Nee, nog niet.. Manlief heeft enkel in het zomerseizoen werk.
    En ik ben dit jaar als zzper gestart.

16. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Zonder kinderen en met een koopwoning blijven er weinig toeslagen over

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    In het ergste geval wordt het dan het huis verkopen en goedkoop gaan wonen. Ik heb recht op een jaar ww. Mocht ik dan nog geen baan hebben ben ik bereid elke baan aan te nemen. Ik zou zelfs champignons gaan plukken ofzo. Maar ik hoop en denk dat het niet zo ver komt

18. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Hier alleen kindgebondenbudget, verder niets hoor. De grens voor zorgtoeslag is behoorlijk omlaag gegaan dit jaar.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben nu deze situatie. Het huis was gekocht op mijn mans salaris. Hij verdiende (iets) meer dan ik. Ik verdien nu (iets) meer dan wat hij verdiende toen we het huis kochten. We redden het, maar hebben niet geld over meer. Wel hoeven we niet extreem op te letten. Ik ben vorige maand gewoon met de oudste naar Slagharen gegaan en daar hebben we lekker frietjes en taart gegeten. Wel had ik de kaartjes met korting. Op vakantie kan ook, maar niet zoals we eigenlijk zouden willen. Maar ik denk niet dat we tekortkomen.
    ik vind het trouwens wel vervelend dat alles nu op mijn schouders rust wat dat betreft. Ik ben me er erg van bewust dat ik echt mijn baan niet moet kwijtraken en dat vind ik soms erg beklemmend. Ik kan mij goed voorstellen dat mijn vader dat vroeger ook moeilijk vond en kan mij dus echt niet voorstellen dat mensen dit vrijwillig doen.

20. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Het is toch zonde als je meer kwijt bent aan kinderopvang dan dat je maandelijks verdient?! Werken jullie dan omdat jullie het fijn vinden? Voor het geld dus blijkbaar niet. Als dit bij ons het geval zou zijn zou ik per direct mijn baan opzeggen.. En lekker bij de kindjes thuis blijven...

Deel Deze Pagina