Voor de twee verdieners onder ons: kunnen jullie alle vasten lasten (inclusief boodschappen/benzine) nog betalen als er één salaris geheel wegvalt? Dus er is dan ook geen WW o.i.d. er is nog maar 1 salaris om van rond te komen. Redden jullie dat?
Ik denk t wel. Dan ook geen kosten zoals kinderopvang. Dat kost meer dan ik verdien. Zeker als we goedkoper zouden wonen.
Van mijn man zijn salaris net niet meer (Door de crisis een slechter betaalde baan dan voorheen) en op mijn loon ook niet ..Ik werk partime
Zonder mijn inkomen wel, zonder mans inkomen niet. Dan zou 1 van beide extra werk moeten vinden. In geval van nood zouden wij rond kunnen komen van bijstandsniveau ivm de lage lasten. Mijn inkomen zit daar alleen nog onder.
Ja, maar het ligt eraan met het salaris van wie. Met alleen mijn salaris lukt het niet, maar met het salaris van mijn man wel. We zouden dan zelfs meer geld overhouden per maand, want de kosten voor de kinderopvang vallen dan weg. Wij betalen aan kinderopvang namelijk meer dan dat ik verdien.
Nee. Onze hypotheek is berekend op 1,5 salaris en hoewel we meer zijn gaan verdienen zijn de vaste lasten ook hoger geworden. Als er één salaris weg zou vallen moeten we het huis waarschijnlijk verkopen en gaan huren omdat je op één modaal salaris geen hypotheek krijgt tegenwoordig. Daarnaast koop je hier niets onder 200.000. Na mijn verlof ga ik de ww in en dat redden we wel als we zuinig aan doen.
Vinden jullie dat dan geen vreselijk akelig idee voor degene bij wie het ook niet kan? ik ben allerlei berekeningen aan het maken maar ik vind het idee echt heel beangstigen dat ALS een van ons echt werkloos wordt en geen recht meer op ww heeft dat we de vasten lasten niet kunnen betalen
Makkelijk. Met 1 loon heb je gauw recht op alle toeslagen. Ik heb nu als alleenstaande moeder van 3 kinderen met parttime werk meer geld over in de maand dan toen ik fulltime werkte en bij mijn parttime werkende ex woonde. Doe maar eens een proefberekening op de site van de belastingdienst....
In het ergste geval wordt het dan het huis verkopen en goedkoop gaan wonen. Ik heb recht op een jaar ww. Mocht ik dan nog geen baan hebben ben ik bereid elke baan aan te nemen. Ik zou zelfs champignons gaan plukken ofzo. Maar ik hoop en denk dat het niet zo ver komt
Hier alleen kindgebondenbudget, verder niets hoor. De grens voor zorgtoeslag is behoorlijk omlaag gegaan dit jaar.
Wij hebben nu deze situatie. Het huis was gekocht op mijn mans salaris. Hij verdiende (iets) meer dan ik. Ik verdien nu (iets) meer dan wat hij verdiende toen we het huis kochten. We redden het, maar hebben niet geld over meer. Wel hoeven we niet extreem op te letten. Ik ben vorige maand gewoon met de oudste naar Slagharen gegaan en daar hebben we lekker frietjes en taart gegeten. Wel had ik de kaartjes met korting. Op vakantie kan ook, maar niet zoals we eigenlijk zouden willen. Maar ik denk niet dat we tekortkomen. ik vind het trouwens wel vervelend dat alles nu op mijn schouders rust wat dat betreft. Ik ben me er erg van bewust dat ik echt mijn baan niet moet kwijtraken en dat vind ik soms erg beklemmend. Ik kan mij goed voorstellen dat mijn vader dat vroeger ook moeilijk vond en kan mij dus echt niet voorstellen dat mensen dit vrijwillig doen.
Het is toch zonde als je meer kwijt bent aan kinderopvang dan dat je maandelijks verdient?! Werken jullie dan omdat jullie het fijn vinden? Voor het geld dus blijkbaar niet. Als dit bij ons het geval zou zijn zou ik per direct mijn baan opzeggen.. En lekker bij de kindjes thuis blijven...