leven op 1 salaris

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat redden we.. Alleen dan niet meer alle leuke dingen, 3x per maand uit eten enz. Zuinig wordt het dan ..

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Waarom werk je dan:(

3. paula1984

En op de vraag van ts.
    Ja dat lukt prima hier en nee mijn man is gewoon een eenvoudige lasser zonder topsalaris.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ja :)
    Op mijn salaris (moet wel fulltime blijven werken dan) moet dat lukken. Dan valt kosten kdv ook weg. We moeten dan wel echt maximale bedragen stellen aan boodschappen ed en wel echt opletten. Daar heb ik nu geen zin. Wel werkt mijn man nu nog maar 3 dagen en is hij het meest thuis bij de kids.
    Op mijn salaris alleen krijgen we helaas ook geen toeslagen. Jammer anders was de keus misschien wel snel gemaakt dat mijn man thuis zou blijven.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Misschien omdat ze het leuk vindt, omdat de kinderopvang niet voor eeuwig is, omdat het op lange termijn slimmer is?

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :( Zucht

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Nee.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Ja, dat lijkt me wel vervelend en spannend,waarschijnlijk nog wel even ww, maar daarmee val je ook al gauw 1000 euro terug. Hopelijk valt het mee bij jullie.

9. paula1984

Dus ik ben dom dat ik investering in mijn kinderen nu zolang ze klein zijn belangrijk vind?

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Met het salaris van hem wel. Met mijn salaris niet.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja, dat doen we namelijk momenteel.
    Moet er wel bij zeggen dat ik nog wel inval op mijn oude werk als ze me vragen (bij vakanties e.d.). Maar dat is eens in de paar maanden een weekje of 2 en in de zomerperiode 5 weken.

Ik vind niet dat we het krap hebben. Mijn man gaat als het goed is alleen maar meer verdienen de komende jaren (veel doorgroeimogelijkheden). Ik wil wel weer gaan werken als de kinderen op school zitten, misschien al eerder.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, opzich zou het kunnen maar het wordt wel krap.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ja dat gaat hier. Mn man werkt en ik ben thuis

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat hoop ik ook...eind juni horen we hoe of wat

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als mijn salaris wegvalt, ja. Mede door de hoge kinderopvang kosten is ht waarschijnlijk wel haalbaar. Wel met aanpassingen, zoals evt stoppen met hobby/sport.

Als het salaris van mijn man weg valt zal het, denk ik zo, niet meer haalbaar zijn.

16. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Makkelijk! Hier hypotheek op mans salaris. We redden het makkelijk + we sparen ook nog.

17. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wij doen het nu, ideaal is anders. Ik heb liever een baan en wat extra.

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nee, dat is niet dom.. Maar je vraagt er toch zelf om?
    Financieel gezien is het op de Lange termijn verstandiger te blijven werken.. Niet alle keuzes die iemand maakt zijn van financiele aard.

Wij zouden het op zowel mijn als op zijn salaris net redden.

19. Wij zitten nu inmiddels in deze situatie.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was had ik net 1 week ervoor te horen gekregen dat mijn contract niet werd verlengd. Ik had recht op 10 maanden WW + 16 weken zwangerschapsverlof-uitkering. Dus na ongeveer een jaar was dat op.

Helaas binnen de periode WW niet een baan gevonden en uiteindelijk de knoop doorgehakt om te stoppen met solliciteren, omdat we eraxchter kwamen dat we het op 1 salaris toch wel konden redden. Ik vraag me nog steeds af waar al mijn salaris die jaren heen is gegaan, want ik heb niet het gevoel dat we nu extreem veel soberder zijn gaan leven :$

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap de zucht niet zo goed...degene die je quote stelt een vraag: waarom je dus werkt...zij geeft aan wat zij zou doen in die situatie...

Deel Deze Pagina