Ja ik werk niet zoveel en op mijn man zijn salaris kunnen wij goed rondkomen, maar wel met duidelijke afspraken over uitgaven
Moeizaam op ML's salaris. Het zou gaan maar dan moeten extra's eruit (abbo op de National Geographic bijv.) en een strikt budget voor eten en leuke dingen. Ik zou het gevoelsmatig te krap vinden. Op mijn salaris zou het niet gaan (werk 15 uur).
Als ik naar mezelf kijk, onze koopwoning is 480 netto per maand. Stel dat ik daar nog woonde. Daar komen in principe alleen verzekeringen, gwl en boodschappen bij. Alles opgeteld zit ik op maximaal 1000 euro. Dat valt in de praktijk prima te betalen met 1 inkomen. De grootste kosten zijn hier de kinderopvang en spullen voor de kinderen. Maar hiervoor krijg je dan weer kgb, kot en kinderbijslag. Dus ja het kan prima werken, afhankelijk van de hoogte van je hypotheek en je maandelijkse boodschappen. Als je op de prijzen let kan het makkelijk.
Ik heb net nog een berekening gemaakt en ik kwam 250,- tekort en dan heb ik de boodschappen nog niet eens meegerekend
onze woonlasten zijn 450 netto per maand (hypotheek). Verders gewoon de standaard maandelijkse kosten. Als mijn inkomen weg valt (werk 3 dagen) dan is er niks aan de hand. Mijn partner verdient genoeg. We kunnen dan nog goed leven en goed sparen. Me partner wil dat ik het liefst stop met werken en bij de kleine blijf. Hij vindt de opvangkosten zo hoog. Maar dat wil ik niet. Ik zou zelf juist meer willen werken (ambitie waar maken) We krijgen per maand 30 euro kinderopvangtoeslag voor 3 dagen opvang. Vette hap al zeg ik het zelf.
Bij ons is t zo, Woon nog niet samen met M'n vriend, zouden we wel willen maar we weten niet of we het dan financieel redden (ik zou mijn baan moeten opgeven, wonen te ver uit elkaar) om nog maar niet te spreken over de eventuele rechtzaak over verhuizen met de kids te spreken Maar goed, on topic, nu red ik t makkelijk alleenstaande de kids, als we zouden samenwonen zou mijn loon dis weg vallen, krijgen we veel minder kindgebonden budget dan als we nu apart wonen, en zou ik misschien ook minder alimentatie krijgen voor de kinderen. Dus het is een hele puzzel voor ons, want t is ook niet zo dat ik al werk kan regelen voordat ik daar woon, omdat ik dus een rechtzaak zal moeten beginnen ivm de kids en geen idee hoe lang dat zal duren Naja annyway t zal heel miss gaan, wel erg krap, liever niet dus, Maarja t werk ligt ook niet voor t oprapen, maar voor altijd latten willen we liever ook niet
Ja. Sterker nog, omdat mijn beide kinderen extra begeleiding nodig (zie onderschrift) hebben werk ik niet. Krijg ook geen ww ofzo. Maar wij hadden onze woning op 1 inkomen gekocht en mijn man verdient goed, dus dat scheelt. Wij krijgen ook geen toeslagen.
Het is niet dom,het is een keuze om op een bepaalde manier in je kinderen te investeren. Maar het is wel dom om alleen maar niet te werken omdat de kinderopvang evenveel of meer is dan je salaris. Dat is namelijk korte termijn denken. Als je een financiële berekening gaat maken moet je ook pensioenopbouw, terugval in salaris die niet meer ingehaald zal worden wanneer na een aantal jaar reïntegratie op de arbeidsmarkt gewenst is, terugval in kennisniveau en het missen van nieuwe ontwikkelingen kan betekenen dat je geld zou kwijt zijn aan studie wanneer je weer wilt gaan werken. Vaak blijkt dat als je alle factoren meeneemt dat het op de langere termijn veel meer geld oplevert dan wat je nu kwijtbent aan kinderopvang door te blijven werken. Thuisblijven bij de kinderen is op zich prima, niet mijn keuze, maar het is jouw leven, maar huidige kinderopvangkosten is vaak niet een argument om niet te werken.
Het huis is gekocht op 1 salaris maar inmiddels is mijn uitkering (wao) geen extraatje meer maar gewoon nodig, nee dus...
Dat zou lukken want dan geen opvangkosten. ECHTER zouden we wel de hypotheeklening op ons huis moeten laten aanpassen en de afbetaling per maand lager laten worden, anders redden we het niet! Maar als die kost lager is geworden, zou het nipt moeten lukken (wel geen grote luxe dan en ook niets / niet veel kunnen sparen dan).
Nee daarom niet, wel vanwege deze opmerking.... Kun je wel lezen? Waar staat dat ik het dom vind? (Ik denk er zelf over na om te stoppen met werken, echt een zinloze opmerking van je)
Ja dat kan hier ruim... We doen het nu vanaf 2008 en het gaat heel goed. Ik heb af en toe inkomen omdat ik incidenteel werk ( net wat er op mijn pad komt of wat ik verkoop) Maar mijn man verdient ruim voldoende om goed te leven en ook flink te sparen. Dat was de eerste 2 jaar niet zo...toen moesten we wel meer opletten wat we uitgaven...maar ook toen konden we iets sparen.
Wij leven al 8 jaar alleen van het inkomen van mijn man. Gaat prima. Zijn inkomen is meer dan 3x modaal. Ik werk niet buitenshuis omdat deze extra inkomsten niet nodig heb. Ik besteed mijn tijd liever aan mijn gezin en vrijwilligerswerk.
Serieus ga ff terug lezen de opmerking ik denk er zelfs over om te stoppen is niet van mij maar van iemand een paar posts eerder! Voor se volledige informatie ik ben idd thuis mama en met reden wn niet eens omdat opvang veel kost maar meer omdat ik een meervoudig gehandicapt kind heb:x