leven op 1 salaris

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apart dat mensen blijkbaar allemaal zo hun vuile was buiten hangen bij bepaalde mensen ;) Zelf ken ik geen enkele man die zo met zijn vrouw omgaat, gelukkig. Zou denk ik moeite hebben om daar niks van te zeggen...

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij doen dat nu maar mijn vriend verdient ook wel erg goed. We hebben al een goede spaarrekening en kunnen nog elke maand sparen
    Toch gaan we goedkoper leven. 2de auto eruit. Alles nakijken of het goedkoper kan. En ons budget voor boodschappen gaat omlaag.

Ik kan nu rustig genieten van ons kleintje al stond dat eerst niet in de planning en had ik een nieuwe baan gevonden. Het bracht te veel onrust in ons gezin en mijn vriend en ik zagen elkaar amper.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ken gelukkig echt helemaal niemand in mijn familie, vrienden, kennissenkring waarbij zoiets voorgevallen is. Kan mij wel voorstellen dat je er dan anders in staat. Hier zou het echt zo zijn dat zelfs al gaat mijn man weg en hij zou al het geld 'meenemen', mijn schoonouders nog zouden zorgen dat er voldoende leefgeld zou zijn. Weglopen en je partner en kinderen in de steek laten is echt een no-go, dat los je netjes op. Andersom zou het net zo zijn trouwens, mijn ouders zouden desnoods mijn man en kinderen in huis nemen als ik zoiets zou 'flikken'. Maar dat is dus de haast compleet andere wereld waarin zowel ik als mijn partner zijn opgegroeid.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ze zijn er inderdaad, ongelofelijk. Ik ken er ook 1.. die zijn gelukkig uit elkaar gegaan voordat ze zijn gaan trouwen :)

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#146 MMarianne, 29 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2015
    .....

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Haha je bent niet ontaard ;)

Ben het helemaal met je eens. Hier precies hetzelfde :)

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wij zouden het net aan redden op 1 salaris. Wel krap.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    eigenlijk niet relevant

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap deze gedachtegang wel.hoor...zit zeker wat in. Maar ik kan niet mn leven leiden door what if...wij vinden het beiden heel belangrijk dat er nu iemand thuis is in deze jaren...en hoe moeilijk dat in de toekomst ook kan zijn...dan ben ik nog blij met de beslissing van toen....die investering in de kinderen staat los van de relatie met mijn man.

12. Nu wordt het weer een soort thuisblijfmoeder vs werkende moeder verhaal, maar dat is natuurlijk niet echt de vraag he? :p

Er zijn tenslotte ook tal van andere redenen te bedenken waarom je op één salaris verder zou moeten.... Ontslag, overlijden, scheiding, iemand die heel langdurig ziek word enz.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee klopt, ik had het ook al weer verwijderd. En wij leven nu ook op 1 salaris. Maar ik zag andere reacties en dit soort keuzes worden natuurlijk heel erg beïnvloed door eigen ervaringen. Mijn ouders zijn een belangrijke reden waarom wij deze keuzes maken.

14. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ja dat zou wel kunnen.
    Maar dan zouden wij niet veel over hebben om extra te besteden en te sparen.

Nu gaat mijn salaris op de spaarrekening en de KOT gaat op een spaarrekening.

15. Ik begrijp dat ook heel goed inderdaad. Zelf heb ik juist de omgekeerde ervaring van ouders die inmiddels al 42 jaar getrouwd zijn. Oma en opa die helaas de 63 jaar maar hebben gehaald omdat mijn opa toen is overleden.... Dus om me heen heb ik ook nog nooit een (v)echtscheiding meegemaakt eigenlijk. De enige die is gescheiden is mijn tante en dat was juist iemand die inderdaad altijd haar boontjes zelf dopte, dus ook die had er weinig last van.

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja, we zouden geen toeslagen ontvangen, omdat vriend te veel verdiend & met wisselende inkomens (uitzending oefeningen e.d.) zouden we dat nooit aanvragen.

Wel zou onze 2e auto eruit gaan.gewoon omdat die dan niet nodig is.

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nee, dat zullen wij niet gaan redden ben ik bang.

18. misa

misa Niet meer actief

Nee dan zouden we echt te kort komen...

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, dat zouden wij niet redden.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Tja...ik heb wat achter de hand mocht het mis gaan.

Ik ga daar absoluut niet van uit...maar als ik 64 ben en niet meer kan werken dan heb ik genoeg. Daar heb ik dus wel over nagedacht.

Deel Deze Pagina