Mijn zoon van 11 is toe aan een nieuwe fiets. Hij heeft nu een 26 inch, maar die is te klein. Hij raakt met zijn knieen het stuur. Nu wil hij graag een omafiets (met een rekje voorop). Rekje hebben we al, nu de fiets nog. Omdat ik 28 inch best groot vind, dacht ik dat hij een 50 cm framemaat moest hebben. Mijn vriendin haar dochter heeft zoń fiets in die maat. Maar haar fiets is even hoog als mijn zoon zijn fiets (met het zadel ondertussen op een vrij hoge stand). Ik vroeg of hij even op die fiets mocht zitten. Hij kan gewoon op het zadel zitten met zijn voeten plat op de grond en dat wil met gemak. Die fiets is voor hem dus ook al een de kleine kant. Wat hebben jullie voor framemaat, en zouden jullie eens willen meten hoe hoog het frame is, op het hoogste punt, daar waar de zadelpen erin zit? Of als je het zadel op de laagste stand hebt, hoe hoog is de fiets dan? Ik twijfel nu of ik een 53 voor hem moet kopen, of toch al een 56. Hij gaat als een speer de lucht in momenteel.
Ik wist trouwens niet waar ik dit moest plaatsen, lounge of schoolkinderen en pubers. Maar aangezien het meer over de fiets gaat dan over mijn zoon, dacht ik dat ie hier wel goed stond.
Helaas geen omafiets meer. Maar wat ik wel weet is dat zowel ik (echt behoorlijk lang) als mijn zusjes (gemiddelde lengte) alledrie in het jaar voor de middelbare school een gewone volwassen opoe-fiets kregen. Ging prima!
Abri, ja hij moet ook wel een volwassen maat, dat is 28 inch. Maar ook die heb je nog in verschillende framematen, en dat is net het knelpunt.
Onze zoon van 11 heeft een Cortina herenmodes transport 28 inch en naar ik meen framemaat 53 maar weet ik niet zeker. Ik zou gewoon even passen bij de winkel en goed laten adviseren. Onze zoon is 1.56.
Zou voor een volwassen fiets gaan. Ze gaan nu idd verder de lucht in schieten. Kan je over twee jaar weer een andere neemt. Kids zijn flexibel. Dus iets te hoog is over een jaar goed genoeg. En jij voor een tweede hand.s. zeker dadelijk naar het voort geest. Daar gaan ze niet normaal met fietsen om.
Mijn zoon is bijna even lang als de jouwe Anouk2005. Hij is 1.58. Ik ben 1.62 en heb een 53 frame (stadsfiets) maar zijn benen zijn langer dan de mijne. Maar denk dat ik maar voor de 53 cm frame ga, daar kan het zadel ook wel weer van omhoog. Er zit ook zoń verschil tussen, een omafiets 53 is lager dan stadsfiets 53. Maar was benieuwd of iemand hier een 56 frame had en even de afstand vanaf de grond tot bovenkant frame zou willen meten. In principe scheelt dat dan maar 3 cm. Pff lastig, ik vind het wel belangrijk dat ie met zijn voeten aan de grond kan. Toch maar een bezoekje aan de fietenmaker en even passen. Ik had eentje gezien op internet, die kan ik altijd nog bestellen dan. Penseel, Ik ken voort geest niet. maar dat is dus geen goed adres?
Hihih moet zijn voortgezetonderwijs...Tikte het met mijn mobiel Daar zijn ze vaak niet zo zuinig met elkaar.s fietsen dus een goede tweedehands zou een optie zijn.
haha geweldig he, onze zelfdenkende mobiels van tegenwoordig. Maar nee, hij gaat na de vakantie naar groep 8. Ik zit al een aantal weken te neuzen op marktplaats, maar de prijzen daar word je ook niet vrolijk van. Of het is een oud barrel, of je kunt net zo goed een nieuwe kopen. Highlander omafiets matzwart twee versnellingen Dit is de fiets, waar ik mijn oog eigenlijk op had laten vallen. Handrem en achteruittraprem, automatische vernellilngen. Want versnelling wil hij wel graag, maar of het door zijn pdd-nos komt weet ik niet, maar als je naast hem fietst word je er tuureluurs van, constant heen en weer schakelen. Hier kan ie niks kapot aan maken, dat regelt de fiets zelf. En een leuk prijsje.... vind ik. Hij wil ook wel graag een transportfiets, maar die zijn me te duur, daar heb ik gewoon het geld niet voor. Omafiets met een rekje was ook goed zei hij.