Leven op zijn kop!

Discussie in 'De lounge' gestart door Komodo, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Komodo

Komodo Lid

2 jun 2019
    73
    43
    18
    Bedankt voor alle lieve wensen..:)

2. Komodo

Komodo Lid

2 jun 2019
    73
    43
    18
    Ik snap mezelf daarin ook niet helemaal (ik ben altijd wel een zwart/wit denkend persoon geweest), maar het voelt niet goed om ze voor altijd bij mijn schoonvader weg te houden.

Het zal nooit meer zijn zoals het was. We kunnen de kindjes ook niet meer alleen laten bij hem. Geen lange bezoekjes, geen spontane bezoekjes.

Voor nu is afstand goed.

Ik krijg daar rust van.

Evanesco vindt dit leuk.
  3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja dit dus.
    Doet me denken aan een aflevering van Oprah ofzo was het. Een vader misbruikte zijn kinderen. Moeder vond het verschrikkelijk. Maar ging ze bij hem weg ? Nee, ze ging 's nachts op de gang liggen zodat ze hem eventueel kon tegenhouden als hij naar de kamer van de kinderen zou sluipen :mad:

@ts. Heel veel sterkte voor jullie!

4. Komodo

Komodo Lid

2 jun 2019
    73
    43
    18
    Dankje!

Het is ook bizar..

We zouden allemáál wel weten wat wij zouden doen als onze partners dit zouden doen
    Het is bij 1 keer gebleven..

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Wat een vreselijke situatie.

Om te beginnen vind ik het onbegrijpelijk dat je man nog gewoon contact heeft. Hoe denkt zijn zus daarover? Als je man een meisje was geweest was hij wellicht ook slachtoffer geworden.

Dat hij nooit zelf iets heeft gezegd zegt al veel. En hoe ze er zelf al die jaren mee om zijn gegaan (verzwijgen, geen erkenning laat staan hulp voor zijn zus). En maar de schijn ophouden voor de buitenwereld. Wat ze nu nog steeds doen.

Goed dat hij gesprekken heeft. Maar dat maakt het voor schoonzus niet minder erg. En het is maar de vraag of dit nog echt te veranderen is (gezien zijn hoge leeftijd). Het zit ook gewoon in hem.

Ik zou overigens oma niet meer laten oppassen terwijl opa erbij is! Oma is onderdeel van het probleem en kan jullie kinderen niet beschermen. Daarnaast kan je haar niet volledig vertrouwen. Als ze op wil passen dan bij jullie thuis.

Cedi en Jackie87 vinden dit leuk.
  6. Komodo

Komodo Lid

2 jun 2019
    73
    43
    18
    Mijn schoonzus laat haar broers daar vrij in. Zij begrijpt dat hij voor hen een goede vader is geweest.

Vanaf het moment dat wij het wisten komen de kindjes niet meer bij mijn schoonouders thuis. Mijn schoonmoeder past bij ons thuis op. Mijn schoonvader mag de kinderen niet zien.

Mijn schoonvader zal de rest van zijn leven begeleiding nodig hebben. Of het helpt, geen idee! Maar hij doet er iig goed aan.

Amberxx en momwithcamera vinden dit leuk.
  7. Komodo

Komodo Lid

2 jun 2019
    73
    43
    18
    Mijn schoonzus wil niet dat het openbaar wordt. Voor haarzelf niet, maar ook niet voor haar ouders. Wil mijn schoonzus het wel naar buiten brengen, dan zullen haar ouders daar respect voor hebben.

8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.122
    5.042
    113
    Vrouw
    Ik heb niet heel veel toe te voegen aan de rest, maar wil ook niet zomaar wegklikken.

Heel veel sterkte!
    Zo te lezen gaan jullie er goed mee om, met veel respect voor elkaar.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Wonen jullie ook nog eens in hetzelfde dorp of kan je makkelijk afstand nemen?

10. Komodo

Komodo Lid

2 jun 2019
    73
    43
    18
    In dezelfde woonplaats ja.. Maakt het er niet makkelijker op.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Pff en je schoonzus en zwager ook? Zeg maar alle drie de kinderen in het zelfde dorp?
    Lijkt me extra gecompliceerd... zelfde kerk, kennissen...
    Verbaast het je eigenlijk of heb jij je schoonvader ook een beetje als onprettig ervaren altijd als in handtastelijk? En was zijn kleindochter van dezelfde leeftijd als zijn dochter destijds? Heeft het misbruik echt lang aangehouden? En bij zijn kleindochter?
    Ik vind het echt shocking maar ook knap hoe respectvol jij hier mee om kan gaan.. voor je man moet het echt vreselijk zijn en zoo schaamtevol..

12. Komodo

Komodo Lid

2 jun 2019
    73
    43
    18
    Nee, zij wonen een paar woonplaatsen verderop met hun kinderen. Mijn schoonfamilie is zeer betrokken met de kerk. Hun vriendenkring zijn ook allemaal lid van dezelfde kerk. Zo verwoven inelkaar.

We waren erg geschokt en flabbergasted toen we het hoorden. Totaal niet verwacht! Het is bij die ene keer gebleven bij mijn schoonzus. Kind en schoonzus ongeveer dezelfde leeftijd.

Ik heb er juist onwijs veel moeite mee. Het liefst ren ik keihard weg van alles, maar dat gaat niet. Mijn verantwoordelijkheid ligt hier, bij mijn man en kinderen. Zelfde geldt voor mijn man. Dat is nog een even wat erger. De grond werd onder zijn voeten vandaag getrapt. Vreselijk om hem zo te zien breken. En je schoonzus gebroken. In tranen en helemaal niet meer haarzelf.

Deel Deze Pagina