ik doe ook ( min of meer) mee. Ik heb wel gisteren mijn voorraadje een beetje bijgevuld maar ik ga het wel proberen om het 2 weken vol te houden. Ik ga voor die 1 euro per dag per persoon. ik ben met 3 personen dus dat is 21 euro per week. Voor 2 weken dus 42. Ik doe het wel alleen voor ons eten, want ik moet van de week tanken. En ik start vandaag tot 12 mei. Wie weet als het heel goed gaat dat ik er nog een paar weekjes aan vast plak.
Twins wat super leuk !! Ben je ook van plan om dagelijks je ervaringen met ons te delen ? Dat zou erg leuk zijn
Hier is dus dag 1. Ik heb voor mezelf een paar regeltjes gemaakt waar ik me aan ga houden. - 1 euro per persoon per dag ( dus 3 euro) 21 euro per week - Ik spaar per dag, met ingang vanaf 26-4 en ga het 3 weken proberen vol te houden dus t/m 17-5 - elke dag post ik hier wat ik die dag gespaard heb en wat ik heb uitgegeven en ik maak een totaaloverzicht. 26-4 begindag: Ik had gisteren nog wat kleine boodschappen gehaald, maar vandaag heb ik niks uitgegeven. Vanochtend hebben wij de broodjes die we van gisteren over hadden opgegeten. Vanmiddag waren we in de stad en zijn we door mijn ouders getrakteerd op lunch en vanavond hebben we kip zoet/zure saus met mie gegeten met kipfilet die ik nog in de diepvries had liggen, een pot zoetzure saus die ik 3 weken geleden had gekocht en mie die ik nog in de kast had staan. uitgegeven: 0 gespaard: 0 Ons gezin bestaat momenteel uit 1 volwassene en 2 kleuters . Ik moet wel zeggen dat ik altijd al oplet omdat ik standaard een bepaald budget per week heb, en we hebben een paar jaar geleden een tijd elk dubbeltje om moeten draaien om alles te redden, dus ik ben al behoorlijk creatief met eten en boodschappen doen. Ik ben nu vooral benieuwd hoe creatief deze 3 weken gaan worden en daarbij ben ik wel van mening dat we in deze consumptiemaatschappij soms wel wat mogen consuminderen.
Succes, ligakoekjuh! En de anderen die meedoen, maar dat ga en wil ik komende tijd echt niet redden. Gaan op vakantie naar Spanje, en wil dan toch lekker uit eten gaan ook, .
Onze viezer heeft open gestaan en moest gisteren ontdooien. Lang leven de vrieskist in de farage. Maar ik heb wel het 1 en ander weggegooid. Maar toch nog steeds een heleboel bakjes met eten. 2 weken moeten we makkelijk redden als ik het zo zie. Komt eigenlijk wel goed uit, want mijn zwangerschapsuitkering is vorige week afgelopen en ik heb nog geen ander werk. Ik pas hem wel iets aan: Ik ga dezelfde regels doen als twins2009. Dus 1 euro per dag per persoon, naar de baby krijgt bv dus die tel ik niet mee. Dat is dus 4 dagen in de week 4 dagen van 3 euro en 3 dagen van 4 euro. Brengt het totaal op 24 euro per week. Maar ik wil ook de luiers enzo ervan gaan doen. Dus alles behalve vaste lasten en kleding.
super 2deleg! Ik heb vanochtend mijn keukenkastje, vriezer en koelkast ook uitgezocht en schoongemaakt. Ik heb ook meteen t/m vrijdag mijn weekmenu gemaakt zodat ik zeker weet dat de producten die nu nog in mijn kastje etc. staan ook deze week gebruikt gaan worden. De laatste weken zijn er veel kliekjes in de vriezer beland dus ik heb genoeg variatie voor de komende 3 weken. Vandaag wel het laatste fruit opgegeten, dus morgen toch naar de winkel om fruit te halen, maar dan heb ik natuurlijk wel al 3 euro gespaard want vandaag word er niks uitgegeven.
Twins wat goed !! Die grote schoonmaak in mijn keuken hou ik denk ik morgen. keek net al even rond en volgens mij moet ik het ook makkelijk redden de aankomende 3 weken. Ook mijn vriezer zit vol met kliekjes en dan nog wat kleine potjes en blikjes in de voorraad kast en een groot pak rijst. Komt helemaal goed denk ik. Hier is het fruit ook bijna op ik moet alleen nog wel even wachten aangezien morgen mijn eerste dag is maar heb nog wel 1 stuk fruit per dag tot woensdag of donderdag.
Ja, ik begin morgen ook. Mijn vriend vind het een vreemd experiment, maar aangezien ik over de boodschappen ga heeft hij weinig in te brengen. Ik heb net alles terug gezet in de vriezer vanuit de vrieskist. Hele la met bakjes eten, hele bak la vlees en hele bak la groente.
Haha herkenbaar ! Mijn vriend vind het ook vreemd, en is benieuwd hoe ik het ga doen. Nou zoals ik al zei de eerste 2 a 3 weken moet het lukken de laatste week wordt het misschien moeilijk maar als ik mijn euro per dag opspaar moet ook die laatste week lukken.
Het lijkt mij ook wel wat.. Voorlopig heb ik genoeg in de koelkast en voorraad. Ook met de luiers kunnen we even vooruit. Ik zit alleen even met de boodschappen. Als manlief die gaat doen, neemt hij altijd dezelfde (soms dure) dingen mee.. Ik heb geen tijd om deze week boodschappen te doen bij een goedkopere winkel. Lastig....
Leuk boekje, wel een instinkertje. Het is namelijk per persoon. Heel eerlijk kook ik zelden voor 10 euro een maaltijd (wij zijn met z'n viertjes thuis)!! Als je een beetje de bladen in de winkels in de gaten houdt (de gratis varianten), daar staan ook vaak recepten in. deze zijn vaak wel afgestemd op wat er op dat moment in die winkel in de aanbieding is. Ook staan daar heel vaak goedkope recepten in. Zoals een paar maanden geleden in het blad van de ah. 10 gerechten onder de 5 euro (voor 4 personen)
Wat een leuk expiriment!! Ik kan er komende tijd niet aan mee doen maar ben er wel altijd voorstander van om niets te verspillen! Ik lees mee. Veel succes dames!!
nou dag 2 zit er ook op! Vandaag dus mijn keukenkastjes, vriezer en koelkast een grote schoon en opruimbeurt gegeven. Het was nodig en nu heb ik ook weer meteen overzicht wat ik allemaal nog heb. Ik was verbaasd hoeveel zakjes macaronie en nasi mix ik had staan dus dat word de komende weken ook een paar keer macaronie eten. En verder heb ik nog een paar pannen soep klaar liggen in de kast met al die pakjes soep. Ik heb alleen geen soepkindjes dus word het voor mij soms soep en voor de kinderen een kliekje of iets anders. Kliekjes heb ik ook in overvloed. Vandaag dus weer niks uitgegeven en we hebben toch goed gegeten. onbijt: brood dat er nog was Lunch: kinderen hadden brood dat er nog was, en ik had 2 eieren met de korsten brood van het brood dat er nog was. Brood is nu op en meteen kwam ik tot de conclusie dat ik wel heel vaak die korsten ( en de eerste en laatste 2 sneetjes brood) onnodig vaak weggooi. Met een ei erop is het nog lekker genoeg om te eten. Ik heb nog 2 broden in de vriezer dus ik kan nog wel een weekje vooruit. Ons avondeten was vandaag een kliekje spaghettie, alleen heb ik niet de saus op want die eieren lagen nog zwaar op mijn maag. De kinderen hadden dus spaghettie met saus en ik wat spaghettie met geraspte kaas. uitgegeven:0 gespaard:3
Wat goed twins !! Herkenbaar van die korsten ik gooi ze ook vaak onnodig weg. Ga ik ook niet meer doen!