leven van 1 euro per week !

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligakoekjuh, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Wat een ambitieus topic! Ben benieuwd of je het gaat redden! :)

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hmmm, de eerste dag gaat al lekker.
    vl eet even een half brood weg (terwijl hij normaal nooit zoveel eet).
    Opa komt ook even langs en neemt een greep uit de broorzak.
    gevolg. Dag 1, heel brood al op.
    Vanavond eten we lekker kippenpoten met gebakken krieltjes en bloemkool met kaassaus. Allemaal uit de overvolle vriezer.
    Morgen eten we weer pasta, ook uit de vriezer.

3. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    2deleg, ja zul je altijd zien, juist als je op gaat letten gaat manlief een half brood eten, hahaha. Maar verder gaat het al goed!

Dag 3:
    Ik heb vandaag ook een nieuw brood uit de vriezer gehaald, daar kan ik nog wel 2 dagen mee vooruit als ik ook de korstjes opeet. Mijn fruit was vandaag wel op maar het is er niet meer van gekomen om naar de winkel te gaan. We hebben vandaag dus een fruitloosdagje gehad.
    Nu liggen er 2 vissnitzels uit de vriezer in de oven en de aardappels die ik nog had staan te koken. Worteltjes uit blik erbij en er is weer een dag voorbij zonder geld uit te geven.

uitgegeven:0
    gespaard:6

4. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dag 1:
    Vandaag dus, bijna, een heel brood erdoorheen.
    Op en neer geweest naar Groningen (en geen koffie gehaald onderweg). Best een beetje trots, want ik had het moeilijk in de auto.
    Zl is vissen met opa en eet bij de KFC.
    Maar sm is net thuisgekomen uit het zkh, dus daar een bord eten heen gebracht. Ze heeft alles op (krijgt chemo dus niet echt lekker)
    We hebben kippenpoten met gebakken aardappeltjes en de laatste champignons gegeten.

Morgen eten we pasta.

Zag wel dat de hagelslag, de pindakaas en alle vleeswaren op zijn.
    Dus ga toch even naar de winkel morgen, geen zin in chocopasta de hele week.

Uitgegeven: 0 euro
    Bespaard: 4 euro

5. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat zijn jullie goed bezig !

vandaag ook mijn eerste dagje

Dag 1:

ontbijt: 4 beschuiten met dun laagje pindakaas en klein beetje hagelslag erop
    tussendoor: een liga die al heel lang eenzaam in de koektrommel lag
    lunch: 2 mokken cup a soup tomaat en 1 cracker met 1 plak kipfilet en 1 cracker met 1 plakje kaas
    tussendoor: 1 klein schaaltje chips
    avond eten: 2 stukken pangasus vis filet en een potje worteltjes
    tussendoor: 1 kiwi

had alles nog in huis

uitgegeven: 0
    bespaard: 1,-

zag net wel dat mijn vaatwastabletten bijna op zijn.. dat wordt dus afwassen binnekort :D

6. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel Zara,
    we doen deze challenge nu met 3 personen :)

7. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    goed bezig allemaal!

Hier was vandaag de melk op dus ik heb de puree eens met water gemaakt. Smaakte ook goed. De enigste melk die we nog in huis hebben is sojamelk met rode vruchtensmaak, en ik had niet zo'n zin in aardbeiaardappelpuree ;)

8. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hmmm, dat lijkt me ook niks inderdaad.
    Misschien wel en nieuwe hit bij de kinderen, aardbeienpuree

9. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja, dan wordt het prinsessen puree of tover puree :D ;)

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    ik lees dit nu net en hier zou het komen op 35 euro per week wat we aan eten mogen halen.

maar nu komt het ik heb nog een 32 kilo vlees in de vriezer en zeker 3 weken groentes. en ik heb net 20 kilo aardappels gehaald.

dat is dan toch niet heel eerlijk lijkt mij/ als er echt nood aan de man is hier dan kunnen we 3 weken zonder boodschappen. vooral om dat ik een hamsteraar ben;)

11. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik zou zeggen Edelweiss, sluit je aan en kijk hoe ver je komt.

Mijn idee is om de oude voorraad op te eten en dan weer een nieuwe op te bouwen.
    Zo zou je makkelijk moeten kunnen leven van 1 euro p.p.p.d.

Ik zie trouwens net dat ik 10 mei een high tea heb.
    Kosten 20 euro. Dat is over 2 weken moet lukken dacht ik zo!!

12. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Edelweiss: ik zou ook zeggen; eet de vriezer leeg :D:D
    en sluit je aan,
    35,- zijn jullie met 35 man ??
    je redt het misschien 3 weken voor het avond eten maar ook ontbijt, drinken, lunch en tussendoortjes? en dan nog wasmiddel, afwasmiddel,toiletpapier;)
    ieder is vrij om het op zijn eigen manier te doen natuurlijk het gaat om het idee bewuster te worden van de uitgaves.
    officele manier is 1,- per dag per persoon

en ik zou zeggen hoe meer zielen hoe meer vreugd :)

13. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    2deleg: oehw een high tea , heerlijk ! dat wordt flink sparen ;)

14. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha moet een beetje lachen om mezelf,
    uit pure enthousiasme zie ik dat ik al 2a 3 keer onbewust ben veranderd van mijn (spel) regels.
    las net alles even terug :D *schaam*

even voor alle duidelijkheid, ik doe ook gewoon de 1,- per persoon per dag. ik doe de uitdaging alleen.
    en hoop het 1 maand vol te houden.

15. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    @edelweis, wij hebben allemaal nog een voorraadje in onze kasten en vriezers. We eten eerst onze voorraad op en kijken dan wat we echt aan moeten schaffen. Zo is nu de sojamelk van de kinderen op en ik heb niks meer in de kast en dus moet ik vandaag naar de winkel voor sojamelk. Aangezien ik al wat geld " gespaard" heb kan ik vandaag dus ook sojamelk kopen en het fruit dat ook op is. Maar ik ga weer niet andere onnodige spullen kopen in de winkel wat ik normaal meestal wel doe. Je snapt wel, net dat lekkere koekje, of die ene aanbieding of ineens besluiten dat je die avond toch liever iets wilt eten waar je alle spullen nog voor moet kopen. dat is eigenlijk de bedoeling van onze challenge. We zijn dus aan het consuminderen omdat we geen impulsaankopen doen. En we zijn allemaal heel erg benieuwd hoe ons dat de komende weken gaat lukken. Je mag trouwens zelf bepalen hoelang je mee wilt doen. Ik doe zelf 3 weken mee, maar als het heel goed gaat dan plak ik er telkens een weekje aan vast.

gisteren kwamen hier de reclamefolders binnen, ik zie dan altijd van alles waarvan ik meteen denk dat is goedkoop!
    Ik word dan altijd zo hebberig ;)
    ik heb ze maar meteen op de krantenhoop gegooid en gezegd dat ik die aanbieding en dat leuke plantje echt niet nodig heb.

16. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Herkenbaar Twins, zo kijk ik altijd naar die boekjes.
    Ik heb alleen die van de blokker bekeken (ik wil al heel erg lang zo een hakmolentje) en daarna alles direct weggegooid.

Ik heb wel ene uitdaging, kom vanmiddag gelijk in de min.
    Mijn natusan zoogcompressen zijn bijna op en vandaag is bij de kruidvat 3 halen 1 betalen. Die is alleen vandaag. 3 euro per doos, dus als ik er drie meeneem dan kan ik 45 dagen voort en kost het me 6 euro. Kom ik op 0 uit.
    Maar moet ook aardappels hebben en beleg voor op brood.
    Hmmm, dan sta ik in de min.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    wat een intensieve uitdaging dames! heel knap voor degene die het gaan doen en volhouden.

Het idee staat mij erg aan. Momenteel doe ik het zo. Ik probeer eerst op te maken wat we op voorraad hebben (en dit is veel :D) Maar soms heb je net even dat ene ingrediënt nodig om het gerecht af te maken en dat haal ik dan gewoon.

In de voorraad kast heb ik trouwens alleen eten en wc papier. Drinken en levensmiddelen zoals afwasblokjes, shampoo maandverband enz dus die zal ik toch echt moeten halen. Vandaar dat ik de challenge nu niet volledig aan ga maar ik vind het principe van consuminderen wel een mooie gedachte en doe daar graag aan mee.

Gisteren heb ik een liflafje kipragout opgegeten overdag en savonds een pizza die nog in de vriezer lag.

Vanavond wordt het:
    restje bloemkool/gekookte aardappel
    restje pasta met kip en courgette

Beide kleine porties dus heb ook nog twee speklappen uitgelegd en manlief mag kiezen welke van de twee hij wil :D

Brood voor tussen de middag hadden we ook nog in de vriezer en als ontbijt heb ik pap gegeten. (voorraad maar is bijna op )

Drinken heb ik water met komkommer en citroen dus lekker goedkoop.

18. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    @2deleg, die zoogcompressen heb je inderdaad nodig en het is een mooie aanbieding. Groot gelijk dat je die haalt. Het idee van onze uitdaging is natuurlijk ook dat we alleen kopen wat nodig is, en die dingen en aardappels en beleg heb je nou eenmaal nodig.

Ik heb net bananen en sojamelk voor de kinderen gekocht. De 3 euro van vandaag is op 30 cent na op.

19. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat goed ukkie ! en leuk dat je toch mee doet :)

ja als je echt iets nodig hebt zoals maandverband,of zoogcompressen enz. is het natuurlijk de bedoeling dat je die artikelen gewoon in huis haalt ! :)

20. Heel toevallig was ik hier zelf mee begonnen afgelopen week, omdat ons boodschappengeld er nogal doorheen was gevlogen de afgelopen maand. Maar ik kan niet wachten tot het 1 mei is en ik weer wat boodschapjes kan gaan halen :)

Deel Deze Pagina