leven voelen 20weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tamaraatje82, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamaraatje82

20 jul 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo verloskundigen,

Ik ben vandaag 20 weken en 3 dagen zwanger. Zo'n week of 4 voel ik nu de baby bewegen en de laatste 2 weken ook erg veel.

Sinds 3 dagen voel ik de baby minder. Ik voel hem nog wel een aantal keren per dag maar niet meer zo actief als dat ik hem de afgelopen 2 weken heb gevoeld.

Moet ik me hier zorgen om maken? Ik loop bij de gynaecoloog ivm hoge bloeddruk en ik heb verder nog geen info gekregen over het voelen van de baby en of bellen wanneer er iets mis is. Ik heb 2 dagen geleden wel de hartslag gehoord via de angelsound.

Mijn eerste dochter voelde ik voor het eerst met 19 weken en 4 dagen en was ook altijd erg druk. Of zij ook weleens zo'n rustige periode heeft gehad weet ik niet meer.

Kunnen jullie me advies geven?

Alvast heel erg bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik kan je gerust stellen.
    Alles wat je nu voelt is mooi meegenomen. Maar je hoeft je kindje pas vanaf 28 weken elke dag te voelen bewegen. Pas vanaf dan zijn de spieren zo sterk dat dat ook kan. Het is normaal dat je je kindje nu soms wel voelt en dan weer een poosje niet. Als het kindje naar jouw rugzijde toe beweegt trappelt het tegen je organen en voel je het dus niet. Geen enkel probleem dus. Lekker genieten als je het voelt en geen zorgen als het rustig is in je buik.

Mirjam

Deel Deze Pagina