leven voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by meisje1986, Dec 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Toen wij net zwanger waren gingen we op vakantie met een tentje en weinig spullen. Dus zodra het donker was lagen we in bed. Dat was meestal zo rond half 10, 10 uur. Dan lag ik nog een half uur wakker voordat ik kon slapen. En wat doe je dan? Aandachtig met je hand op je buik voelen of je al iets voelt :-D

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik voelde het voor het eerst rond de 17 weken. Als kleine plopjes inderdaad. Nu voel ik hem duidelijk schoppen :D

3. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Ik voelde met ongeveer 20 weken 'echt' wat.
    Het ligt ook aan de ligging van de placenta.
    Die van mij ligt tegen mijn buikwand aan, waardoor ik alleen boven en
    onder beweging voel.
    Verder zou ik me niet druk maken, er zit echt wel een mensje in je buik hoor!

4. spacey

spacey Lid

Jan 29, 2008
    81
    0
    0
    account-manager
    geldrop
    Tegen mij zeiden ze ook dat het net lijkt dat het je darmen zijn! ik ben nu 17 weken en voel denk ik al wel wat.

5. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik voelde ook ong met 4 maanden kleine plopjes of iets trillen. Ik en mijn man kunnen nu van buiten ook iets voelen.

Maar het verschilt per persoon.

Volgens mijn vk hoef je pas met 26 weken elke dag iets te voelen.

Hopelijk voel jij snel ook iets ; )

6. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hoi hoi,

Erg is dat he. Je bent de drie maanden 'grens' gepasseerd, voor je gevoel in de veilige zone maar beeb laat zich nog niet voelen.

Had precies hetzelfde, maakte me ook zorgen, ook als ik dacht wat gevoeld te hebben en dan weer een poos niets.

Maar... maak je geen zorgen! Het komt goed! Het ligt er ook aan waar je placenta ligt, die van mij ligt aan de voorkant. Zodoende voelde ik ons lieffie misschien later dan de meesten, met 21 weken.
    Ik herken dat van een vlinder totaal niet, het waren hele vage schopjes die nu elke week wat krachtiger worden.
    En ook al is het je eerste, je herkent het wel dat het je baby is. Gerommel of geplop van je darmen en het schoppen van de baby, hoe vaag ook, is zo verschillend, je herkent het gauw genoeg!

Nog even geduld hebben. En dan ........ genieten!

7. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik voelde vanaf 22 weken pas echt iets in mijn buik. Ook toen was het nog heel zachtjes.
    Dit ligt bij mij ook aan de ligging van de placenta, deze ligt aan de voorzijde van de baarmoeder.
    Nu voel ik natuurlijk elke dag wel iets, maar het scheelt per dag hoe veel ik het voel.
    Ook ik heb een angelsound aangeschaft, zodat ik de baby toch af en toe kan horen. Vooral als ik hem al weer even niet gevoeld heb.

gr Suzanne

Share This Page