Hoi! Ik ben nu 28 weken zwanger en ik voel al vanaf 16 weken leven. Ik heb soms het gevoel dat de baby echter niet vaak genoeg beweegt. Ik voel de baby wel elke dag, een paar keer per dag, maar toch. Ik hoor veel vrouwen over hun baby's die schoppen als kleine kickboxers. Ikzelf ervaar dat niet zo. Willen jullie ervaringen met me uitwisselen? liefs Tina
Die van mij is echt super actief! Mijn buik gaat meerdere keren per dag echt op en af! Meestal lig ik snachts ook een aantal uren wakker omdat ons kleintje dan flink aan het schoppen is. Kan soms echt enorme pijn doen. Maar denk dat dit van persoon tot persoon ligt want mijn schoonzusje voelde haar kindje ook maar heel weinig en het is een supergezond kereltje hoor! Als je je echt zorgen maakt zo ik wel effe contact opnemen met je vk. Grtz x
Hoi wat ik zo om mij heen hoor is het heel verschillend bij de een schopt het meer dan bij de ander, ik moet zeggen dat ik zelf geen ervaring heb, ben nu 22 weken zwanger en voel nog niet, wordt daar erg onzeker van moet ik zeggen. weet wel dat het hartje nog goed klopt want die kan ik zelf testen en doe dit dan ook 1 keer per dag groetjes jacha
Hallo Ik voel van af ongeveer 16 weken lichte plopjes (anders weet ik niet hoe ik het moet omschrijven), en nu sinds 2 weken ongeveer wordt ze wat drukker en gaat mijn buik ook echt bewegen. Maar ik heb geen last van hele harde schopjes ofzo, het doet ook niet zeer. Af en toe is het alleen een vervelend gevoel (vooral omdat ze nu nog in stuit ligt en mijn blaas gebruikt als een stootkussen), dus ik moet nogal vaak naar de wc. Maar voor de rest voel ik haar hoofje tegen mijn maag of ribben, maar dit doet ook niet echt zeer. Dus het hoeft niet bij iedereen zeer te doen. Mvg, Allyssa
Mn dochter was ook veel minder actief dan deze. Het ligt ernorm aan de ligging maar ook aan het kindje zelf. In de loop van de weken zal het schoppen van je kindje nog wel meer worden, al zal het misschien meer voelen als duwen maar sommige kindjes zijn gewoon wat rustiger.
bij mijn eerste voelde ik de laatste weken steeds minder. maar dan porde de vk in mijn buik en dan was die er weer. bij de 2de hetzelfde verhaal, alleen toen dacht ik dat dat normaal was. en ze bewoon alleen savonds een keertje. toen ik dat melde moest ik gelijk door naar het ziekenhuis, waar ik de laatste weken dagelijks een ctg kreeg. deze begint ook al minder duidelijk te bewegen. het zal de ruimte ook wel wezen. maar je moet 10x per dag bewegen voelen. en dat harde porren dat word zo rond de 29 weken echt wel minder omdat ze geen ruimte meer hebben. maar mocht je niets voelen dan moet je contact opnemen met je vk.
Hey, Ik voelde de baby pas bij 20 weken. Ik moet ook zeggen dat het niet heel heftig is. Nu begint het meer te worden. Eerst voelde ik het alleen als je je consentreert, nu ook als ik er even niet mee bezig bent maar een klein kickboxertje is het niet. Denk dat het inderdaad verschilt. Het is ook mijn eerste dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Groetjes Mariska
Hoi, Ik ben nu 24 weken zwanger en de ene dag voel ik haar veel meer als de andere dag,ik word daar best wel onzeker van....de schopjes worden wel wat harder maar het is geen kickboxertje.... Groetjes,
ik benn u 33 weken zwanger, tussen de 23 en 30 weken voelde ik 'Puck" behoorlijk tekeer gaan in mijn buik, dan zag je ook echt al die bewegingen rakelings langs mijn buikwand gaan. Nu ik 33 weken ver ben, wordt het qua gevoel minder, het schijnt normaal te zijn, omdat de baby dan minder bewegingsvrijheid heeft. ik voel "Puck" wel nog af en toe, maar minder, en ook niet zoveel heel harde porren. En meestal rond bepaalde tijden. Ik merk ook aan "Puck" wanneer ik moet eten, als het te lang duurt voordat ik gegeten heb, wan dan gaat ie in protest, en gaat ie schoppen.
ik ben nu 35 weken en voelt het echt kontinu af en toe heb ik echt zo iets van zo kleine ga jij eens slapen maar voelde het ook al rond me 16de week en het word steeds heftiger wel leuk hoor het is echt een ervaring een vriendin van mijn begin het ook nu pas te voelen ze is 28 weken zo zie je het maar iedere lichaam is anders liefs kimmie