Hallo luitjes, Jullie zullen inderdaad wel denken alweer het onderwerp Krentenbaard, maar ik wil jullie allemaal waarschuwen dat het inderdaad over kan gaan op je kindje. Mij is namelijk het volgende overkomen. In de 37e week van mijn zwangerschap heb ik krentenbaard overgekregen van mijn zoontje. Ik kreeg meteen antibiotica kuur voor een week in overleg met dermatoloog, omdat ik met 38 weken d.m.v. een keizersnee moest bevallen, dit om infectiegevaar te voorkomen. En wat denken jullie? Net na de geboorte 13 oktober jl. heeft ons kindje het ook gekregen, en blijkbaar via mij. In het zieknhuis had ons kindje erg rode billetjes van luieruitslag. Krentenbaard openbaard zich op al beschadigde gevoelige plekken op de huid, dus zo ook bij hem op zijn billetjes. Wij smeren en er kwamen er steeds meer bij. Zo ook in zijn gezicht. Er was geen smeren meer aan. Wij naar huisarts en moesten van hem meteen door naar ziekenhuis. Daar moest ons ventje 3 dagen aan een infuusje liggen, daarna mocht hij naar huis en moesten we zelf nog eens 3 dagen antibiotica toedienen. (drankje) Gelukkig is hij nu weer helemaal genezen maar ik wou jullie toch even er wijzen dat je inderdaad op moet passen met krentenbaard, want het is echt erg, ons ventje zag er niet uit, onder de zweertjes in zijn gezichtje. Dus pas op hoor! groetjes françoise
Ach wat erg inderdaad, Gelukkig is het weer helemaal goed en genezen. Bedankt voor de tip en de waarschuwing,
Jeetje wat erg. Ik ga voortaan wel even goed opletten dus. Ben blij om te lezen dat het toch helemaal goed gekomen is. Bedankt voor de waarschuwing!
jeetje .. eerlijk schrik ik hier wel een beetje van..krentebaard gaat nou ook bij ons in de buurt veel rond.. mijn zus en nichtje hebben het ook gehad.. ik was al voorzichtig ermee. maar ben nou nog voorzichtiger.. dankje voor het tippen..