Hoi dames, Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger, en me vandaag aangemeld voor moeders voor moeders. Mijn vorige zwangerschap heb ik niet meegedaan, maar nu wil ik erg graag mee doen. Woensdag komen ze langs, maar ik ben toch al zo benieuwd wat ik ervan kan verwachten. Ik weet natuurlijk dat ik urine moet opvangen, maar wat word er eigenlijk allemaal besproken als ze langs komen van moeders voor moeders? En die test die je moet doen? Is dat een speciale test? Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Groetjes.
Hoi Bloemetje, Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed? Ik heb in het begin ook 10 weken mijn urine opgevangen voor moeders voor moeders. Z'n intake gesprek bestaat uit een verhaaltje wie moeders voor moeders zijn qua organisatie en wat er met je urine gebeurd. Daarnaast vertellen ze waar je je urine kunt inleveren of misschien wordt je urine wel opgehaald. Ook moet je een lijstje invullen, daar kunnen hun aan bepalen of je wel of niet mee kunt doen. De test die jij bedoeld is gewoon een zwangerschapstest, ik denk dat ze die ter controle nog even uitvoeren en om te bepalen of je voldoende HCG in je urine hebt! En daarnaast is die bevestiging voor jezelf ook weer leuk Succes met opvangen! En oja, je krijgt ook nog een geschenkje! Ik kreeg een echo fotolijstje en een dvd over de zwangerschap van week tot week! Groetjes..
die test is een gewone zwangerschapstest, maar wel een die veel HCG nodig heeft, ze doen deze omdat je een bepaald aantal HCG moet hebben om mee te kunnen doen verder vertellen ze waar je urine in kunt leveren, of wat je moet doen als ze het gewoon aan huis ophalen en wanneer ze het dan ophalen verder kreeg ik een presentje, nu mag je kiezen uit een armband of ketting
bloemetje, wat goed dat je meedoet! Heb zelf ook 2x meegedaan. Ze gaan een aantal vragen aan je stellen. Bv of je medicijnen gebruikt en rookt enzo. Die test heeft idd meer HCG nodig dus niet schrikken als de streep niet superdonker word! Verder is het ook wel leuk, even babbelen over je zwangerschap. Zeker als je een leuke consulente hebt.
Dank jullie wel. Ja, de consulente klonk heel erg fijn aan de telefoon. Dus je hebt voor die test veel hormonen nodig, als die dus niet positief is weet je dus ook meteen of je zwangerschap goed zit of niet? En ik voel me aardig goed hoor. Alleen voor mn zwangerschap kon ik me ontlasting heel goed kwijt, en daar heb ik nu toch wel wat moeite mee. Ik ben als ik niet tijdig wat eet misselijk en heel duizelig, en ben moe. Oh, vind het allemaal zo spannend. Gaat het allemaal wel goed, hebben we over paar weken wel goede echo. Goh, dat het een tweede keer weer zo spannend kon zijn wist ik niet. En het voelt voor mezelf ook fijn dat ik kan helpen, ik was erg snel zwanger, vorige keer vier maanden, deze keer in tweede ronde al. En tja, ik weet al hoe ik me bij 1 teleurstelling voel, hoe moeten al die vrouwen die in de medische molen zwanger moeten worden zich dan voelen. Vandaar dat ik er voor ga. Die 10 weken urine opvangen, wat is nu 10 weken. Groetjes.
Ik was ook een beetje onzeker over de test maar het was een gewone en dus niks aan de hand. Zwanger is zwanger, geen stress. De consulente komt lang en geeft je een kadotje (een armbandje of ketting). Ik heb braaf 10 weken de bussen gevult en net komt er een pakje binnen met een afscheid kadotje (een paarse tas). Altijd leuk maar ik ben blij dat ik aan iets heb bijgedragen! Veel plezier in je zwangerschap. Tamara
Morgen komen ze Vind het wel heel spannend hoor. Al denk ik wel dat de zwangerschap goed zit. Want na het eten voel ik me niet al te lekker de laatste drie dagen.
Hoi Bloemetje, Je bent zwanger, de test was positief dus probeer er maar lekker van te genieten! Voor dat je het weet ben je misselijk (die tijd komt er ook weer aan). Veel succes morgen met moeders voor moeders, je zult zien dat je je druk om niks hebt gemaakt!
ik vond hun bezoek ook erg spannend, maar achteraf viel het reuze mee. Ze doen nog een testje, want ze moeten zeker weten dat er HCG in je urine zit. Verder mag je nu kiezen tussen een armband en een ketting en doen ze gewoon een leuk gesprekje. Ze vertellen je alle informatie en daarna gaan ze weer en laat ze de kratjes bij je achter. als de test negatief zou zijn, dan kan het dat je nog niet genoeg HCG in je urine hebt, het zegt eigenlijk niets over hoe het gaat met je kindje. daarvoor moet je echt je echo afwachten.
Dank jullie wel voor de reacties. Misselijk ben ik al dus haha. Het zit vast wel goed De bandenpijn komt er ook al af en toe aan. Heb volgende week eerste echo. Die we zelf hebben aangevraagd.
Als je je wilt opgeven voor Moeders voor moeders en ze komen bij jou op gesprek, dan ben je nog maar net zwanger. Vaak wil je het op dat moment nog niet aan iedereen vertellen. Als moeders voor moeders dan in die vroege stadia´s op bezoek komt, zie je dan niet aan de auto of iets dergelijks dat ze van Moeders voor moeders zijn? De hele straat hoeft het n.l. nog niet te weten. Lentekind
Ik heb me vorig jaar opgegeven. Toen die mevrouw kwam moest ik een vragenlijst invullen, en toen bleek dat ik niet mee mocht doen. Ik had namelijk in 1986 (!!!!) een bloedtransfusie gehad... Ik vraag me af waarom ze dat soort info niet op de site zetten. Dan hoeft die mevrouw niet helemaal langs te komen, test te doen...scheelt toch geld lijkt me? Deze keer geef ik me dus maar niet op, ondanks dat ik zelf via de "mmm" zwanger ben geworden. Maar ik vind het initiatief goed!
Sahi, Ze komen morgen! Lentekind, Heb ik nagevraagd. Die dames komen met hun eigen auto en een onopvallend tasje gaf ze aan. dus ze hoeven niets te merken de buren
[QUOTE\] Lentekind, Heb ik nagevraagd. Die dames komen met hun eigen auto en een onopvallend tasje gaf ze aan. dus ze hoeven niets te merken de buren [/QUOTE] Dat klopt! Ze komen met eigen auto (zonder bestickering ofzo). Na het gesprekje haalt de conculente de bussen op, waarin de urine moet worden opgevangen! (zit in een plastictas, dus niks aan te zien). Ik weet nog wel toen de plasticzakje uit de auto werden gehaald net onze buurvrouw naar buiten kwam.... Gelukkig had ze niks door! Succes morgen!