Reizigersvaccinatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jansen, 24 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Beste Mirjam/Japke,

    Vorig jaar heb ik ivm een verre reis een hepatitis-a prik gekregen. Als je deze prik binnen bepaalde tijd herhaald ben je er voor de komende 10 jaar vanaf (wat handig is als je veel reist).

    Die herhalingsprik ligt dus nu in de koelkast op me te wachten. Mag je dit soort prikken tijdens de zwangerschap?

    Nu we het er toch over hebben, nog een vraag hierover. Mijn verloskundige heeft afgeraden om tijdens de zwangerschap malariapillen te slikken. Helemaal zeker wist ze het echter niet, sommige pillen zouden wel kunnen, andere niet.
    Kan me er ook wel iets bij voorstellen, maar is het echt zo?

    Alvast bedankt!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Jansen,

    malariapillen zijn inderdaad af te raden in de zwangerschap. Hoewel je wel verschillende soorten hebt. Voor dit soort vragen kun je eigenlijk het beste bij de GGD zijn, die weten precies wat er wel en niet kan in de zwangerschap. Ik zou hun even bellen voor advies als ik jou was.

    Mirjam
     
  3. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Jansen,

    Nog een informatie site: http://www.lcr.nl/ links een kolom, zwangerschap. Hier staat wat meer over de malariapillen en vaccinaties.
    En hepatitis A geeft de GG&GD in principe wel als je zwanger bent, dit mag dus ook.

    Groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina