onregelmatige en lange cyclus

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Elco, Jul 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elco

Elco Lid

Jul 14, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    goede morgen dames,

Ik ben op 28 februari met mijn pil gestopt en daarna heb ik heel onregelmatige en lange cycli gehad (28d-33d-42d-50d).
    Nu heb ik gisteren na 50d eindelijk mijn menstruatie gekregen, maar blijf ik last hebben van misselijkheid en enorme hoofdpijn.

Van 16 tot 20 juni heb ik ook een soort tussentijdse bloedingen gehad, dur helder rood bloed, maar geen menstruatie krampen.

Ik heb deze week de dag voor mijn menstruatie begon nog getest en was negatief, dus ga ervan uit dat ik niet zwanger ben.

Maar de lange en onregelmatige cycli maken mij toch onzeker, net als de tussentijdse bloeding.
    Hebben jullie hiervoor enige verklaring of tips??

gr,
    Elco

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Elco,

ik heb geen directe verklaring voor het bloedverlies. Het zou ietwat vroeg zijn geweest voor een ovulatiebloeding, maar goed, het kan.
    De klachten die je nu hebt kunnen bij je menstruatie horen. Je lijf lijkt nog wat ontregeld van de pil destijds, dus geef het nog even de tijd.
    Verder snap ik dat het een eindeloos wachten is bij een onregelmatige cyclus. Toch heeft het vaak een betekenis op de kans om zwanger te worden, al is het bij jullie dan nu zo dat het plannen van je vruchtbare periode heel lastig is. Ovulatietest kunnen uitkomst bieden. Houdt het inderdaad goed bij en als je na een jaar nog niet zwanger bent, kun je met je lijstje en je vragen naar de gyn gaan om meer inzicht te krijgen in je mogelijkheden. Maar wie weet ben je voor die tijd gewoon zwanger. Helaas afwachten.

Groetjes Brigitte

3. Elco

Elco Lid

Jul 14, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Brigitte,

Bedankt voor het snelle antwoord.
    Nog een een vraagje, wat bedoel je met "betekenis op de kans om zwanger te worden"? dat er minder kans is door de lange cyclus omdat ik dus minder cycli hebben per jaar of dat er ook een kans is dat ik niet zwanger kan worden door de lange cyclus?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Ik mis een 'g' zie ik, sorry! Ik bedoelde dus dat het GEEN invloed heeft op de kans om zwanger te worden.

5. Elco

Elco Lid

Jul 14, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, 1 letter verschil doet toch wel veel :)

Share This Page