Leven voor een loser en dagboek van een muts voor 7-jarige?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door merah, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.920
    661
    113
    Vrouw
    #21 zigzag, 23 mei 2020
    Laatst bewerkt: 23 mei 2020
    Ik breek even in met een "bedankt" berichtje! Een aantal titels ken ik niet. Zoontje is 6 en is ook klaar met de AVI niveaus. Kan dus lezen wat hij wil, AVI niveau is niet belangrijk meer maar om het leuk te houden moet wat hij leest wel aansluiten bij zijn belevingswereld en dat is niet altijd makkelijk. Bovendien wil hij het liefst dat er nog leuke tekeningen in voorkomen.

    Als aanvulling wil ik nog zeggen boeken van Jozua Douglas. Zoontje heeft een aantal van zijn boeken gelezen en was daar enthousiast over.
     
    fairy2011 vindt dit leuk.
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113

    Mijn dochter mocht het toen ook echt niet lezen. Nu is ze 9 en vind ik t nog steeds niet geweldig maar in groep 5 is dit niet meer tegen te houden.

    boeken van geronimo stilton en thea stilton zijn ook boeken met veel plaatjes enzo tussendoor. Dat is misschien ook leuk!
     
  3. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien al Harry Potter? Roald Dahl is ook leuk inderdaad, Sjakie en de Chocoladefabriek, de GVR, de Griezels.

    De Gorgels van Jochem Meijer is ook leuk. De boeken van Paul van Loon misschien?

    Hier vind zoon van 6 de boeken van het Leven van een Loser fantastisch, hij leest ze niet zelf maar ik lees ze dan voor en dan leest hij vaak zelf nog een of een paar bladzijde. Kan prima voor die leeftijd.

    Hij leest ook heel graag de Donald Duck. Daar zijn we lid van geworden, die leest hij wel zelf in 1 ruk helemaal uit.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    De Gorgels is zeker leuk inderdaad!
     
  5. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier ook liever niet, maar mijn destijds 7 jarige zat in groep 5 toen ze deze boeken pakte :)
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wat ben ik blij dat die van mij dat (nog?) niet doet. :D
     
    fairy2011 vindt dit leuk.
  7. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mees kees, super juffie en de dikke meester jaap worden hier keer op keer gelezen
     
  8. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    dan zou ik het toch niet doen. Vind t voor een 9 jarige al niet zo. Laat staan 7...
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is dus ook wat ik nu overweeg. Onze dochter zit straks ook met 7 in groep 5. Dan heb ik liever wat ze ze thuis leest en niet via de school bieb. Dan heb ik er nog een beetje zicht op. Maar misschien toch nog even wachten...

    Ik ga nu Julius Zebra maar eens even bekijken. Leven van een loser is deel 1 inmiddels bijna uit. Ze vindt het erg leuk.
     
    fairy2011 vindt dit leuk.
  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Ik lees ook even mee.
    Dochter van 8 leest ook erg goed, en idd soms lastig om boeken te vinden die ze zelf kan lezen en die bij haar aansluiten.
    Dummie de mummie, Roald Dahl en Waanzinnige boomhutten worden hier ook verslonden
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik vond het juist met 8 en zeker met 9 weer wat makkelijker worden. :) Maar de oudste las en leest ook heel graag informatieve geschiedenisboeken. De jongste (nu net 8) mag van mij alles lezen wat ze wil, alleen zal ik zelf boeken als Het dagboek van een muts niet aandragen en zeker niet stimuleren. ;) Als ze ze op school leest en enthousiast is ed, prima, ze mag haar eigen keuzes maken. Het is geen klein kind meer, de onderwerpen die in die boeken spelen zijn haar op zich wel bekend en is ze ook mee bezig, maar ik voel dus niet de noodzaak dat zelf aan te dragen en te stimuleren ed. ;)

    Dummie de mummie en Dolfje ed heeft de oudste heel veel gelezen, de jongste vindt het niets. De GVR en Matilda ed vindt ze ook niets (de films wel trouwens ;)). Ze leest eigenlijk alleen boeken over paarden. :roflmao:
     
    Amarens vindt dit leuk.
  12. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Misschien heeft iemand hier wat aan, dit heeft zoon tussen 8 en 10 jaar ongeveer gezelen:

    Alice in Wonderland en Spiegelland
    De tovenaar van Oz
    Boeken van Astrid Lindgren (Pippi en Karlsson etc)
    Boeken van Roald Dahl
    Narnia
    Nevermoor
    Alles van Harry Potter
    Griekse mythen
    Romeinse sagen
    De koning van Katoren van Jan Terlouw
    Alleen op de wereld van Hector Malot
    Siggi en de vikingen
    Noorse mythen
    Verhalen van de ronde tafel
    De boze heks
    Boeken van Simone Kramer
    Hobbit/Lord of the rings
     
  13. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.376
    1.561
    113
    Nog even iets anders, ik heb voor mijn zoon van net 7 en hetzelfde leesniveau als je dochter ook een abonnement op de kidsweek kinderkrant genomen, goed voor het nieuwsbegrip en iedere week iets nieuws om te lezen.
     
    Patty86 en merah vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina