Levende hamster begraven

Discussie in 'De lounge' gestart door Nathalie1973, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    whahaha, ik heb helemaal in een deuk gelegen om het verhaal! Wat een mazzel voor het beestje dat je dochter daarna nog over de winterslaap heeft gelezen! Weer wat geleerd vandaag, had daar eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord! Heb zelf ook jaren hamsters gehad!

Nou, je dochter zal wel heel blij zijn dat haar hamster nog leeft, en weer lekker thuis is!

groetjes Setje

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hij ziet er echt wel dood uit...

Bekijk bijlage 25012

Foto is net gemaakt.
    Mijn dochter zegt dat ze toenstraks heel zachtig aan een pootje trok en dat dat pootje langzaam weer terug ging

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ziet er wel erg dood uit Naat, jemig

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hmm ik denk eigenlijk dat hij gewoon dood is hoor:S dat van dat pootje is gewoon een natuurlijke terugbuiging denk ik. als je ligt en iemand heft in je slaap (of dood) je arm op dan valt hij terug neer.. of iemand maakt je been zeg maar in buighouding dan valt hij ook terug... word hij niet hard? als een hamster "net" dood is, is hij nog niet hard. dat duurt een tijdje...

wij hebben eens 2 hamsters gekregen (voor mijn broer zijn verjaardag) en de dag erop gingen we naar six flags. maar die hamsters vochten met elkaar, dus appart gezet. 1 in een bak in de slaapkamer, de andere gewoon voor de raam. komen we savonds thuis. ene hamster die gewoon voor het raam stond hardstikke stijf (twas 38graden op de vensterbank!)

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Och gossie,nee hij is echt niet hard.
    Ik durf hem echt niet aan te raken,dat doe ik ook dus echt niet

Even afwachten of ie stijf word?
    ik zie hem ook echt niet ademen

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hmm, zijn zn pootje nu paars of lijkt dat zo? Die horen toch lichtroze te zijn? Ik bedoel, als het een winterslaapje is, verkleuren de pootjes dan ook? Mss staat daarover iets in het boekje?

Gossie, en ik moest er net wel hard om lachen, jouw verhaal. Maar dit is wel sneu!

groetjes Setje

7. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    jeeej hij bewoog, cool!

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hij ziet er inderdaad behoorlijk dood uit!
    Ik zou even naar de dierenarts bellen,in hoeverre je kan zien van een winterslaap.

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.

:D Sorry maar wat een geweldig verhaal!!

Maar Nathalie gelukkig is die weer binnen, levend en wel!;)

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Er staat in het boekje dat je heel voorzichtig aan een pootje of snorhaar moet trekken en er volgt een trage reactie dan is ie niet dood.

We wachten het maar rustig af,Michelle durft hem iig niet op haar kamer vannacht.
    Dus zet ze hem maar even in de badkamer....Deur goed dicht.......(heb 5 katten)

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh zie net de foto...

uhmmm dierenartsje proberen?!?!

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Michelle zegt dat ze nog altijd even roze zijn als anders

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat zieliggggg
    ik weet wel dat als ze in winterslaap zitten, al de vitale functies echt zeer sterk verminderen (heb biomedische wetenschappen gestudeerd) dus dat ze echt enorm weinig ademhalen, heeeeele trage hartslag hebben enzo, volgens mij heb ik dat ooit in een college gehoord..

sterkte ermee.. ik hoop dat ie nog leeft, heb zelf ook altijd hamsters en muizen gehad, weet hoe verdrietig je ervan kunt zijn!!!

dikke knuffel voor hammie....

liefs muis

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

dit zag ik op internet

De winterslaap is een toestand waarin de levensprocessen tot een minimum worden teruggebracht. Ademhaling, hartslag en lichaamstemperatuur dalen tot bestaansminimum.

misschien dat ie zo langzaam ademd dat je het bijna niet kan waarnemen?

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hoe weet je nu zeker of je hamster diep in slaap of echt dood is? Allereerst wordt het lichaam van een hamster in winterslaap niet stijf en hard zoals bij een dood dier het geval is. Er is dus geen sprake van zogeheten lijkstijfheid en evenmin van een vieze lijklucht. Als je de slaper heel voorzichtig iets probeert uit te rollen' of zachtjes aan een poot of snorhaar trekt, zal hij hele trage reflexen vertonen. Als je hamster onverhoopt door een lange slaap overvallen wordt, kun je hem het beste voorzichtig wakker maken door hem langzaam op temperatuur te laten komen, bijvoorbeeld in je handen of in een iets warmere omgeving. Soms is het al voldoende om de hamster toe te dekken met extra nestmateriaal. De kans is groot dat de hamster dan na een paar uurtjes weer helemaal fit rondloopt. Probeer nooit om een hamster met geweld te wekken en plaats hem niet bij een directe hittebron, zoals een kachel. De overgang is dan veel te abrupt en dat kan schadelijk zijn voor de gezondheid van het dier.

Dit heb ik gevonden voor je.... Misschien duurt het even voor hij wakker wordt? Hij ligt er idd wel hetzelfde bij zie ik op je foto!

groetjes Setje

16. 4days

4days Niet meer actief

Hhahahaha, wat een actie! Maarja, had volgens mij iedereen kunnen gebeuren, je moet het maar net weten... Trouwens, volgens mij worden ze altijd heel snel stijf als ze echt dood zijn, dus zo lang het diertje soepel aanvoelt zal het niet dood zijn.

17. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ah gos....

en wat een verhaal!!! :$

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Net even gevoeld (met een vriendelijk voorwerp)
    Hij is niet stijf,en volgens mij zag ik zijn staartje heel heeeeeeel langzaam bewegen,maar ik heb al een wijntje op,morgen maar weer eens voelen

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Wat een verhaal zeg! echt duimen dat het beestje inderdaad nog leeft..

En anders zou ik morgen inderdaad even een dierenarts bellen, zeker als het idd niet aan te raden is zon winterslaap want wellicht kan t beestje dan alsog ziek/zwak worden als het zo blijft!

heb je toevallig al geprobeerd even met het beestje in je handen te zitten? wie weet merk je dan wel tekenen van leven en idd, een klein knaagdiertje dat sterft wordt snel stijf en dan ook echt stijf. dus dat zou je toch moeten merken lijkt me.... :(;)

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb al gezegd tegen Michelle pak um dan...

Ze durft niet.....ik al helemaal niet:$:$:$

Deel Deze Pagina