Kinderen kopen nieuwe hond voor buurtgenoot 24-02-2012 | 17:36 Delen: 27 Print Kinderen uit de Rotterdamse wijk Hillesluis waren zo begaan met het verdriet van hun buurman John, die deze week afscheid moest nemen van zijn geliefde Sint-Bernard, dat ze geld hebben opgehaald om een nieuwe pup te kopen. Vrijdagmiddag stonden ze bij John op de stoep. John en zijn Sint-Bernard waren lang onafscheidelijk, maar afgelopen week overleed de viervoeter. De stukadoor was er kapot van. Om hem te troosten, gingen kinderen van de Willem van Oranjeschool langs de deuren om te collecteren. Het resultaat: 544 euro. Van het geld kochten ze een nieuw hondje voor hun buurtgenoot: een jonge Leonberger. "Niet te filmen", zegt John. "Echt onvoorstelbaar. Ik weet niet hoe ik de buurtbewoners hiervoor moet bedanken." ik vind dit echt een toffe actie van de kinderen stond op de site van rijnmond.nl
dat vind ik nou zo'n lief gebaar eh ik zou ook zeker super trots zijn nou meer apen trots op mijn kindjes als hun ook zoveel respect en waardering opbrengen voor onze buurt
Heel lief gebaar, inderdaad. Echter ... toen mijn hondje kwam te overlijden was ik daar ook kapot van. Had toen niet direct het gevoel dat ik deze wilde 'vervangen' met een nieuwe pup. Dat heeft wel een jaar geduurd voordat ik er weer klaar voor was. Gelukkig maar dat deze buurman wel heel blij was met het gebaar.
idd... mooi dat dit initiatief uit de kids zelf komt.... Die acties van bijv. Jantje Beton zijn in mijn ogen zo opgelegd, alsof een kind denkt, hè ja, laat ik eens wat doen met Jantje Beton! Nee, die organisatie ligt toch in handen van de volwassenen. Weinig ruimte voor de spontaniteit en initiatief van kinderen zelf. Deze actie raakt toch de kern van goed kunnen doen en voor elkaar klaar staan?!
sja ik vind het wel een hele lieve actie natuurlijk... maar die kinderen denken wel heel erg... hond overleden, kopen we toch een nieuwe... is de buurman niet meer verdrietig. Alsof dat vervangbaar zou zijn... Mijn hondje is in oktober overleden en natuurlijk zou ik het hardstikke lief vinden als buurtkinderen dit hadden gedaan maar eerlijk gezegd had ik daar niet echt behoefte aan. Hoe kunnen die kinderen trouwens een hond kopen? Moet je daar geen 18 voor zijn?