bloeddruk stijgt

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dorisn, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Vandaag bij de vk geweest en mn bloeddruk is voor mijn doen wat verhoogd. Vorige week 72/110 en nu 84/120. Moet morgen weer laten meten en urine inleveren.
    Heeft iemand hier ervaring mee? (Graag een beetje positief)
    De vk zei dat het ook een voorteken kan zijn voor de bevalling. (Daar hoop ik maar op)

2. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn bloeddruk is normaal gesproken nog lager en nu wat jij zegt. Ze doen er alleen niks mee hier ondanks dat ik zeg dat ik nu een torenhoge bloeddruk heb.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Vind het aan de ene kant natuurlijk heel goed dat ze zo oplettend zijn, maar merk dat ik me nu toch wel zorgen maak ondanks dat ik overal lees dat het een normake bloeddruk is.
    We hebben thuis ook een bloeddrukmeter en ik heb net gemeten en hij was 114/73.
    Ik ben gisteren wel heel druk geweest voor mijn doen en om bij de vk te komen moest ik een nieuwe heuvel op fietsen. Misschien dat dat er mee beetje te maken heeft.
    Morgen brengt mn schoonmoeder me met de auto dus dan heb ik de inspanning van het fietsen niet.

4. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Positief: je onderdruk zit onder de 90 dus dat is een goed teken. 9 van de 10 keer gaat die boven de 90 als er een zwangerschaps vergifteging is. Mocht dit toch zo zijn ben je ver genoeg en kan je kindje veilig komen!

Hopelijk is het de bevalling die zich aankondigd! Succes met de laatste loodjes en de bevalling!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Maar is het ook zo dat ie boven de 90 komt als je normaal een lage bloeddruk hebt? Dat is een beetje waar ik mee zit en wat ik dus nergens kan vinden.
    En idd. Als het niet goed is kan ik gewoon direct bevallen. Tis dan alleen zuur dat het dan niet thuis mag, maar verder maakt dat niet uit.
    We wachten het wel af. Of we zien het morgen in mn urine en bloeddruk of het is een voorteken en dan kunnen we gaan genieten van de kleine. Hoe dan ook we kunnen er nu niks mee.

6. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Er werd tegen mij altijd gezegd van wel. Mijn onderdruk was altijd rond de 65/70 en is maar tot de 85 max gekomen ( dit is dan wel weer minder positief voor je )

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mn bloeddruk was nog wel wat hoog maar mn urine was schoon. Moet nu rustig aan doen en als ik klachten krijg aan de bel trekken.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn bloeddruk ging aan het einde ook wat omhoog, regelmatig op eiwit laten checken maar was telkens ok. Dat ze op eiwitten checken is dus prima. Het gaat ook om de bloeddrukstijging en niet om de werkelijke bloeddruk volgens mij. Bij mijn nicht steeg haar bloeddruk ook, ze had van zichzelf een hele lage bloeddruk, de vk maakte zich geen zorgen omdat de bloeddruk op zich niet hoog was (maar wel veel hoger dan normaal voor mijn nicht). Helaas was het dus wel helemaal mis, of het aan de bloeddruk heeft gelegen weten we niet, mijn nicht denkt van wel. Maar goed, bij haar hebben ze dus niet op eiwitten gecontroleerd, bij jou houden ze het goed in de gaten, dus komt goed :)

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ben ik ook erg blij mee. Mijn vk is sowieso erg van het zekere voor het onzekere nemen.
    Zolang ik geen klachten krijg is het gewoon afwachten en hopen dat de kleine snel komt.

10. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Hoe is het nu met je?

11. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    je bloeddruk (onderdruk) mag 20 punten stijgen met de start van de zwangerschap.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Heb zondag de vk gebeld omdat ik me absoluut niet lekker voelde. Die is geweest en mn bloeddruk was 125/80 dus alweer lager dan vrijdag. Waarschijnlijk is het een combi van het einde van de zwangerschap, over vermoeid en daardoor stress door die verhoogde bloeddruk. Vandaag bij de vk geweest om te strippen en mn bloeddruk was 120/78. Heb ook weer 2nachten redelijk geslapen en ben weer mn redelijk nuchtere ik. Wel moet ik donderdag weer op controle omdat ik zo slecht slaap en ze me niet al te lang willen laten doorlopen. Ik ben namelijk nogal snel, oververmoeid door de combi slecht slapen en pijn door bi.
    Ik hoop dat het strippen geholpen heeft en dat ik donderdag niet naar de vk hoef maar lekker met de kleine lig te tutten.

Deel Deze Pagina