Tarwekiemolie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Beginneling, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beginneling

Beginneling Actief lid

Apr 25, 2008
    480
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben benieuwd wie er van jullie tarwekiemolie gebruikt ter bevordering van het zwanger worden, of wie er positieve verhalen over heeft.

Ik heb al heel wat positieve verhalen gelezen op internet, maar ik vind geen topic meer die actief is.

Voor degene die niet weten wat tarwekiemolie met je kan doen en wat het inhoud:

Tarwekiemolie is een goudgele, koudgeperste, naar graan ruikende olie, gemaakt van de kiemen van de tarwekorrels. Het is het voedingsmiddel dat het rijkste is aan vit. E op aarde. Naast de antioxidant vit. E bevat het ook betacaroteen (voorstadium van vit. A), een hoog gehalte aan onverzadigde vetzuren en hoogwaardige lecithine. Bevat verder octacosanol, selenium.

Uit een Duitse studie blijkt dat zo’n 50% van de vrouwen en 70% van de mannen een tekort heeft aan vitamine E.

Gebruik :
    · Stress, overspannenheid, mentale en fysieke vermoeidheid, chronisch vermoeidheidssyndroom
    · Zenuwzwakte, overgevoeligheid
    · Vruchtbaarheidsproblemen, impotentie, prostaatvergroting; verbetert de functie van de geslachtsklieren
    · Zwangerschap, borstvoeding, klachten in de overgang zoals opvliegers en zenuwachtigheid

· Geheugenzwakte, duizeligheid, evenwichtsstoornissen
    · Bevordering van de inwendige ademhaling van de cellen
    · Preventief tegen kanker
    · Reguleren van over- en ondergewicht; verbetert de opname van selenium
    · Hart-, vaat- en doorbloedingsstoornissen, flebitis
    · Betrokken bij de vorming van een stof die zenuwimpulsen overbrengt naar de spieren en dus van nut bij ziekten als M.S., myasthenia gravis, epilepsie, encefalitis
    · Bij hemolytische anemie (bloedarmoede niet veroorzaakt door een gebrek aan ijzer
    · Heeft een gunstige invloed op de hele stofwisseling, o.a. de eiwitstofwisseling
    · Sportbeoefening; tarwekiemolie vermindert de behoefte van cellen aan zuurstof en de vermoeidheid in de spieren en verbetert het uithoudingsvermogen, verlicht spierspasmen
    · Verlicht de pijn van artritis
    · Bij nierontsteking
    · Vertraging van het verouderingsproces
    · Bij bruine pigmentvlekken in de huid. Dit zijn geoxideerde vetten in de huid door een tekort aan vitamine E en carotenen
    · Teveel aan ‘slechte’ cholesterol
    · Ondersteunt de celregeneratie
    · Uitwendig wordt hij gebruikt tegen een droge huid, bij doorligwonden, gaat verhardingen tegen, bevordert de doorbloeding, werkt vitaliserend
    · Verlichting van de symptomen bij neuromusculaire aandoeningen: M.S., A.L.S.,…
    · Bij aantasting van de hersenen door dementie, ziekte van Alzheimer, ziekte van Parkinson
    · Bevordering van de wondgenezing na een operatie of bij brandwonden tegen de jeuk
    · Werkt licht laxerend
    · Als antioxidant speelt vitamine E een rol bij het voorkomen van oxydatie van poly-onverzadigde vetzuren en het afbreken van schadelijke stoffen (vrije radicalen, o.a. door pollutie), die de celstructuren beschadigen
    · Helpt voor een deel de nadelige gevolgen van het gebruik van de "pil" en van gechloreerd drinkwater te verminderen
    · Bevat natuurlijke oestrogeen; megadoses kunnen testikeldegeneratie en libidoverlies tot gevolg hebben bij sommige mannen. Om deze reden kan het aangewezen zijn eerder octacosanoltabletten te nemen, een andere inhoudsstof van tarwekiemolie. Vrouwen die last hebben van pijnlijke knobbeltjes in de borst veroorzaakt door een overmaat aan oestrogenen, kunnen beter tarwekiemolie, yam-wortel en sinaasappelschillen vermijden.
    · Beschermt de sturende werking van de hypofyse, dat er oxidatie van hormonen voorkomt.

En bekijk deze link:
    http://www.jaczitman.nl/Columns/geneeskrachtigemiddelen/tarwekiemolie.htm

Als het niet helpt om zwanger te worden dan helpt het wel bij heel veel andere dingen :D

Ze zeggen dat het je bloedsomloop verbeterd waardoor de baarmoeder ook goed doorbloed wordt en daardoor de innesteling wordt bevorderd.

Ik gebruik deze olie nu 1,5 cyclus, ben erg benieuwd! En zou het leuk vinden om in contact te komen met meiden die dit ook gebruiken of gebruikt hebben!

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Zo als ik het zo lees klinkt het wel positief. Ik denk dat ik het ook ga gebruiken binnenkort gezien het voor een heleboel dingen goed is.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Het schijnt ook positief te werken op de doorbloeding en daardoor ter voorkoming van miskramen en innetseling te bevorderen. Ik heb het maanden lang geslikt en bij mij helpt het dus niet :( . Je kan het altijd proberen en kwaad kan het niet. Het is trouwens bij de kruitvat te koop voor 3 euro per potje.

4. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hihi, ik dacht dat dat alleen in shampoos zat ;)

De Vitamine E en selenium die erin zitten zijn in elk geval goed als je zwanger wil raken. Verder is het mij niet bekend. Je kan het altijd proberen!

5. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Ik zit er aan te denken om het ook te gaan gebruiken ivm pms klachten en onregelmatige cyclus. Volgens mij kan het verder geen kwaad. Ik ben ook benieuwd naar meningen van dames die het gebruiken.

6. Beginneling

Beginneling Actief lid

Apr 25, 2008
    480
    0
    0
    Als het al niet helpt om zwanger te raken dan helpt het inderdaad voor heel veel andere dingen wel! Ik merk dat mijn huid (gezicht) er veel beter uit is gaan zien. Ik had vaak puisjes en oneffenheden en ik heb nu een gave huid! Ook m'n haar glanst mooi! Dus ben er nu al blij mee haha.

Nu nog hopen dat het helpt om zwanger te worden! (daar gebruik ik het in eerste instantie voor)

Ben toch erg benieuwd of andere meiden nog goede ervaringen met deze (wonder)olie hebben.

7. nairam

nairam Actief lid

Oct 8, 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik ben het vorig jaar augustus gaan gebruiken, halverwege mijn cyclus toen, ben na de tijd nog 2 keer ongesteld geweest (aug + sept) en werd toen zwanger, helaas dan een miskraam.
    Maar ik had er wel baat bij...
    Ik gebruik het nog steeds overigens, maar het wil nu nog niet zo vlotten..
    Maar goed, niet geschoten is altijd mis.. toch !?
    En baat het niet, het schaat niet !

8. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Hoi meiden,

Mijn moeder heeft het tijdens de zwangerschap (van mij) veel geslikt.
    De bevalling ging erg makkelijk en soepel.
    Om 08.10 uur was ze nog aan het wandelen in het ziekenhuis en om 08.49 uur ben ik geboren.
    Bijna mijn hele leven heb ik een gave huid gahad.

Na mijn 1ste miskraam ben ik pas last gaan krijgen van puistjes o.a tijdens de menstruatie periode.

Dus voor het aanstaande kindje is het altijd een plus punt.
    Om zwanger te worden... dat weet ik niet.... maar ik denk dat ik het ook aan ga schaffen.

groetjes Jane

9. Beginneling

Beginneling Actief lid

Apr 25, 2008
    480
    0
    0
    Hallo, nou ik gebruik het nu al zo'n 3 maanden en ben nog niet zwanger hoor! Nu geloof ik er ook niet meer zo in, ik blijf het wel gebruiken want mijn gezichtshuid is er echt heel gaaf van geworden. Als ik het een dag niet slik krijg ik alweer langzaam aan een wat onzuivere huid.

Ik hoop dat het gebruik van tarwekiemolie bij andere wel z'n werk doet!!!

Share This Page