hallo, ik ben nu 23 weken zwanger, de verloskundige heeft van de week aangegeven dat ik misschien 2 tot 3 weken verder zwager ben. ik ben nu eind juli uitgerekend, kan het nu zo zijn dat deze datum bijgesteld kan worden naar misschine begin juli? kan het zo zijn dat mijn kindje ineens een groeispurt heeft gemaakt? met de 20 weken echo hebben ze mijn toen niet verteld dat ik voor liep. en waren all afmetingen normaal vergeleke met de zwangerschapsduur ik begin toch een beetje onzeker te worden. kan iemand een duidelijk antwoord geven? alvast bedankt
Hoi sonja, Je kan een datum bij 22 weken niet meer gaan verzetten. Heb je een termijnecho gehad? voor de 12 weken? Dan moet je gewoon die datum aanhouden. En heeft je kleintje inderdaad een lekker groeispurtje gemaakt. Wat vaak voorkomt rond dit termijn. Overleg het nog even met je verloskundige. Het lijkt me niet handig op de helft van je zwangerschap de datum te gaan verplaatsen. Imke
bedankt voor je antwoord, maar als ik het goed begrijp, kan de datum wel aan gepast worden? met de 12 weken echo hebben ze de datum van 28 juli aangehouden. is het aan de verloskundige om de datum aantepassen? dan zou ik opnieuw een zwangerschapsverklaring moeten krijgen (ivm werkgever)? alvast bedankt voor het antwoord
Hoi Sonjaja, een termijn wordt na de termijnecho eigenlijk nooit meer aangepast, anders zou je een klein of groot kindje niet tijdig onderkennen. Maak je over de groei nu nog maar geen zorgen, want kindjes hebben nu eenmaal een paar keer een groeispurt en wie weet loopt ie vlg keer weer gelijk. Een nieuwe verklaring is dus niet nodig. Groetjes Brigitte