Waar op letten bij matrasje kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dolfijn, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo dames,

Wij gaan morgen waarschijnlijk ons kamertje uitzoeken. En in een ledikantje hoort natuurlijk een matrasje. Nu zijn er heel veel verschillende soorten met zeer uiteenlopende prijzen. Wat is belangrijk en waar moeten we op letten?
    En wat je heb je verder nog meer allemaal nodig om een bedje goed en veilig op te maken? (sorry, misschien beetje domme vraag, maar het is mijn eerste kindje....) :oops:

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. Dolfijn

2. Niet meer actief

hihi, als je echt uitgebreid advies wil dan moet je gewoon een babywinkel inlopen en vragen waarin de verschillen zitten :)

Maar volgens mij moet je erg letten op de stevigheid en de luchtdoorlaatheid (zeg ik dat goed?) Dat het ademend is, dus niet van dat schuimrubber.
    Verder hoe dikker, hoe duurder lijkt het wel :p

Voor de opmaak heb je van alles en nog wat wat wij toen we klein waren nooit hebben gehad. :rolleyes: maarja. Je kunt kiezen uit zeiltjes, speciale moltons, gewone moltons, hoeslakentjes dekens, etc. Goed op letten dat het dus allemaal ademend is, liefst katoen dus.
    Geen kussens en dekbedjes.

Maar ik geloof dat de kraamhulp je het die eerste dagen goed leert.

3. Niet meer actief

goede vraag ik zit een beetje met hetzelfde prijzen lopen echt uiteen van 25 euro tot 200 euro, terwijl ik die van 50 euro bv best goed vind aanvoelen, ik vraag me af hoeveel je betaald voor onzin (verkooppraatjes) en hoeveel nu werkelijk nodig is...

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb een matrasje gekocht bij Leenbakker, een pocketveermatrasje van 20 cm dik, met een speciale anti huisstofmijt hoes. 30 euro, en van zeer goede kwaliteit. Hetzelfde soort matrasje bij de speciaalzaak kostte 90 euro :confused:

5. Niet meer actief

ja precies dat bedoel ik nou word je toch gek van als aanstaande ouder (je wilt het goed doen en daar maken ze gewoon misbruik van!)

6. Niet meer actief

Leenbakker? Goede tip, volgens mij betaal je daar bij prenatal 150 voor ofzo... :(

7. Niet meer actief

nou ik weet waar ik naartoe ga, mijn moeder hadden ze een "opa en oma" matrasje verkocht omdat ie daarin toch niet zoveel ligt (hoefde die volgende hun niet zo goed te zijn) TOCH NOG 50 eurie!

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wij hebben ook dit matrasje. Prima kwaliteit!

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    het is maar net wat jezelf belangrijk vind.
    ik vind het belangrijk dat als mijn kindje zich zelfstandig omdraait (en niet terug kan draaien )
    niet stikt in het matrasje.

succes!

groetjes susanne

10. Niet meer actief

ja dat is grappig dat je dat zegt stitch wat mijn oma (met 9 kinderen vroeger zou zeggen) ;

mijn hebben allemaal op de buik gelegen en leven allemaal nog...het is tegenwoordig wel dat ze je echt overal bang voor maken :(

11. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    dat is ook zo.
    maar ik neem hiermee liever het zekere voor het onzekere.

groetjes susanne

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ stitch: wat voor matrasje heb jij dan om dat te voorkomen? Zijn daar speciale matrasjes voor?

13. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    Er is een nieuw matras op de markt. Volgens mij het babyprodukt van 2007. Een matrasje waarbij het hoofdje niet plat wordt, geheel ademend is, allergievrij etc. Het kost 190 euro, is van Purflo en te koop bij babypark, prenatal, kidsfactory etc.

Wij hebben ook lang gedacht omdat het een duur matras is, maar toch gekocht....

Succes

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    idd. dat matrasje heb ik idd gekocht. bianca
    groetjes stitch

15. Niet meer actief

ik denk dat ze vraag welk merk enzo het is niet of jij het gekocht hebt...

16. Niet meer actief

ik heb bij de kwantum gewoon een matrasje gekocht. Kost 30 euro en daar slaapt astrid al bijna 2 jaar op!

17. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    ik heb wel van mijn broer met inmiddels 3 kids en de vierde opweg begrepen dat er bepaalde stoffen in de "gewone"matrasjes zitten die de baby dan inademd. Omdat een babytje er natuurlijk heel wat uren in slaapt adviseerde mijn broer echt een matrasje aan te schaffen wij de babywinkel waar die stofjes niet inzitten.
    Ik weet natuurlijk weer niet wat voor stifjes en ook niet of ze bij de leenbakker de goede hebben.

Ik ben dan ook nog wel zo dat ik bij de babywinkel zou vragen wat het verschil dan is met het matras van hun en die van leenbakker voor veel minder geld....gewoon vragen en je krijgt echt wel serieus antwoord.

Voor mn wiegje kost het matrasje waarschijnlij iets van 50 eur..en danis ie nog op maar gemaakt ook (ovaal wiegje)..ik vond dat niet te duur

Succes

18. Niet meer actief

Met al die wetten en regeltjes in Nederland zouden ze toch geen matrasjes verkopen waar schadelijke stoffen inzitten? Ik neem aan dat een matrasje van dat formaat alleen maar wordt gebruikt voor een baby. Lijkt me niet dat daar dan iets echt mis mee kan zijn... toch?

19. ruzaldo

ruzaldo Lid

1 sep 2006
    37
    0
    0
    programeur
    tilburg
    Wij hebben bij van Asten poketviering matrasje gekocht- was aanbieding van 172 voor 75 en dan nog Airosleep.

20. missyb

missyb Niet meer actief

Wij hebben een goed passend matrasje van 3 jaar oud.
    Als je een wieg van vroeger hebt waar je zelf in hebt gelegen is ook niet volgens de veiligheidsregels.
    volgens maakt het niet veel uit wat voor matrasje je hebt, en stikken in een matrasje :confused: dat lijkt me heel sterk.
    als je maar katoenen onderlaken bovenlakens hebt.

Deel Deze Pagina