Wanneer is vaak te vaak?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxPetra, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

hallo allemaal!

Ik vroeg me af of jullie weten wanneer je genoeg aan het klussen bent en wanneer vaak klussen te vaak is?
    Misschien een beetje intieme vraag maar ik kan er zo over piekeren.

Van vrienden hoor ik ook zulke verschillende verhalen, want de ene is 2,5 week lang elke dag aan het klussen en die zijn dan na 2 maanden zwanger, anderen vertellen dat ze maar een paar keer in de maand hebben geklust en die waren de 1e maand al zwanger en weer een ander zegt dat je om de dag moet klussen ivm de kwaliteit van het zaad.

Zou het echt zo zijn dat wanneer je het vaak doet je sneller zwanger bent of slaat dat nergens op en is dat bij die vrienden een toevalstreffer? aaarrrggghhhh!! Hoe zit het nou!
    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

2. miep8

miep8 Lid

30 dec 2010
    73
    1
    8
    NULL
    NULL
    afgelopen maand hebben wij 2 keer geklust op vrijdag en maandag en maandag/ dinsdag was mijn eisprong ( denk ik gebruikte geen ovu testen) en nu zwanger! andere maanden hadden we vaker geklust maar zonder resultaat,
    dus ik denk persoonlijk dat het niet uit maakt of je het 10 keer doet of maar 2 keer!

succes!!!

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

ohw wat goed joh, gefeliciteerd!

Wij zitten nu in ronde 6 en hadden andere maanden zoiets van...we zien wel! maar omdat we het allebei erg graag willen hebben we nu zoiets van...we gaan er nu echt voor!
    Ik hoop deze maand ook eindelijk positief te testen!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    wanneer is het te vaak?
    zodra het pijn gaat doen? hihi (sorry hier een beetje melig)

maar hier was het op de gok, om de dag als het rond mijn vruchtbare periode was

5. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

en na hoeveel rondes was je zwanger?

bij ons heeft het 'op de gok klussen' tot nu toe nog niet gewerkt..dus wie weet dat onze nieuwe tactiek beter werkt ;)

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier anderhalf jaar

maar heb/ had pcos, dus onregelmatige cyclussen, liep dus bij de gyn, zou beginnen met hormonen spuiten en werd toen toch nog net zelf zwanger

7. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    ik lees vaak dat je het om de dag moet doen. Niet iedere dag ivm dat het zaad dan niet goed meer is. Maar ja of dit helpt zo vaak geen idee. heb er geen ervaring nog mee.

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Elke dag is niet zinvol. Twee-en-halve week is ook onnodig, tenzij je er gewoon lol in hebt ;). Je kunt het beste een paar dagen op/rond je eisprong om de dag klussen.

9. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Om de dag klussen is in principe voldoende om zwanger te worden (geadviseerd door gyn), maar voor de kwaliteit van het sperma maakt het niet uit of je elke dag klust of niet.

10. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij deden het elke dag en was de 1 ronde zwanger :D

11. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    in onze 1e ronde, hebben we het om de dag gedaan, tot een paar dagen voor mijn eisprong. toen elke dag en ná mijn eisprong nog maar zeer weinig...geen resultaat dit keer.

12. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Dank je wel voor jullie reacties!

Ja oke, dus als je een paar achter elkaar rond en op je eisprong gaat klussen is het genoeg. (voor zover dat mogelijk is dan want dat is natuurlijk bij iedereen weer anders)

Misschien moet ik er ook niet zo bij nadenken want sommige zeggen ook dat ze heel lang met de billen omhoog liggen, maar in hoeverre dat dan weer helpt.
    we gaan gewoon aan de slag en zien het dan wel...hopelijk snel 8)

13. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Kijk!! dat bedoel ik dus.
    het heeft misschien dus wel zin...kwaad kan het in ieder geval niet ivm de kwaliteit van de zaadjes als ik jou verhaal zo hoor

14. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat met de billen omhoog en benen in de lucht heb ik ook gedaan haha:D

15. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Petra, ben blij dat jij het vraagt, ik pieker hier ook genoeg over namelijk..
    En heb al genoeg om over te piekeren.. :p

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik denk dat vaak te vaak is als je er geen lol meer in hebt ;)

17. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

hihi ik heb gisteren een kussen onder mijn billen gelegd...mn man zag ik echt kijken van ...oohhhh wat gaat zijn nou weer doen:p
    dus dat met die benen omhoog wacht ik nog maar even mee ;)

18. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

daar heb je ook zeker gelijk in. ik piekerde gewoon enorm over het hoe en wat dus ik dacht..ik maak een topic aan.

super dat jullie allemaal reageren!

19. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

haha tsja als je zwanger wilt worden ga je volgens mij ineens over alles piekeren..ik ken het hoor!
    Deze maand probeer ik het wel wat meer los te laten..voor zover dat kan..en gewoon wat vaker actief te zijn.
    afwachten maar weer...

hoelang ben jij bezig Vlinder?

Deel Deze Pagina