Ik heb eerst een Bosch gehad, 6 jaar prima gedaan. Hij was nog niet op toen ik die weg deed. Ik heb toen een Miele gehad van iemand die hem 4 jaar had. Ik vond die vanaf het begin zo zo, na 1 jaar weg gedaan. Nu heb ik een Inventum (scoorde goed bij de consumentenbond). En die gaat al 3 jaar prima mee.
Dat is wel erg snel... Hier een whirpool (zat er al in) Inmiddels al 10 jaar en doet het super. 1x een nieuwe pomp in gegaan (2 jaar geleden)
Ik heb een simpele Indesit, ik heb het ding 10 jaar geleden gratis opgehaald, en inmiddels is hij al 2x meeverhuisd. Doet het nog prima. Ik denk dat hij een stuk ouder is, mijn vader heeft namelijk een vergelijkbaar model, maar die staat er onderhand al 20 jaar. Doet het ook nog prima..... Mijn advies: Koop een simpele tweedehands, zonder elektronica. Het enige probleem wat mijn vader en ik hebben is dat het klepje van het zeepblokje niet meer vanzelf open gaat, maar wij gooien de blokjes gewoon bij het bestek, werkt prima. In de afgelopen 10 jaar heb ik nog nooit iets vervangen, ik heb alleen 1x een dingetje uit de sproeiarm gehaald, een 'kraalschuimpje' van zoonlief die een gaatje verstopte.
Bedankt voor jullie tips en ervaringen, we blijken aanvullende garantie te hebben tot 5 jaar, dan hoeven we alleen voorrijkosten te betalen dus ik bel maandag even om een afspraak in te plannen.