zoveel topics over schoonmoeders moet toch effe kwijt weten niet wat we ermee moeten schoonmoeder beste vrouw af en toe wat maffe dingen, ben geen dikke vriendjes met r maar hoeft ook niet, ze is een leuke oma en gaan gewoon op de koffie, vragen dr vaak mee met uitjes (ze is gescheiden en tienerdochter thuis die vaak weg is) gewoon gezellig, geen rare dingen, geen bemoeienissen/ruzies of iets wij waren vandaag vroeg op pad naar intocht in de stad met dat de sint binnen is gekomen bij t haventje lopen we met de massa mee richting gemeentehuis zien we inene schoonmoeder alleen staan dus wij praatje, manlief vraagt ben je alleen, ja ze was alleen dus we vragen ga je mee en daarna lekker koffie drinken nee ik ga weer naar huis ik kwam alleen kijken of jullie er mssn waren en of ik jullie tegenkwam huh okay we vinden dit een beetje maf of ligt dit nu aan ons, manlief die had iets van huh is ze ons nu aan t bespiede we hebben er oo niet bij stil gestaan om dr mee te vragen eigenlijk, maar dat hoeven we toch ook niet bij elk dingentje te doen, toch? mssn dat ze zich vergeten voelde, maar ja ze had ook zelf kunnen bellen met de vraag of wij gingen, doet ze ook wel vaker naja moest t effe kwijt, beste vrouw verder hoor!
Tja lastig, misschien vond ze het gewoon even leuk jullie tegen te komen en te zien hoe de kinderen reageerde op het sint gebeuren en wilde ze verder gewoon weer haar eigen dingen doen. Maar nee hoor, je hoeft haar zeker niet bij alles mee te vragen... jullie hebben je eigen gezin.
Misschien wilde ze zich niet opdringen maar was ze toch nieuwsgierig hoe haar kleinkinderen de intocht vonden. En wilden ze eigenlijk zich zelf niet opdringen. En misschien vind ze het gewoon eng of jammer dat jullie haar niet mee gevraagd hadden kan allemaal toch. Zo te lezen een betrokken oma. In het volgende jaar gewoon eens vragen of ze ook zin heeft om mee te gaan. Kan in elk geval iemand de foto.s maken... Denk eigenlijk dat je je er niet te druk om moet maken.
Even kijken of ik dit goed begrijp.. Jullie gingen met jullie gezinnetje naar de intocht. Daar kwamen jullie schoonmoeder tegen. Jullie vroegen of ze mee wilden wat drinken. Dat wilde ze niet, ze kwam daar alleen kijken of jullie er waren of dat ze jullie daar tegen kon komen.. Ik snap t niet. Dus, ze ging er naartoe om jullie daar tegen te komen, althans, ze gokte er op. Ze komt jullie tegen, maar ze wil niet mee wat drinken? Dus ze wil jullie wel zien, maar niks met jullie gaan doen? Owkeeej. Ja, dat is vreemd. Woont ze ook in dezelfde stad als jullie? Kwam ze daar wel voor jullie, niet voor iemand anders, dat ze met hun mee liep toevallig? Lijkt me vreemd als ze echt boos is dat jullie haar in eerste instantie niet meevroegen hoor. Dan had ze zelf moeten bellen wat jullie plannen waren vandaag..
yup fluff je hebt t goed, ze woont in dezelfde stad nog sterker 3 straten van ons vandaan ze kwam voerigens niet boos over ofzo, net nog met manlief erover gehad we snappen t gewoon echt niet paar weken terug belde ze of wij ook naar de kermis gingen toevallig waren we dat wel van plan toen is ze ook gewoon hop mee geweest ze wilde verder niet mee ze ging naar huis snap t nog niet maar ja we laten t maar gaan daarom de titel al beetje maf
Misschien vond ze het dan ook wel gezellig om naar de intocht te gaan, beetje nostalgie ofzo. En hoopte ze dat ze jullie daar tegenkwam om even te kletsen en te genieten van de aanblik van de kleinkinderen. Als ze verder niet boos is, zou ik me er ook niet druk over maken. Maar als ze zo begaan is met de kinderen en de Sint, is het misschien wel leuk om ook een schoentje te zetten bij oma. Heeft ze toch een beetje het idee dat jullie haar erbij betrekken. Als je denkt dat het dat kan zijn tenminste.
mijn vader ging ook ff kijken bij sinterklaas gewoon ff of wij er ook waren ik zie geen probleem en om dit al bespieden te noemen.....
Oh mijn moeder zou dat ook zo kunnen doen. Even eruit fietsen en naar Sinterklaas komen kijken en kijken of ze ons toevallig ziet. Ziet ze ons dan maken we een praatje en fiets ze weer verder. Ziet ze ons niet, is het ook goed. Ik zou me er niet druk om maken of dingen achter gaan zoeken als ik jullie was.
Ik zie het probleem ook niet zo.. Misschien beetje typisch, maar om het bespieden te noemen. Ze zegt toch ook gewoon hallo, anders was ze wel ergens om een hoekje gaan staan kijken Weet dat mijn oma dat ook wel deed. Gewoon even kijken, voor de gezelligheid. En dan was het leuk als ze ons zou tegenkomen. Verder niks vervelends. Juist even spontaan hallo zeggen, zonder gelijk alle beleefdheden van een bezoek te hebben..
t is al 'opgelost' (t ging trouwens ons niet erover wat ze daar deed, maar meer om de antwoorden erna) ze was hier net effe thee drinken en ik heb t effe aangekaart, manlief zat zich beetje boos te maken en bha hebben we niets aan dus haar antwoord, omdat ze al met veel dingen meegaat en regelmatig mee kan eten als ze alleen is wilde ze niet zeurderig/opdringerig over komen om ons te bellen of ze mee mocht, ze ging naar huis omdat ze ons niet tot last wilde zijn verder effe erover gehad en wij vinden t niet erg als ze mee gaat met veel dinge of iets, maar wel kriebels krijgen als t zo gaat gezegt dat ze altijd kan vrage/bellen of iets, maar dat wijzelf er soms effe niet bij stil staan om te vragen weer uit de lucht
Misschien was ze een beetje verward of vind ze het leuk om even te kijken en jullie tegen te komen zonder te bellen of jullie daarheen gingen. Misschien even aan haar vragen of het nog goed gaat met haar?
Wat goed! Hihi ja zo iets bedoelde ik al met van dat ze jullie niet wilde bellen om soort van lastig te vallen
Kan me goed voorstellen dat opa of oma even komt kijken naar de vrolijke gezichtjes van de kleinkinderen tijdens de intocht van Sinterklaas. Leuk toch! Snap je achterdocht niet zo goed eerlijk gezegt... (o zie net dat jullie erover hebben gepraat, snap haar reactie goed)
Wat een lieve schoonmoeder en dus eentje die zich duidelijk niet op wil dringen Fijn dat jullie het uitgesproken hebben!
Wat een lieve schoonmoeder zeg! Ze wil haar zelf niet opdringen maar wel de blijde gezichten zien van haar kleinkinderen goed dat jullie even gepraat hebben.