Vader beschonken in auto; zoontje 4 zwaargewond na ongeluk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door frannie82, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Vreselijk!

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is hier in de buurt, ik heb gisteravond nog over die weg gereden.. verschrikkelijk! !!

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ongelofelijk......

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Rijbewijs afpakken! Nooit meer terug geven
    Maar zoontje uit de wagen geslingerd? Had hij dan geen gordel om? Anders kan je toch bijna niet uit de auto worden geslingerd??

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Verschrikkelijk....

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    #7 Berte, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt: 19 apr 2015
    Welke straf wij ook bedenken voor deze vader, hij heeft de ergste straf al gekregen. Ik zou niet weten hoe met mezelf te leven als ik dat mijn zoon had aangedaan omdat ik zo nodig dronken achter het stuur moest zitten.

Arm kind, arme moeder.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dat zal dan wel, lijkt me amders onmogelijk.

Overigens valt het me weer steeds vaker op. Afgelopen weekend nog een gezin met baby. Moeder stapte voorin met baby op schoot, achterzitje zat gewoon achterin....

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Inderdaad, de ergste straf heeft hij zeker al gekregen.
    Ik vraag me af wat zijn "beschonken" toestand is geweest.
    Volgens mij krijg je al het etiket "dronken" op je geplakt als je 3 biertjes op hebt, dat is te veel om te rijden natuurlijk maar mijn man bijvoorbeeld merkt niets als hij 3 of 4 biertjes op heeft.
    Er zit voor mij toch wel een groot verschil tussen net iets te veel op of echt dronken en dan denk ik aan boven de 5 pilsjes.
    Het is natuurlijk geen excuus, maar inmiddels weet ik ook wel hoe de media dingen op kunnen blazen.
    Vreselijk is het!

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    #10 Berte, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt: 19 apr 2015
    Wist je dat niet? Sommige mensen kunnen gewoon in de toekomst kijken. Die weten dat er op een kort ritje niets kan gebeuren, want het duurt maar 10 minuutjes en ze kunnen zelf heeeeeeeeeeel goed rijden.

Maw, ik ben het met je eens.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Kan me vooral kwaad maken om het gemis van verantwoordelijkheid bij die vader. Het zou niet mijn man moeten zijn. :x

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    En zo denken zoveel mensen die dan toch met die 3 a 4 biertjes achter het stuur stappen, maar door die paar glazen toch een verminderd reactievermogen hebben. Misschien had deze bewuste vader er inderdaad maar 3 of 4 op en heeft hij zichzelf ook op die manier overschat. Het is gewoon een feit dat je lichaam reageert op alcohol door minder snel te reageren in noodsituaties. Dit geld òòk voor jou man. Stapt hij met die 3 a 4 biertjes ook in de auto??? Dan heeft hij misschien nog geen noodsituatie meegemaakt waarin hij in een split-second moest reageren waardoor het tot nu toe allemaal goed gaat..

Deze vader moet nu leven met zijn keuze die hij heeft gemaakt. Met drank op achter het stuur en kind klaarblijkelijk niet in de gordels. Dat arme kind heeft nergens voor gekozen, die is afhankelijk van het verantwoordelijkheidsgevoel van zijn liefdevolle vader. Nog mazzel dat hij ook niet nog een paar fietsers of voetgangers heeft geschept. Of een frontaaltje met een andere bestuurder..

Asshole:x

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vreselijk!! Ik heb echt een hekel aan mensen die met alcohol op achter het stuur kruipen.
    Ben dan ook blij dat mijn vriend dit never nooit zal doen. Hij drinkt gelukkig ook eigenlijk nooit.
    Vreselijk onverantwoordelijk gedrag van die vader. Hopelijk denkt hij nu wel 10x na voor hij met alcohol op gaat rijden, of dit nu 1 of 10 glazen bier o.i.d waren. Gewoon niet met drank op gaan rijden, hoe goed je ook denkt dat je er tegen kan;)

13. susy26

susy26 Niet meer actief

wat verschrikkelijk!

zoiezo ,autorijden? geen alcohol! dan maar een taxi..of je moet de bob zijn. vreselijk! snap dat niet dat je dat doet met je kind!

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb ooit meegedaan aan het organiseren van een Bob campagne tijdens mijn studie en toen hadden we een rij-simulator. De eerste keer kon je gewoon rijden en de tweede keer met een beetje drank op. Niet eens veel, volgens mij een stuk of 3 glazen bier. En ik en alle anderen maakten brokken. Waaah een overstekend hert! Bam. Ik ga nog met geen enkel glas drank op achter het stuur. Mijn kinderen, maar ook die van anderen bevinden zich op de weg. Als mijn man zo achter het stuur zou stappen, ook al heeft hij 'maar' 2 glazen op en voelt hij zich glashelder, dan heeft ie echt een probloeem met mij. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over. Vind het best shocking om te lezen dat sommige mensen toch achter het stuur kruipen. Echt een kwestie van gebrek aan inzicht mi. Met dit verhaal natuurlijk als triest voorbeeld. Ik hoop dat het kind volledig hersteld, zowel lichamelijk als mentaal en dat zijn papa hulp krijgt om dit trauma te verwerken en welk ander probleem hij ook had dat hij met alcohol in de auto stapt met zijn kind erbij.

15. unknowable

unknowable Niet meer actief

Mijn vriend stapt iedere week met max. 2 glazen achter het stuur, omdat hij naar de voetbal is geweest.

Ik weet niet hoe ik tot hem door moet dringen dat hij helemaal niets meer moet drinken, of is dat overdreven?

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Nee ik vind dat niet overdreven. Maar helaas denk ik dat hij pas inziet dat het niet kan als het mis gaat.

17. Niekepiek

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in.
    Mijn man stapt wel eens in de auto als hij 3 biertjes op heeft na voetbaltraining, hier heeft hij ook een aantal keer mee geblazen en daar kwam hij doorheen, hij is vrij lang en stevig gebouwd dus dat scheelt.
    Hij mag van mij absoluut niet meer rijden als de kinderen erbij zijn en hij heeft meer dan 1 pilsje op, dan rij ik sowieso, gelukkig is hij zelf ook wel zo verstandig.
    Maar toch zit er voor mij een verschil tussen iets te veel drinken of echt beschonken worden genoemd.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben blij dat jullie genoeg van jullie eigen kinderen houden dat je man niet mag rijden als hij gedronken heeft. Zouden jullie er misschien rekening mee willen houden dat ik ook zoveel van mijn kinderen houd en dus ook niet drinken en rijden als mijn kinderen (of al die andere kinderen in Nederland en elders) op straat zouden kunnen zijn?

19. Niekepiek

Lees jij niet goed?
    Hij drinkt hoogstens 3 biertjes op een voetbaltraining waarbij zijn alcoholpromillage dusdanig weinig is dat hij door een blaastest komt, dit houdt dus in dat hij gewoon mag rijden.
    Maak jij je maar geen zorgen om je kinderen hoor!;)

Deel Deze Pagina