heb wat steun nodig :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda10280, 22 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai lieve meiden,

bijna 3 jaar geleden heb ik een poes in huis genomen die ik op straat heb gevonden.
    Ze was 7 maandjes toen ik d'r vond en was sterk vermagerd.
    Ik nam haar in huis en zorgde dat het weer goed kwam met haar.
    Nu zijn we dus 3 jaar verder en blijkt ze een hele erge vorm van vlooien allergie te hebben.
    Ze is te dun omdat ze veel callorien verbrand met likken, krabben enz...
    Haar ontlasting stinkt dan ook vreselijk en ze spuugt elke dag.
    Ben vandaag naar de dierenarts geweest en het is gelukkig wel te behandelen.
    Het eenige nadeel is dat ik niet alleen haar moet behandelen maar m'n andere 2 huisdieren ook.
    En dat voor de rest van hun leven.
    Mijn man en ik kunnen dat financieel niet opbrengen omdat te gaan doen voor de rest van hun leven.
    Niet alleen dat...m'n beestje is ook hartstikke bang voor iedereen en alles.
    Ze komt dan ook alleen naar mij.
    Nou hebben mijn man en ik besloten dat ze naar het asiel gaat omdat wij het gewoon niet op kunnen brengen.
    Ik kan niets doen dan aan 1 stuk huilen.
    Ik vind het zo moelijk en het doet zoveel pijn.
    Ik weet dat dit het beste is.
    Maar ze komt al van de straat en wie weet wat dat beestje allemaal heeft mee gemaakt.
    Hoe kom ik hier nou door heen.
    Ik voel me zo naar nu.

Liefs een super verdrietige Linda

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    meis toch!

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    jeetje wat erg
    heel veel sterkte
    liefs chantal

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ahhhhhhhh lieverd ..wat erg meissie ...je raakt zo gehecht aan zo`n beestje ...maar ik denk dat je er goed aan doet door verder te kijken ...en beseft dat je het niet kan opbrengen financieel ...ik wens je heel veel sterkte meissie ...knuf asjuh

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    He jakkie lieverd... dat is niet fijn.
    Ik heb zelf ook 2 poezebeesten en het is niet makkelijk deze beslissing te nemen.

Kan me heel goed voorstellen dat je erg verdrietg ben.

groetjes

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohwww bah

ja is heel moeilijk, weet wat je voelt, heb een paar maanden geleden 1 van mn 5 katten weg moeten doen omdat zij er als laatste bij is gekomen en na een half jaar werd ze nog niet geacsepteerd met het gevolg dat ze in huis ging plassen en dat heel onzeker werd

Ook met pijn in mn hart weg gedaan gelukkig wel naar mn tante dus zie dr nog wel af en toe

maar het doet inderdaad veel pijn

gewoon lekker huilen doet een mens goed helpt echt waar!!!

wens je heel veel sterkte met je verdriet

liefs deesje

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hee meis wat rot. Ik heb je een pb gestuurd.

8. sappie

sappie Fanatiek lid

Oehhhhh meissie wat vreselijk. Heel veel sterkte de komende tijd.
    En idd, huilen huilen en nog eens huilen, maar het helpt wel !!

9. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Wat zijn jullie toch allemaal schatten he!!! *geeft jullie allemaal een dikke knuff*
    Het doet me zo goed om te zien hoe jullie meiden zo meegaand zijn met iemand die jullie bijna niet kennen!!
    Was iedereen maar zo *zucht*

Nou...heb mijn man iig zo ver gekregen om haar niet meteen morgen weg te brengen.
    Wil nog even wat met haar uitproberen.
    Ik heb gehoord dat knoflook het bloed bitter maakt bij honden...waardoor de vlooien niet meer terug komen.
    Ik weet niet of dit ook bij poezen werkt maar ga het zeker proberen!!
    Daarnaast gooi ik er ook een vlooienband tegen aan.

En daphne....je hebt pb terug!
    Heel erg bedankt voor de tip meid.
    Ik ga het zeker uitproberen!!
    En nou duimen maar dat het lukt :(

10. sim

sim Niet meer actief

hee meis, wat vervelend bericht zeg, vooral dat je je zo machteloos voelt! maar dat idee van die knoflook, en dat is altijd het proberen waard! geloof dat ze zelfs in capsules te krijgen zijn, en overdoseren kan geloof ik niet, ik hoop voor je dat het werkt, zodat ze zich beter gaat voelen en ze misschien ook niet zo schuchter meer is, want dat kan ook komen als een poes niet lekker in haar vel zit. heel veel sterkte!

dikke knuffel van nog een kattenliefhebber!

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ach meissie!
    ik vind het heel knap van jullie dat jullie het niet zomaar op geven!!!
    mijn ouders hebben een hond en die heeft al 3 jaar suiker...ze moeten haar iedere dag spuiten met insuline...ze heeft ook speciaal voer...onze hond kost 150 euro in de maand maar...we geven niet op!!!

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    (((Linda)))
    Wat een moeilijke beslissing. Hopelijk leveren jouw 'experimentjes' wat op, zodat jullie beessie niet weg hoeft.
    In ieder geval heel veel sterkte!

Groetjes, Wendy

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wat fijn te lezen zeg dat jullie het een en ander uit gaan proberen.
    Ik snap heel goed dat je haar niet zomaar wil opgeven!

Ik duim dat het helpt!

groetjes

14. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Sterkte meis.. :(

15. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wel heel erg vervelend! Maar je kan er ook niks aan doen als het moeilijk wordt omdat je je andere dieren dan ook moet behandelen. En het is misschien niet leuk maar je hebt wel het beste met de gevonden kat voor. Ik bedoel er mee te zeggen je zet hem/haar niet op straat. En wie weet vindt het asiel wel een heel liefde vol thuis voor de kat.

16. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    wat naar zeg om je poezebeessie naar het assiel te moeten brengen.
    ik heb zelf ook 2 katers maar wat ik mij afvraag? mijn katers zijn al jaren en jaren echt vlovrij? minstens 8 jaar geleden dat ik een vlo vond bij ze?

armbeessie ik heb ook een bange kater ( die gehecht is aan mij ) hoop dat je middeltjes helpen hoor...... liek.

heb je een goede berekening gemaakt wat het je kosten kan? mijn katers eten bv alleen dieet voer ivm blaasgruis... duur duur dacht ik in het begin .
    na even rekenen blijkt het zelfs op langere termijn goedkoper te zijn dan blik en harde brokjes.
    alleen heb je in een keer een grote uitgaaf van een zak van 36,5 euro is 5 kilo en 69 is geloof ik 10 kilo
    10 kilo eten ze bijna 3 maanden van... tel uit mijn winst.

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    he,wat naar!ik weet dat je zo snel gehecht raakt aan je dieren :sad:

Ik hoop dat jullie nog een oplossing kunnen vinden,meid!

Liefs,
    Lucia

18. jansje

jansje Lid

5 mei 2006
    52
    0
    0
    verkoopster
    hey wat naar voor je!weet niet of het helpt bij poezen maar ik geef mijn hond af en toe karnemelk tegen de vlooien en heb al 3 jaar bijna geen vlooi gezien!tis altijd het proberen waard toch?!sterkte

19. Niet meer actief

Heb zo ongeveer het zelfde gehad, we hadden ook een aanlopertje, ze bleef maar komen.
    Ook sterk vermagerd en onder de teken, we hebben haar in huis genomen en compleet tekenvrij gemaakt en flink aanlaten sterken.
    je kon wel merken dat ze van de straat kwam, ze vloog onze hond aan en met eten gromde ze gewoon.

Later bleek ze zwanger te zijn, we wilde een goed huis voor haar zoeken omdat ze gewoon niet met onze hond overweg kon.
    Ik heb haar wel bij ons thuis laten bevallen en heb haar 4 kittens bij goede huizen ondergebracht.

Ik had het er ook vreselijk moeilijk mee, temeer omdat ze al van de straat kwam.
    Godzijdank hebben we een goed huis voor haar kunnen vinden.
    De dame die haar in huis nam was alleen en nam haar en 1 van haar kindjes in huis.

Als het echt niet wil kun je misschien toch een advertentie plaatsen ofzo, zodat ze niet naar het asiel hoeft.Niet op marktplaats maar gewoon bij je in de buurt zodat je er controle over hebt.Wij zijn nog 2 keer wezen kijken bij de haar en het gaat heel goed.

Dus doe wat je hart je ingeeft meis...

Foto's van de poes en haar kleintjes staan in m'n album.

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ooh wat verdrietig allemaal. Sterkte ermee...

Deel Deze Pagina