Verbazing

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma1978, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Af en toe valt mijn mond open van verbazing. Mijn oudste is nu bijna zes en ligt om zeven uur op bed, morgen wordt het weer vroeg op, school, zwemmen, spelen enz..
    Nu stond er net een vriendje van hem, ook bijna zes en zijn zusje van drie!! voor de deur om hem op te halen om te gaan spelen. Om precies te zijn om kwart over zeven 's avonds. Het schemert hier al en het wordt zo donker.
    Ligt het nu aan mij of is dat wel heel erg laat? In het weekend of in de vakanties heb ik er helemaal geen moeite mee, maar ook dan moet hij binnen zijn voordat het gaat schemeren. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik ze nog lang buiten zie spelen, samen met nog een ander kindje.
    Eigenlijk vind ik het wel een beetje onverantwoord van de ouders.

Groetjes

Wilma

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Vind het eigenlijk niet kunnen.. Hier stonden vorige week 2 kids voor de deur rond kw voor 8 's avonds.. Hier is het om 19.00 uur al donker dus ik snap niet wat ze nog buiten doen.. Hier moet Lenn later (nu nog iets te jong haha) voor het donker thuis zijn, ook in de winter als het om 18.00 uur donker is..

Zou het doodeng vinden als mijn kind nog buiten is in het donker..

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ach ja, wat zal ik zeggen. ;)

Hier loopt één buurman (en zijn vrouw trouwens net zo goed) rustig om 11 uur 's avonds met hun kindje (3,5) over straat. Maargoed, dezelfde buurman liet laatst ladderzat zijn jongste kindje van een jaar vallen, en ik heb ook wel eens meegemaakt dat hun kinderen om 5 uur 's middags bezig zijn met hun middagslaapje.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Dat vind ik niet normaal, om die tijd horen kindjes niet meer buiten te spelen en zeker niet als het al doker wordt.

Ik vind het zelf al eng als ik alleen buiten loop als het donker is.

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Nee, vind ik ook niet kunnen... :S

6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ouderjaars avond, 11 uur savonds op straat???? (Jaar of 10) rotjes af te steken?? Ach ja.... heb hier ook van dat soort types... je snapt het inderdaad niet! je bent er bang voor hoe het eindigt!

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ongelooflijk af en toe...
    hier ook wel hoor op doordeweekse dagen dat ze rond 9 uur nog buiten zijn (jaar of 10)

mijn zoontje is 5,5 jaar en die mag nu tot we gaan eten buiten spelen (tussen half 6 en 6 uur). na het eten niet meer. en in de zomer mag ie dan alleen nog voor de deur spelen of in het speeltuintje om de hoek maar dan ook niet ergens anders heen gaan!

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon is over drie weken tien. Mag van hem niet zeggen dat hij bijna tien is haha.

En die gaat om half negen naar bed. Maar geen haar op mijn hoofd die er aandenkt om hem nu nog buiten te laten spelen.

zomers als het langer ligt is en geen school dan is het al een heel ander verhaal.

En ja hier wonen ook kinderen die regelmatig nog om 9 uur buiten spelen., En dan denk ik wel eens raaaar heel raar. En zeker niet normaal.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    snap het ook niet..

Hier zie ik soms weleens dames s'avonds laat nog met een kinderwagen op straat staan kletsen met een hele groep, geen zin om thuis te zitten denk ik en nemen ze dat kind maar mee tot een uur of 01.00 s'nachts.

10. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vind dat ook geen tijd voor zulke jonge kinderen om nog op straat te lopen, maar voor de kinderen van hiernaast is dit iets heel gewoons.

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vind dat dat jochie gewoon ook tegen 19.00 in bedje kan liggen.
    Sommige ouders snap je toch niet...;)

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Tja het is wel typisch nederlands om je kind zo vroeg naar bed te doen ;)

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    pff ja,bij ons in de buurt ook,mn ocerbuurjongetje van net 3 speelt hele dagen alleen buiten op de parkeerplaats zonder toezicht. en een huis verder hebben ze 7 kinderen waarvan het jongste meisje (3,5) ook alleen buiten speelt op straat. leuk blond meisje met afgelopen zomer een jurkje aan met spaghetti bandjes. terwijl er constant auto`s voorbij rijden. en dan gek staan te kijken als straks je kind weg is.
    kan me daar heel kwaad om maken!!

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier hebben we met een paar buren een vaste "date" om 18 uur bij de glijbaan.
    Dan spelen de kids nog even met elkaar en dan is het bedtijd.

Zomers met lekker weer wordt het dan rustig 19.30 uur (in de vakantie) maar nu met school die weer begonnen is, het toch wat kouder worden en donker worden gaan we rond 18.30 uur toch echt naar binnen.

soms ben ik al met de kids boven om de pyama's aan te trekken en dan komen andere kinderen van andere buren ;) pas op straat

Ook hier een buurman (gescheiden) de om het weekend en in de vakantie's zijn kinderen heeft en die erg van alcohol houdt.
    Die lopen dus ook nog rustig om 11 uur s'avonds op straat.
    We hebben hem er al eens op aangesproken maar hij vind het handig zo want dan kan die 's morgens uitslapen omdat de kinderen dan ook later wakker zijn.
    Toen ik hem 2 jaar geleden stom dronkend met zijn zoontje vuurwerk zag afsteken, waarbij hij viel en wegkroop van het vuurwerk terwijl het ventje erbij stond te kijken heb ik contact opgenomen met de wijkagent en mijn bezorgheid uitgesproken.
    De kinderen zijn toen bijna een half jaar niet bij hem geweest en daarna werd het langzaam weer opgebouwd.

Groetjes Anita

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zoon van 8 moet om 19:00 binnen zijn mag dan nog een half uur tv kijken en moet om 19:30 na bed. Dit is voor hem al laat, tot voor kort lag hij er om 19:00 al in, vind dat kinderen 12uur slaap nodig hebben om goed uitgerust te zijn voor school.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat is laat zeg... hier liggen beide dames er om 7 uur in hoor en ze zijn dan ook doodmoe... morgen weer vroeg dag dus...

17. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Over dat staan praten op straat: mijn dochter wil niet altijd slapen 's avonds in haar bed, en ons huis is nogal gehorig. Soms gaan mijn man en ik dan 's avonds om een uur of half elf nog een rondje lopen, dan is zij lekker rozig en slaapt goed, wij hebben beweging en buitenlucht, en het is gewoon lekker om zo de dag door te spreken. Kijk, als mijn meisje een beter ritme heeft doe ik dit ook niet meer, dit gebeurt vooral als ik gek wordt van het binnen zitten of als ze huilerig is. Eens in de twee weken denk ik. Maar goed, dan ben ik met mijn man en sta ik niet met de hele buurt bij te kletsen om 1 uur 's nachts ;)

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten hoe hij zijn kind opvoedt.
    Mijn buurvrouw legt haar kinderen dan wel om 7 uur op bed, maar rookt als een schoorsteen.... tja.
    Mijn schoonzus legt haar kinderen ook om 7 uur op bed, maar gaat rustig even weg terwijl ze slapen..
    Zo heeft iedere gek zijn gebrek.

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik vind het ook niet kunnen.Die van mij is 12 en moet verplicht naar binnen als de lampen aangaan.

20. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Goh ik ben dus niet de enige die er zo over denkt,
    Hier in de buurt zie ik dit ook zo vaak. Dan ga ik bijv op vrijdagavond boodschappen doen op de koopavond en dan zie ik zoveel kleine kindjes die om 9 uur nog mee zijn met de boodschappen met hun ouders. Dat vind ik altijd zo raar! Mijn dochter, net 14 maanden, gaat om 7 uur naar bed savonds, natuurlijk is zij veel jonger, maar ook al is ze 3 jaar, veel later als dat wordt het echt nog voorlooooopig niet. Is volgens mij ook helemaal niet goed voor een kind, maar goed, dat is mijn idee hoor ;)

Deel Deze Pagina