Levensverzekering hypotheek

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van 2 meiden, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

#1 mama van 2 meiden, 2 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2011
    Nav een ander topic over verzekeringen een vraag:

Wij hebben voor ons huis een levensverzekering.

We betalen in totaal 200,- per maand
    162,- is verplicht; als een partner overlijdt wordt een deel
    (62.000,-) van het huis afgelost
    daarnaast betalen we 42,- per maand. Als er iemand van ons overlijdt krijgt de ander dan 113.000 op de rekening.

Ergens vindt ik de maandlasten hierdoor erg hoog, aan de andere kant; mijn vader is overleden toen hij 40,- was, had geen extra levensverzekering en mijn moeder kon toen het huis niet meer betalen. Voor mij dus een reden om extra te verzekeren maar wellicht wat overdreven?

Hoe hebben jullie dit geregeld?

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Goed voor zover ik weet. Hier is het zo dat de spaarhypotheek volledig afgelost word als 1 van ons kom te overlijden. Het andere gedeelte (aflossingsvrij) dat blijft staan maar zijn geen hoge maand lasten.

Dus voor zover ik weet is het goed geregeld hier en de maandlasten daarvan zijn niet super hoog.

3. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij hebben wij een levensverzekering voor 100.000,-
    Wij betalen 117,-.
    Maar eerlijk gezegd ben ik veel info weer kwijt. Vond het allemaal nogal ingewikkeld destijds.

4. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hier hetzelfde als bij wonders, spaarhypotheek wordt afgelost bij overlijden en aflossingsvrije deel blijft staan.
    premie van de verzekering zakt naarmate we meer gespaard hebben omdat het verzekerde bedrag in de looptijd ook daalt.

Verder geen aparte overlijdensrisico verzekering omdat dit al genoeg kosten dekt.

5. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Wij hebben een verz op beide levens de premie pm is 55,89 en er komt 120000,00 ten gunste van de hypotheek vrij. Daarnaast hebben we op ieders leven een overlijdingsrisicoverz van 50000 dit kost dacht ik pp 12 euro per maand. Deze premie weet ik niet uit mijn hoofd omdat het op onze alles in een polis staat. (auto, rechtsbijstand, woonhuis, inboedel, uitvaart, overlijdensrisico, ongevallen, avp, reis en annulering)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Volgens mij kan dat een stuk goedkoper... Wij hebben een verzekering bij Florius en betalen 17(man) en 18 euro(ik) per maand. Het verzekerde bedrag is iets meer dan de gehele hypotheek (180.000)
    het keert volledig uit bij overlijden van 1 van ons.

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook levensverzkering, als mijn man overlijd dan is het huis voor mij en is de hypotheek afgelost/vrij.

maar ik hoop dat we nog minstens 40 jaar samen zullen zijn, heb hem liever dan het huis

8. mama van 2 meiden

Bedankt voor de snelle reacties!! Ik ben dan vooral benieuwd naar wat jullie per maand betalen, want krijg zo onderhand het idee dat we wel erg veel betalen....

9. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    wij betalen per jaar, ik 800euro, en mijn man 950
    als 1 van ons beiden overlijdt, komt de helft van het resterende hypotheekbedrag vrij, andere verloopt. dus de helft moet dan nog betaald worden ...

10. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Wat is precies het verschil tussen een levensverzekering en een overlijdingrisicoverzekering?

11. mama van 2 meiden

Wij moeten dus verplicht 162 euro per maand betalen om 62.000euro van de hypotheek afgelost te krijgen als de ander overlijdt. Heel veel geld dus, maar is onderdeel van de NHG vlgs mij

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij betalen ook geen extra bedrag. Bij ons het zo geregeld, dat de ander overblijft met een restschuld van het huis, wat hij dan kan opbrengen. (mijn man verdient meer, dus hij krijgt minder als ik overlijdt, dan dat ik krijg wanneer hij overlijdt)
    We krijgen dus geen extra geld zoals jullie. Ik zou dan denk ik liever het geld wat je hieraan betaald per maand, zelf sparen op een aparte rekening...

Volgens mij betalen wij ook rond de 40 euro in de maand voor ons 2en...

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben idd ook zo'n verzekering.als één van ons binnen zoveel jaar komt te overlijden dan wordt de hypotheek met 125.000 afgelost zodat de rest nog goed in je eentje te betalen is. Geen idee wat we daar voor betalen.Zou ik morgen even in de map moeten kijken.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben zo'n levensverzekering op mijn vriends naam voor 50 euro. ikzelf kan geen verzekering krijgen vanwege mijn handicap. (ze denken dat je eerder dood gaat aan bijna blind zijn of what)

wij hebben geen extra potje wat gestort wordt zoals jullie. daardoor worden de maandlasten gewoon te hoog. ik kan nu in het huis blijven wonen met de kids want 2 derde wordt betaald uit de levensverzekering. ik ben alleen nog verantwoordelijk voor mijn eigen gedeelte van de hypotheek dan.mijn vriend zou ironisch genoeg wel moeten verhuizen als ik overlijd. omdat ik dus niet verzekerd kan worden hiervoor vanwege mijn handicap.

(al hoop ik nooit in deze positie terrecht te komen langs geen van beide kanten)

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij betalen bij elkaar bijna 300 euro per maand. Volgens mij wordt er iets van ruim een ton uitbetaald bij overlijden.
    Wat een verschil in bedragen...

16. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    Een levensverz is een uitvaart en keer hoe dan ook altijd uit. Een overlijdensrisico is een tijdelijke risico verz hiermee dek je het risico voor een bepaalde tijd in. Meestal is 30 jaar het max

17. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is super dat mocht je geliefde komen te overlijden dat de hypotheek (gedeeltelijk) wordt afgelost. Maar door het overlijden vervalt ook 1 maand salaris. Hoe betaal je de opvang, clubs, verjaardagen , 5 dec, en ander kosten die kinderen nodig hebben?

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier geen levensverzekering (nog) omdat het huis maar op 1 naam staat, het huis is bij overlijden dus gewoon vrij.

19. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik schrik van de bedragen. wij krijgen een ton uitgekeerd zijn beide verzekerd voor een ton en betalen schrik niet 17 euro per maand.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik denk dat je absoluut geen bedragen moet vergelijken! Een deel van onze verzekering bijv wordt in een potje gestopt om van te sparen/beleggen. Daarom is het bedrag hoog, maar het wordt wel ergens voor gebruikt.

Wel of niet verzekering: voor sommige hypotheken is het verplicht.

Het fijne weet ik er ook niet van, maar a.s. vrijdag hebben we een gesprek bij de hypotheekadviseur om een keer goed naar onze hypotheek te kijken.

Deel Deze Pagina