Verdrietige man, buikpijn met bloed? Wat kan het zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Mijn man heeft sinds 9 weken een zeurende buikpijn. Het begon net onder de navel en nu zit het boven de ballen en soms gaat het naar de lies. Hij heeft het me pas na vijf weken verteld. Ik heb hem direct naar de dokter gestuurd. De dokter vermoedde niets raars. Bloed laten prikken op infecties en leverwaarden. Deze leverwaarden waren iets te hoog. Na drie weken moest hij weer
    er laten prikken. Toen was alles goed.

Mijn man blijft pijn houden. En twee keer heeft hij 's nachts veel ergere pijn gehad. Toen hij gisteren naar de wc ging, dacht hij bloed te zien. Ik zei dat je dan helderrood bloed moet zoen en dat was niet het geval.

De laatste week is manlief echt teneergeslagen. Hij is bang dat er iets heel ergs aan de hand is. Ik denk van niet omdat de bloedwaarden getest zijn en goed waren. Maar is het zo dat ze ernstige dingen in bloed zien?? Ik vind het zo erg om hem zo verdrietig en teneergeslagen te zien.

Woensdag gaat hij naar de dokter terug. Maar wie herkent deze klachten?

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zouden het geen nierstenen kunnen zijn? Ik denk iig dat een extra bezoekje aan de ha niet onverstandig is.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zou direct naar de HA gaan en/of de EH. Neem echt het zekere voor het onzekere aub!!

Mijn vriend heeft ook weken met buikpijn rond gelopen. Huisarts kon niets vinden en zijn bloed was ook goed. Drie en een halve week later lag hij als een klein kind te rollen op de grond van de buikpijn, direct naar de EH gereden. Hij heeft 2 maanden in het ziekenhuis gelegen, 5 keer geopereerd in 2 maanden tijd. Twee keer hebben ze hem weer "terug moeten halen" hij was bijna overleden. 30 Kilo afgevallen, een half jaar met een stoma gelopen. Een half jaar constante morfine etc. etc.

En ik voor zijn ziekenhuis bezoek maar zeggen, ach gaat wel over.....

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Weer terug naar de huisarts en verder laten kijken...!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou ook zeker weer terug naar de dokter gaan.

Had hij trouwens bloed bij de urine of bij de ontlasting?

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zou nu de hap bellen als hij meer last heeft.
    Dit klinkt niet gezond.. En als de ha niks vindt meer onderzoeken eisen!

7. Ik zou ook gewoon een keer terug gaan naar de arts.
    En inderdaad vragen om een verwijzing.

Mijn leverwaarden zijn ook verhoogd

Ik heb even gedacht ooo dit is fout, maar ik eet goed kan goed naar de wc en val niet af, en inmiddels weten we waarom het is verhoogd
    Ik heb galstenen

Mijn huisarts heeft me ook direct na de bloeduitslag een verwijzing voor een buikecho geggeven

Beterschap voor je man!!

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

meteen weer bellen!! Laat ze het maar goed onderzoeken. Mijn oma had het ook, en die had helaas een tumor in de darm. Ze is er gelukkig wel weer bovenop maar je moet er wel op tijd bij zijn. Wil je niet bang maken hoor want het kan vanalles zijn, maar liever te vaak na de dokter dan 1x te weinig!

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Oef, jeetje... Ik schrik van de reacties! Ik dacht echt dat het wel mee zou vallen. Bloed zat bij de ontlasting. Het is ook wisselende pijn. De ene keer voelt hij niets en dan opeens weer wel. Toch maar zsm naar de dokter.

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou ook weer gaan bellen met de dokter. Soms zijn HA zo laks! Mijn vader had ook vaak buikpijn en de HA riep alleen maar dat dat nierstenen waren. Waren het maar nierstenen geweest! Uiteindelijk midden in de nacht helse buikpijn en naar het ZH waar darmkanker werd geconstateerd. Helaas was het al uitgezaaid en de rest van het verhaal kan je wel raden.

Dus blijf aandringen voor verdere onderzoeken zodat ze alles kunnen uitsluiten.

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou ook zeker verder onderzoek eisen. Dit klinkt gewoon niet goed en de angst die je man nu heeft door onzekerheid is misschien nog wel slechter. Voor hetzelfde is er wel echt iets aan de hand, ze kunnen lang niet alles in het bloed zien.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

tjah, echt bloed en dan niet van een aambie bij de ontlasting is meestal foute boel ( het kan natuurlijk ook gewoon een darminfectie zijn, maar vaak toch meer serieuze zaken). vreemde huisarts hebben jullie. zou aandringen op meer onderzoek.

ik ben helaas ook mijn oma verloren hierdoor, sorrie...

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bloed bij de ontlasting wat donkerder van kleur is (dus geen vers bloed) komt dan meestal van wat hogerop. Bij vers bloed zou je idd denken aan een aambei oid dus zou er zeker naar laten kijken, zsm.

Sterkte

14. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Zowiezo is bloed bij de ontlasting niet goed.
    Kortom terug gaan,je ongerustheid uiten en verder onderzoek vragen.
    Desnoods een second opinion aanvragen.
    Sterkte!

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Als er bloed bij de ontlasting zit zou ik vandaag nog naar de hap gaan en niet wachten tot woensdag...

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zeg ook, nu meteen naar de huisartsenpost. en overdrijf!!! waarom wachten?

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ben het met bovenstaande allemaal eens.. beter 10 x voor jan joker drama maken dan 1 x te laconiek....Hij denkt duidelijk dat er iets mis is.. volg je instinct!

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou ook gewoon gaan, en idd overdrijven!

Anders sturen ze je naar huis en moet je weer wachten.
    Persoonlijk zou ik niet wachten, zeker niet als je man zich zo ongerust maakt.

Sterkte, en hopelijk valt het allemaal mee...

19. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Bloed bij de ontlasting kan verschillende oorzaken hebben, een aambei, een scheurtje bij de anus. Als je man bang is om te poepen of diarree heeft kan er al snel iets stuk gaan van binnen en van stress krijg je buikpijn.

Ik ben zelf gezegend met het prikkelbare darmsyndroom en als ik fases heb dat ik vaak naar de wc moet heb ik ook wel eens wat bloed, door het persen of de weeen noem ik ze maar.
    maar dat duurt geen negen weken.
    Het is zeker niet verkeerd om langs de ha te gaan om het goed na te laten kijken, al is het maar om hem echt gerust te stellen of er achter te komen wat er wel aan de hand is.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Gewoon de HAP bellen hoor, die buikpijn blijft aanhouden en als je man het idee heeft dat het niet goed zit, moet hij zijn gevoel volgen. Sterkte!

Deel Deze Pagina