nu 8 weken zwanger,mag je onder de zonnebank???

Discussion in 'Gezondheid' started by janneke001, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janneke001

janneke001 Actief lid

Nov 8, 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Ben ik weer een keer met een vraagje,ik ben nu als het goed is 8 weken zwanger morgen...
    Wat doen jullie zonnebanken jullie??? Of maar afentoe? Of helemaal niet??? Alle tips zijn welkom!:cool:

2. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik ga helemaal niet.
    Heb ergens gelezen dat het niet goed is en dat je er een zwangerschapsmasker van kan krijgen.

3. Star880

Star880 Actief lid

Aug 1, 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij ook niet, google maar eens op zwangerschapsmasker..

4. cook

cook Bekend lid

Jan 17, 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    het word echt afgeraden door de vk. want de structuur van je huid is anders als je zwanger bent. je kan inderdaad een zwangerschaps masker krijgen maar je kan ook ineens verbranden terwijl de zelfde sterkte hebt als altijd.
    het blijft wel een eigen keuze of je gaat of niet. maar ik zou het niet doen.

5. Calypso

Calypso Lid

Mar 25, 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Ik zou het niet doen; risico op zwangerschapsmasker (zoals eerder vermeld) en volgens mij kan het toch ook niet gezond zijn voor 's kleintje...

6. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Volgens mijn verloskundige komt een zwangerschapsmasker alleen voor bij vrouwen met een huid die heel snel bruin wordt of die zelf al getint zijn. Vanaf huidtype 3 zeg maar. Heb je zelf een lichte huid dan is de kans dat je het krijgt echt bijna nihil. Maar of het dan uberhaupt gezond is onder een zonnebank is een ander verhaal natuurlijk ;)

7. Sweepy

Sweepy Bekend lid

Oct 15, 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik ken toch iemand met een normale huidskleur die een behoorlijk zwangerschapsmasker heeft. Nu al 3 jaar na bevalling, en nog steeds aanwezig.

Ik heb ook nog nooit gehoord dat het alleen voor bepaalde huidtypes geld.

8. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ja maar werd die persoon van zichzelf snel bruin zeg maar? Het is niet zo dat je echt een donkere huidskleur moet hebben, het ligt aan de hoeveelheid pigment. Of althans, dat is mij dus verteld. Ik heb zelf een hele lichte huid en verbrand altijd, bruin worden kan ik niet. Daarom was ik mega bang voor zwangerschapsmasker maar volgens de vk kan ik het dus helemaal niet krijgen.

Lijkt me wel vreselijk zeg als het er na 3 jaar nog zit!

9. sjak

sjak Niet meer actief

ZwangerschaPsmasker komt niet heel veel voor, je gezicht insmeren met min factor 6 en het valt allemaal wel mee (ook als je gewoon in de zon wilt) vk raadde wel aan een handdoekje over je buik te leggen als extra bescherming. Het mag dus absoluut wel, maar vind je het ook nodig? Zonnebank is nooit helemaal gezond ook voor jezelf niet... En het voorjaaszonnetje nu is toch ook goed genoeg om af en toe in te zitten?

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik zou niet onder de zonnebank gaan !
    omd e volgende rede te grote tempratuur verschillen zijn neit goed voor je kleintje.
    tevens word het inderdaad op google afgeraden om te doen ......

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga sowieso nooit onder de zonnebank.Is sowieso al heel ongezond en dan zou ik zeker niet doen wanneer je zwanger bent.Mijn haren kleuren doe ik ook niet tijdens de zwangerschap want de meningen zijn daarover toch erg verdeeld.Dan maar wat grijze haren en een wit koppie gedurende 9 mnd haha.

12. janneke001

janneke001 Actief lid

Nov 8, 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx voor alle berichten meiden,ik denk dat ik het dan maar gewoon voorzichtig ben en het niet doe... ;)

13. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Vanaf t ontdekken van mn zw niet meer gedaan. Wou t wel proberen, maar het was t me niet waard om mn kindje te beschadigen of eruit te komen te zien als een giraffe. Ik deed het ook maar zelden, omdat mn huid er mooier van werd. Nu is mn kleine belangrijker:D

14. Trees

Trees Niet meer actief

Nou ik zou daar niet teveel op afgaan. Ik heb een hele lichte huid, wordt zeer moeilijk bruin en heb tijdens mijn vorige zwangerschap toch echt pigmentvlekken in mijn gezicht gekregen. En dat met factor 50 op, terwijl ik buiten in de tuin bezig was (niet eens de zonnebank).

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb ook wat pigmentvlekjes onder mijn ogen gekregen (niet duidelijk zichtbaar) maar boven mijn lip heb ik een bruin randje gekregen (net of je met bruine lip potlood een randje getrokken hebt) en dat komt gewoon van de zon....
    In de winter is het minder zichtbaar maar nu na die paar mooie dagen is het weer duidelijk geworden...

16. Vergietje

Vergietje Nieuw lid

Mar 17, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe verleidelijk het ook klinkt om ff lekker te ontspannen en bij te kleuren onder de zonnebank zou ik het niet doen.

Dan maar hopen op wat meer échte zonnestralen, zodat je een beetje kleur kan pakken met mate natuurlijk. :)

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Mijn schoonzus heeft een hele lichte huid die met de beste wil van de wereld nog niet bruin wordt, maar ze zit nu wel onder de vlekken. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat deze theorie klopt. ;)

18. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik heb een erg lichte huid, verkleur bijna niet en ja ik heb last van een zwangerschapsmasker. Vorige zwangerschap en nu weer.

19. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Oh en ik verbrand normaal ook altijd al. Ik ga sowieso nooit onder de zonnebank en krijg die pigmentvlekken gewoon door het buiten zijn

20. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Hhmm nou mijn verloskundige praat dus onzin...

Share This Page