Luteale fase

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by darkempress86, Nov 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. darkempress86

Oct 27, 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hallo,

Ik ben al eerder gestopt met de pil en ik heb daar 12 jaar aangezeten.
    Ik ben nu 23 jaar en ben een half jaar van de pil af geweest en heb het toen 3 maanden geslikt en ben er nu weer vanaf.

Mijn vraag is eigenlijk:
    Ik had deze keer een cyclus van 41 dagen en ik zou graag willen weten hoe ik er achter kan komen wanneer mijn luteale fase is en hoelang?
    Kun je dat ergens aan merken?
    Mijn cylus is begonnen op 30 oktober en nu alweer bijna afgelopen.Heb 1 dag helder rood bloedverlies gehad.Is dat wel gezond als je zwanger wilt worden?Dat is even een extra vraag.

Groetjes Esmiralda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Esmiralda,

het is normaal dat je moet ontpillen na zolang de pil geslikt te hebben. Je zou kunnen merken dat je rond de eisprong meer afscheiding hebt. Het kan wel een jaar duren voor je cyclus weer normaal is. Heb geduld!
    Lees ook eens het artikel over stoppen met de pil en kansen om zwanger te worden dat ik heb geschreven, elders op deze site (bij het kopje zwanger worden).

Mirjam

3. darkempress86

Oct 27, 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hallo,

Bedankt voor de reactie.had het een beetje druk en heb het nu gelezen.Dan weet ik dat in ieder geval.Daar ben ik heel blij mee.
    Ik zal dat even doorlezen.
    Heb wel meer afscheiding gehad sinds ik mijn duidelijke LH piek heb gezien met een test en die test gaf het 2 dagen duidelijk aan,maar in mijn temperatuur is nog niet te merken volgens mij dat ik een eisprong heb gehad.

Share This Page