Lever in de verdrukking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karlijn, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karlijn

karlijn Niet meer actief

Sinds +/- 25/26 weken zwangerschap heb ik pijn onder m'n ribben. Het zijn niet m'n ribben maar echt onderhuids.
    Begon met af en toe pijn, naar dagelijks meerdere keren per dag pijn.
    Ben er ook al voor naar de verloskundige en dokter geweest. Vk dacht aan galblaas in de verdrukking, ik denk aan lever in de verdrukking en de dokter is lekker vaag. Haha.
    Die zegt; het heeft met je bewegingsapparaat te maken, je moet de ruimte nemen met zitten/bewegen.
    Kortom, iets zit in de verdrukking. Lever was niet vergroot en bij verder onderzoek heeft ze niks geks gevonden.

Maar nu ben ik dus benieuwd of meerdere zwangeren hier last van hebben?
    De "pijn" (voelt meer als een doof/prikkelend gevoel) zit alleen rechts, onder m'n ribben boog. Ribben zijn het niet.
    Pijn komt opzetten bij lang staan, lang in dezelfde houding zitten en gaat weg als ik naar achteren leun of even ga liggen.
    Nou goed, ben dus benieuwd of dit herkenbaar is voor iemand.

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ja hier precies hetzelfde gehad. Bij allebei mn zwangerschappen. Ik dacht ook de lever. Heb dit zelf alleen nooit aangegeven. Daarna ook nooit meer last van gehad. Ik denk dat je baby in de groeiende baarmoeder inderdaad alle organen aan de kant duwt. Dat is een vervelend gevoel. Helaas niks aan te doen. Gaat vanzelf weer weg ;) ohja na mn bevalling voelde ik dezelfde vage pijn... ik dacht toen ogja de organen moeten weer terug op hun plek. Dat voelde t zelfde als die pijn onder de ribben.

3. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook. Soort brandende pijn wat alleen komt als ik te lang sta, of snachts te lang op n zij heb gelegen of te lang gezeten in n houding.
    Mijn fysio bij wie ik loop voor de bekken heb ik het verteld en ze zegt dat het m'n rugwervels zijn door druk en trekken door de groeiende buik. Nu neemt ze het mee in de behandeling.
    Misschien heb jij hetzelfde ...

Deel Deze Pagina