lage placenta

Discussie in 'Gezondheid' gestart door zwendel, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwendel

zwendel Niet meer actief

ik ben benieuwd wie dit heeft of heeft meegemaakt.

Ik heb een pret echo laten maken met 14+3 en toen werd gezien dat mijn placenta aan de achterkant ligt en erg laag, voor de baarmoedermond. Nu kan hij nog best omhoog gaan maarr dit schijnt voornamelijk te zijn als hij aan de voorkant zit. ik maak me ook verder geen zorgen en zie het wel bij de 20 weken echo. ben wel benieuwd naar jullie verhalen en hoe het bij jullie is afgelopen...

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik had bij mijn 20 weken echo ook te horen gekregen dat de placenta erg laag en achter lag. Kreeg met 36 weken een extra inwendige echo om te controleren of hij er toen ver genoeg vandaan lag om normaal te bevallen. Dit was in mijn geval zo, hij lag net 2cm van de bm af.
    Ik heb wel bloedverlies gehad met 23 weken omdat er een vaatje wat gesprongen inde placenta. Ik mocht toen niet meer tillen etc om meer bloedverlies te voorkomen. Is daarna ook niet meer gebeurd.
    Omdat er kans was darde placenta lastiger los kon laten kreeg ik na de bevalling meteen een injectie hiervoor, maar veel vk en ziekenhuizen geven deze tegenwoordig standaard aan alle kraamvrouwen.
    Ik ben gewoon vaginaal bevallen en heb er niets van gemerkt!
    Wat ik wel een voordeel vond van achterliggende placenta is dat ik m'n zoon erg goed voelde in mijn buik.

Niet te druk maken meis,9 vd 10keer groeit hij ver genoeg mee omhoog! Gebeurd dit echt niet wordt het een ks.

3. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Bij mij ook laag, wel aan de voorkant, bij echo 19 weken. Moest dus ff gechecked worden verderin de zwangerschap. Dus met 32 en 36 weken etra echo en toen bleek ie ver genoeg van de uitgang. Ik ben me dus weer op 'normale' bevalling aant voorbereiden.

Geen paniek dus en gewoon afwachten.

4. zwendel

zwendel Niet meer actief

maak me verder ook geen zorgen hoor, anders wordt het een keizersnede....was benieuwd naar jullie ervaringen...

5. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik heb ook een placenta die te dicht bij de baarmoedermond ligt, 1,3cm ipv minimaal 2 cm. Ik krijg over een aantal weken nog een echo om te kijken hoe de ligging dan is.

6. Hier lag ie met 20 weken 8 mm van de baarmoedermond af. Krijg nog een echo voor placentalocalisatie. Ik ga er zelf vanuit dat ie omhoog is gegroeid, dat gebeurt meestal namelijk. En anders zien we het wel.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik had ook een laagliggende placenta. Ik heb ook een keer bloedverlies gehad en dat kwam dus daardoor. Met 20weken lag hij nog steeds laag maar met 30weken was hij al omhoog gegaan en met 36weken was hij ver genoeg omhoog geschoven en was er niks meer aan de hand!

Probeer je niet druk te maken, er is nog tijd genoeg voor je placenta om omhoog te schuiven! Maar ik snap je onzekerheid! xx

Deel Deze Pagina