Hallo dames, Grote kans dat ik op dit forum nog andere dames tref die ondernemer zijn. En ik ben benieuwd hoe jullie die goede combi hebben gevonden tussen moeder zijn en ondernemen. Voor mijn werk maak ik op dit moment heel erg veel uren , ik werk samen met nog een andere zzp-er en op zich zijn de taken goed verdeeld. Beide werken we allebei zo'n 60 uur in de week. Ik weet niet hoe lang ik dit nog kan volhouden. Op zich krijgen we genoeg opdrachten en verdiensten zijn prima. maar ik merk dat het ten koste gaat van mijn gezinsleven. Kinderen die te weinig mijn aandacht krijgen , manlief die ondertussen chagrijnig wordt omdat hij ook gewoon nog fulltime werkt. Ik zit er aan te denken om mijn laatste opdracht die tot december loopt af te maken en toch maar weer op zoek te gaan naar nieuw werk. Tenzij ik misschien een beter evenwicht kan vinden.
Allebei wat tijd inleveren. Jij dus minder werken (eventueel iemand in dienst nemen als dat mogelijk is) en je man wat minder gaan werken. Zo is er binnen het gezin meer tijd voor elkaar / de kinderen.
Mijn man zit in de bouw, in een klein bedrijf. daar is het helaas niet mogelijk om een dag minder te gaan werken. Iemand in dienst nemen is financieel geen optie. Het is in mijn vak niet zo dat ik 3 maanden werk en dan een factuur stuur en klaar. er komt gewoon veel meer rompslomp bij kijken dan ik had verwacht.
Wellicht een optie om wat minder grote opdrachten aan te nemen? Zodat je op 30 uur uitkomt? Ik ben zelf al 6 jaar zelfstandig ondernemer (wel tussentijds van branche gewisseld), maar ik vind het juist erg fijn, daar ik mijn eigen tijden kan indelen en veel vrijheid heb.
Ik was zelfstandig ondernemer (en ben nog steeds aandeelhouder en doe administratie van man e.d.) maar no way dat ik fulltime ga werken en alles van mijn kinderen mis, ik werk alleen als het te combineren valt met de kids thuis (wil ze ook niet weg hoeven brengen) Ik denk zo; kan heel mijn leven nog werken maar mijn kinderen maar 1 keer groot zien worden, dus kwestie van prioriteiten. Ik was voor de hobby dit jaar weer wat begonnen maar liep te goed dus gekapt ermee, mijn gezin zet ik hierbij echt op nummer 1. Dus ik denk dat je vooral voor jezelf moet nadenken wat jij wilt halen uit je leven? En daarop het aanpassen... dat kan niemand voor je beslissen alleen jijzelf.
Het is soms inderdaad erg lastig om een goede balans te vinden. Ik werk soms weken achter elkaar van 60 uur maar ook afwisselend met weken van 20 uur. Wanneer de kinderen er niet zijn (opvang/school/oma's) dan werk ik op volle toeren. Wanneer ze thuis zijn ben ik er voor ze en dan pak ik de avonden erbij die dan soms uitlopen tot midden in de nacht. En wanneer het echt niet anders kan werk ik wat kleine werkzaamheden af als de kindjes thuis zijn. Maar nu de jongste wel heel weinig slaap nodig lijkt te hebben (max. 9 uur per 24 uur) breekt het me ook op. Ik hou te weinig tijd over voor mijn werk en heb te korte nachten. Soms gaat hij dan extra naar opa en oma toe zodat ik wat uren extra kan werken. Het blijft gewoon lastig om alles te combineren.
Ik heb ook nooit gewild , maar ik werk op fee basis , en merk dat er anders gewoon niet genoeg binnenkomt. Ik zit er echt aan te denken om na deze opdracht te stoppen en weer een loondienst te zoeken. Maar het is wel altijd mijn droom geweest. Ik ben al gaan samenwerken met een andere zzp-er , en we zijn ook echt een goed team daar ligt het niet aan.
Ik start volgend jaar april met geven van hypnobirthing cursus, eerst maar eens zien of t gaat lopen maar ik ga uit van 3 les avonden in de week, het scheelt dat het maar 2,5 uur per avond is. De administratie heb ik nog totaal geen benul van hoeveel dat gaat zijn..