Ik heb sinds 1 maart de sleutel van mijn nieuwbouwappartement.. Ik kom vanuit huis, dus heb nog geen spullen.. Vanaf dat ik vorig jaar wist dat ik dit huis zou krijgen heb ik de meubels al besteld, je kunt maar beter te vroeg zijn dan te laat.. De meubels zouden in februari binnen zijn bij de winkel. De afspraak was dat ik dan zou laten weten wanneer in maart de vloer erin zou liggen en dan kon ik dit doorbellen en zouden ze bezorgd worden.. Zij bewaarden de meubels zeg maar nog even voor mij in de opslag.. Nadien niets meer gehoord tot ik half maart bel dat ze kunnen komen, krijg ik heel warrig verhaal met de conclusie.. de meubels komen pas half april. Oke, dat is te overzien, dus daar wacht ik op. Gisteren opnieuw nog maar eens gemaild hoe het ervoor stond. Nu vandaag hebben ze mijn voicemail ingesproken (was aan het werk helaas tot 18.00, dus kon ook niet meer terugbellen) dat de meubels pas in juni komen. Wat ik het vreemde vind aan dit verhaal.. ze bieden geen enkel excuus aan.. geen sorry, alleen wanneer ik hen benader, nee ze komen dan en dan.. Wat zouden jullie doen in deze? en zou ik korting kunnen eisen of een soort van tegoedbon voor accesoires ofzo? Eigenlijk stoort mij nog het meest dat ze mij niet benaderen en er geen excuses afkunnen. Help
Ik zou kijken voor andere meubels en ze afbestellen in een paar dagen is de levering uitgesteld van februari naar juni. De vraag is ook nog eens, zouden ze echt wel in juni komen? Tot die tijd kun jw niet verhuizen. Nee ik zou er persoonlijk klaar mee zijn en iets anders zoeken. Zeker omdat de manier hoe ze omgaan met het probleem niet echt netjes is. Kan dit niet zou ik zeker korting of een bon voor assesoires eisen.
nou als je het al zo lang van te voren besteld heb zou ik nu wel wat eisen ja, in de vorm van korting of inderdaad tegoedbon voor spullen. heb je alles al betaald.
Het probleem met annuleren is.. ik heb de meubels niet elders gezien nog (en ben bij veel zaken geweest) en wanneer ik elder meubels bestel heb ik ook te maken met levertijd vanuit hen.. Ik heb alleen een aanbetaling gedaan..
Ja dat is dan wel erg jammer. Heb je ook nergens iets gezien waarvan je dacht, dat is ook wel mooi. Er zijn tegenwoordig ook wat (hoog kwaliteits) zaken die uit voorraad kunnen leveren. Wij hebben nl een leveringsprobleem met onze bank gehad. Dat het een keer uitgesteld word, dat kan gebeuren. Maar als dat vaker gebeurd is er wel een probleem. Zo hebben wij 7 maanden extra op onze bank moeten wachten. Hebben uiteindelijk een leenbank geëist omdat we 2 kids hadden en al weken op tuinstoelen zaten. Helaas was hij uiteindelijk niet meer leverbaar.
Waar heb je besteld als ik vragen mag? Lijkt mij niet een gewone gang van zaken van een goede meubelzaak
Wij hadden dat met onze bank en hun hebben toen een leenbank aangeboden en 200 euro van de prijs afgedaan.
Kijk even wat in de aankoopvoorwaarden staat. Misschien heb je wel recht op leenmeubels. Die krijg je dan te leen totdat jouw meubels geleverd worden. Je moet toch ergens op zitten?
Les 1: NOOIT een aanbetaling doen! Dit ben je wettelijk ook niet! verplicht. Nu zit je aan ze vast omdat je een aanbetaling hebt gedaan. Ik zou vragen om compensatie. En vaak, heel vaak bellen totdat ze zat van je zijn!
Bedankt, ik zal geen aanbetaling meer doen. Zou jij compensatie vragen per mail, per telefoon of brief. Steeds bellen doe ik al, maar dat is geen bewijs wat vastligt.
Dit soort zaken altijd schriftelijk (hetzij brief hetzij mail) vastleggen! Je kunt in je brief ook aangeven wanneer je hebt besteld, wanneer je in de tussentijd hebt gebeld en wat hun reactie tijdens die gesprekken is geweest. Daarna vraag je genoegdoening in enigerlei vorm (dus leenmeubels of korting oid)