Moet het even kwijt dames.. Ik ben nu 26 jaar, nog nooit een gaatje of wat dan ook aan mijn tanden gehad ( behalve een plaatjesbeugel) Ook dacht ik op mijn 26e de dans van de verstandskiezen ontsprongen te zijn Nu was ik laatst bij de tandarts, en wat zegt die? Wist je dat je eerste verstandskies erdoor komt? ik half in shock, naïef dat ik ben dacht ik dus echt dat ze nooit meer zouden komen op mijn leeftijd Dus moest een foto maken.. Op de foto was te zien dat 3 vd 4 erdoor komen, 1tje rechtsboven gaat volgens hem niet doorkomen Maar nu is het leuke dat hij eruit moet gesneden worden door de kaakchirurg omdat hij scheef groeit net als de rest, heb ik weer Morgen is het dus zo ver.. Moet naar de kaakchirurg en hij word meteen verwijdert rechtsonder ( rechtsboven komt hij nooit door dus aan die kant maar 1 eruit halen) maar de verstandskies is helemaal niet door, nog geen puntje ik ben zooooooo bang. Ik heb echt superveel operaties gehad in mijn leven en helemaal geen schrik voor en ben helemaal niet kleinzerig, maar dit vind ik toch wel ff heeeel eng Doos dat ik ben heb ik de procedure op YouTube opgezocht ( net als bijv een gastroscopie voordat ik die destijds moest ondergaan) en daar werd ik ook niet vrolijk van brrrrr Verstandskies operatie - YouTube Wou gewoon ff mijn verhaal kwijt Ik zal ook laten weten hoe het is gegaan! Moet om 10.45, wish me luck Groetjes iemand die 7 kleuren stront schijt haha
ik ben een grote angsthaas, echt heel erg, ik ben zo onzettend bang voor de tandarts, maar verstandskies snijden... eitje !! heb er ondertussen 3 gehad, ik moet eerlijk zeggen dat het echt heel goed te doen is, vond ik tenminste..... ze maken een sneetje, halen de kies eruit, het word gehecht en klaar, ik zelf heb maar 2 dagen paracetemol moeten slikken, de hechtingen vond ik het irritanste bij alle 3 dat trok zo aan het tandvlees, na 4 dagen heb ik telkens zelf de hechtingen eruit getrokken.
Haha, ik had precies hetzelfde! Nadat ik het hoorde van de tandarts ben ik naar mn moeder gereden en heb van de zenuwen staan huilen (erg hè). Maar..... Het stelde niks voor! Moest 2x en ging perfect. Heb liever een afspraak bij de kaakchirurg dan bij mn eigen tandarts. Veel succes!
Ik vond het heel erg meevallen. De operatie zelf is goed verdoofd, daar voel je niks van. De nasleep kan een beetje vervelend zijn (zere en blauwe kaak), maar da's maar een paar dagen en d.m.v. pijnstillers ook niet al te dramatisch. Veel succes morgen!
Hier ook iemand die helemaal hartstikke bang is voor de tandarts maar liever naar de kaakchirurg gaat dan naar de tandarts voor een gaatje. Tip zorg dat je een zak erwtjes in de vriezer hebt dat helpt om na de behandeling op te gaan liggen om de zwelling tegen te gaan en wat minder last hebben als de verdoving uit is gewerkt. Neem na een uurtje of 3 een flinke dosis paracetamol en dan valt het allemaal reuze mee. Sterkte en succes
Allereerst veel succes! Hier zijn 2 verstandskiezen getrokken en 2 gesneden. En ik zweer het je, het snijden gaat veel sneller en fijner dan het trekken! De verdovingen vind ik gruwelijk.. Maar ben echt een angsthaas. Helaas mag ik morgen ook 1 van mijn andere kiezen laten trekken
Hmja hier komt op dit moment een verstandskies door en het doet best pijn! Dus ik hoop dat ie niet scheef zit ofzo! Dacht ook de dans ontsprongen te zijn haha! Ben 25.
wat fijn om deze reacties te lezen! ik moet begin februari voor de 1e (onder) en dan 6 weken later voor nr 2 (ook onder).. ze komen allebei nog niet door maar moeten er toch uit.. en ben ook zo'n onwijze schijterd!!!!! ook die verdoving en het idee dat ze gaan snijden.. brrrr! laat je weten hoe het ging? ik ken mezelf en zou goed in staat zijn te gaan zitten huilen als een klein kind daar! haha! enne... succes morgen!!!!
Ik laat het zeker weten! Ik ben ook in staat te huilen als een klein kind, puur van de schrik omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren pijn kan ik wel tegen gelukkig
Mocht het zo zijn dat je ff wat waterlanders hebt schaam je niet je bent vast niet de eerste ... althans ik was je al voor ze hebben me met mooie woorden in die stoel moeten lullen want anders was ik zo er tussen uit gepiept. Maar eerlijk is eerlijk ik heb echt haast geen last gehad.
ieuw ik zou geen filmpje gaan kijken, ik weet alleen dat je echt niets voelt.. heb ze alle4 bij de kaakchirurg laten wegbikken. sterkte morgen, het idee is niet leuk idd.
Ohhh ik zou ook meerdere kleuren schijten.. ben met mijn man meegeweest, hij was heel snel klaar (was 1 verstandskies). Ik dacht zelf ook te moeten maar mijn verstandskiezen zijn recht gegroeid. Ik krijg eind januari een wortelkanaalbehandeling en daar maak ik me ook al druk om..
Ooo succes morgen Daantje! Je zegt dat ze er onder een uit gaan snijden? Zorg dan dat je zo'n spuitje meekrijgt om de wond mee schoon te spoelen met gesteriliseerd water.Dat geeft echt verlichting. En een recept voor die ibuprufen zakjes voor mocht je ze nodig hebben.
hier precies zo! schijt 7 kleuren bagger voor een tandarts, maar jaren geleden in het ziekenhuis een kies laten verwijderen en dat ging zo relaxed! verdoving die gewoon goed zat en goed werkte (in tegestelling tot de meeste tandartsen die ik gezien heb) en ik heb er amper wat van gevoeld. (geen hardhandig duw en trekwerk) Toen hij er eenmaal uit was had ik na een paar uur al nergens meer last van en ik kon 's avonds gewoon eten.